Iran Newspaper

سال آینده سال خوبی خواهد بود

-

رئیــس جمهــوری در مقدمه نشســت خبــری بــا اصحــاب رســانه، بــا تبریــک ایــام میــالد بــا ســعادت دخــت پیامبــر اســالم(ص) حضــرت صدیقــه کبــری(ع)، از ملــت بــزرگ ایــران بهخاطــر حضور پرشورشــان در راهپیمایــ­ی 22 بهمن چهلویکمین ســالگرد پیروزی انقالب اسالمی سپاسگزاری کرد.

حسن روحانی با برشمردن حوادث سخت و تلخ یکسال گذشته در کشور از جمله حادثه سیل بیسابقه در 25 استان کشور، شهادت ناجوانمردا­نه سردار شهید سلیمانی، حادثه ســقوط هواپیمای اوکراینی کــه موجب تأثر همه مردم ایران شد و حادثه کرمان در مراسم تشییع سردار شهید سلیمانی که عدهای از عزیزان و هموطنان جان خود را از دست دادند، گفــت: در برابر همه این حوادث ســخت، مــردم ما در طول ســال 98 تا امروز و همچنین ســال 97 ایستادگی و مقاومت بینظیری را در برابر فشارهای خارجی از خود نشان دادند.

روحانی تصریح کرد: برغم اینکه بدخواهان میخواستند مــا امســال بــا شــرایط غیرقابــل تحمــل مواجــه شــویم، خوشــبختان­ه مشــکالت ما امسال کمتر از ســال گذشته است و با وجود اینکه شــرایط در مجموع از ســال گذشته سختتر اســت امــا همــه شــاخصها از لحــاظ اجتماعــی، امنیتــی و اقتصادی نشــان میدهد که موضوع فشــار حداکثری امریکا را پشت سر گذاشتهایم.

رئیــس جمهــوری بــا تأکید بــر اینکــه بیتردید محاســبه مســیر و اســتراتژی امریکاییها غلط بوده و نســبت به ملت بــزرگ ایران تأثیرگذار نخواهــد بود، گفت: البته تحریمها به طــور طبیعی مشــکالتی را برای مردم به وجــود میآورد و از ایــن نظر ممکن اســت در زندگی مردم اثر داشــته باشــد اما ایــن تحریمهــا بیثمر خواهد بود و ثمری برای دشــمنان ما نخواهد داشت.

رئیــس جمهــوری اظهــار داشــت: آنهــا فکــر میکنند که با فشــار حداکثــری میتواننــد در حال ضعف مــا را پای میز

مذاکــره ببرنــد و تمام هدف امریکا همین اســت که با فشــار حداکثــری درحالــی کــه مــردم در مســیر ســختی فــراوان و اســتیصال قرار گرفتند، دولت با ضعف در برابر میز مذاکره حضور پیدا کند اما این کار امکانناپذی­ر است.

روحانــی تأکید کرد: ما با قــدرت و توانمندی و با عزت در برابــر دنیا ســخن حقمان را بــه صراحت بیــان میکنیم اما هیچگاه با ضعف پای میز مذاکره نخواهیم رفت.

رئیــس جمهــوری با یادآوری اینکه اولین بار اســت که در تاریــخ معاصر ایران اقتصاد بدون نفت را در ســال 97 و 98 تجربه میکنیم، افزود: البته ممکن اســت پیشــرفتها­ی ما نســبت به اهدافی که دولت یازدهــم و آغاز دولت دوازدهم و این دولت ترســیم کرده بود، کند شده باشد، اما وقتی آمار و ارقام را مقایســه میکنیم در بخش انرژی، نفت، گاز، برق، کشــاورزی، گردشــگری، شــرکتهای دانشبنیان، صنعت و معدن، خدمات و آموزش و ســالمت، شرایط نسبتاً مناسب است.

روحانــی ســپس تصریــح کــرد: پیام مــن در ســخن کوتاه آغــاز مصاحبــه تشــکر از مــردم بــزرگ ایــران و اعــالم ایــن نکته به مردم اســت که ســال آینده هم بــا همین توانمندی و قدرتمنــدی مســیر را ادامــه خواهیــم داد و باالخــره مثــل گذشــته روزی ما دشــمن را مجبور خواهیم کــرد که پای میز مذاکره بیایــد کما اینکه مذاکراتمان در ســالهای 92 و 93 هــم آنها بودند که پای میز مذاکره آمدند و از ما درخواســت مذاکــره کردنــد. رئیس جمهــوری افــزود: البته امــروز هم از مــا درخواســت مذاکره میکننــد، اما باید به شــرایط عادالنه برگردند تا این کار امکانپذیر باشد.

روحانــی مســیر ســال آینــده کشــور را مســیر ایســتادگی، مقاومت و پیشــرفت دانست و با بیان اینکه سال آینده رشد اقتصــادی و مســیر کنترل تــورم بهتر خواهد بــود گفت: پیام من این است که سال آینده سال خوبی خواهد بود و از مردم بســیار شــریف ایران بــه خاطــر ایســتادگی آنــان در روزهای سخت زندگی در برابر فشارهای دشمن تشکر میکنم.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran