Iran Newspaper

برنامههای نیروهای مسلح برای مقابله با کرونا

سردار شکارچی اعالم کرد:

-

گــروه سیاســی/ ســخنگوی ارشــد نیروهــای مســلح گفــت: قــرار اســت درمانگاههـ­ـای ثابــت و ســیار نیروهــای مســلح کــه راهانــداز­ی آنهــا از دیــروز در دستور کار قرار گرفته، اقدام به غربالگری جامعــه کنند و این غربالگــری در مدت زمان کوتاهی انجام خواهد شد.

بــه گزارش فارس، ســردار ابوالفضل شــکارچی معاون فرهنگــی و تبلیغات دفاعــی ســتاد کل نیروهــای مســلح و ســخنگوی ارشــد نیروهــای مســلح در تشــریح برنامــه نیروهــای مســلح در روزهــای آینده بــرای مقابله بــا ویروس کرونــا، گفت: در پی فرمــان فرمانده کل قــوا به سرلشــکر باقری رئیس ســتادکل نیروهــای مســلح بالفاصلــه در روز جمعــه جلســه ایــن قــرارگاه بــا عنــوان قــرارگاه بهداشــتی درمانی امــام رضا با حضــور فرماندهــا­ن ســازمان نیروهــای مســلح و معاونین ستادکل برگزار شد و تصمیماتمهم­یگرفتهشد.

وی افــزود: وزارت بهداشــت و درمان تحت عنوان رئیس ســتاد مبارزه با کرونا درخواســته­ایی را از ســتاد کل داشتند. یکــی از مســائل کمــک بــه غربالگــری جامعــه توســط درمانگاههـ­ـای ثابــت و ســیاری اســت کــه نیروهــای مســلح راهاندازی میکننــد که از جمعه این امر در دســتور کار قــرار گرفته و قرار شــد این غربالگریدر­یکمدتکوتاه­انجامشود.

ســردار شــکارچی ادامه داد: موضوع دیگــر افزایــش تختهای بیمارســتا­نی است که امروز بخش زیادی از تختهای بیمارستانی نیروهای مســلح در اختیار بیماران و وزارت بهداشــت اســت و قرار شد این تختها به دو برابر افزایش پیدا بکند و ۲ هزار تخت اســتراحتگ­اهی هم اضافه شود. معاون فرهنگی و تبلیغات دفاعی ستادکل نیروهای مسلح، گفت: کمکهای آمادی و لجستیکی در تولید ماســک و مــواد ضــد عفونی کننــده نیز در خواســت دیگر وزارت بهداشــت بود که تمام ســازمانها­ی نیروهای مســلح و بخصــوص وزارت دفــاع مأموریــت پیــدا کرد تا بخش زیــادی از این نیازها را تأمین بکنــد. در حــوزه کارهای علمی و تحقیقاتی نیز دستوراتی صادر شد.

ســخنگوی ارشــد نیروهــای مســلح عنوانکرد:درحوزهتأمی­ننیرویانسا­نی متخصــص و خدماتــی بــرای کمک به وزارت بهداشــت و درمــان نیز قرار شــد نیروهای مســلح از ظرفیت خودشــان و بسیج به وزارت بهداشت کمک کنند.

وی تصریــح کرد: تصمیمــی هم در حوزه قطــع زنجیره انتقــال کرونا گرفته شــد که قرار شــد نیروهای مســلح برابر تصمیماتی که ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت کشــور میگیرنــد در ایــن حــوزه از توان نیــروی انتظامی اســتفاده کند تا مشــارکت عمومــی را افزایــش دهنــد و اقنــاع ســازی افــکار عمومــی را افزایش دهــد و خــود مــردم انشــاءاهل­ل تــالش بکننــد که ایــن زنجیــره انتقــال ویروس را قطــع کنند. ســردار شــکارچی بــا بیان اینکه رســانههای بیگانه در این حوزه در حال تحریک مردم و القای نکات مغایر این تصمیم ســتاد کل نیروهای مســلح هستند، تأکید کرد: البته مردم ما نباید به فضاسازیشبک­ههایبیگانه­توجهداشته باشــند و تمام تــالش نیروهای مســلح خدمت به مردم اســت تا این مشکل را دفعکنند. ■ تولیــد روزانــه ۰۰۱ هــزار لیتــر مــواد ضدعفونیکنن­دهدروزارتد­فاع

معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع هم با اشــاره به اقدامات ایــن وزارتخانه بــرای مقابلــه بــا ویــروس کرونــا گفــت: روزانــه 100 هــزار لیتــر مــواد ضدعفونی کننــده و 0۳ هــزار قطعــه ماســک برای مراکز درمانی تولید میکنیم. به گزارش مهــر، امیــر شــعبانیان دربــاره اقدامات صــورت گرفتــه از ســوی وزارت دفــاع و پشــتیبانی نیروهای مسلح برای مقابله بــا کرونا، گفــت: با اعالم شــیوع ویروس کرونا در ســطح دنیا و کشــور مــا، وزارت دفاع اقدامات گستردهای را در این راستا انجام داده اســت. وزارت دفاع از همان ابتــدای شــیوع ویــروس کرونــا در چیــن

مطالعاتی را انجام داده و بر اســاس آن پیشبینیهای الزم صورت گرفته است. وی افــزود: تولید مواد ضدعفونی کننده برای شستوشــوی دست و ضدعفونی کردنسطوحته­یهوطراحیما­سکهای بهداشتی 0۵۷N و شش الیه که معروف به ۵9N است که قابل شستشو است و از کربن اکتیو ســاخته شــده، در دســتور کار قرار دارد. معاون هماهنگ کننده وزارت دفاع اظهارداشت:ظرفیتتولید­روزانه 100 هــزار لیتر مواد ضدعفونــی کننده و بیــش از 0۳ هــزار قطعه ماســک ۵9N در حــال حاضر وجود دارد و تــا به امروز بیشازیکمیل­یونلیترموا­دضدعفونی کننده تحویل وزارت بهداشــت و درمان شــده و عــالوه بــر آن 0۸۲ هــزار قطعــه ماسک به این وزارتخانه داده شده است و ایــن رونــد همچنــان ادامــه دارد. امیر شــعبانیان درخصوص تولید کیتهای تشخیص ویروس کرونا در وزارت دفاع، گفــت: با توجه به مطالعات قبلی که در ســنوات گذشته در وزارت دفاع داشتیم، کیتهایی برای تشــخیص این بیماری در وزارت دفــاع تولیــد شــد. این کیتها بــا اســتفاده از ســرریز دانــش دفاعــی ســاخته شده و توســط وزارت بهداشت، انســتیتو پاستور و دانشگاه علوم پزشکی تســت و پروتکلهای الزم را گذراندهاند و بــا موفقیــت در حال حاضر در ســطح بیمارســتا­نهای نیروهــای مســلح و تعــدادی دیگر از بیمارســتا­نها در حال استفادهاست.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran