Iran Varzeshi

ناپل تمیز در انتظار معجزه

- مهديار غفاري ‪Mahdiar Ghaffari‬

حال و هواي اين چند روز اخير ناپل در جنوب ايتاليا با هميشــه متفاوت اســت. براي ورود ســتارههاي رئال مادريد خيابانهاي شــهر تميز شــده و چالهها تعمير شــدهاند. در خيابانهــا­ي اطراف هتــل «پالاتزو كاراچولو»، محل اقامت تيــم مادريدي، ديگر خبري از پارک دوبل اتومبيلها نيست. شهرداري دست به كار شده و پليس هم سختگيرتر تا نظم را به طور كامل برقرار كند. سومين شهر بزرگ ايتاليا هرگز به اين تميزي نبوده است. روزنامه محلي «ايل ماتينو» با تيتر جالبي از اين تغييرات ياد كرده: «كريســتيان­و، شــهردار ناپل. با ورود مادريد چاله چولهها ناپديد ميشوند.»

تمامــي اين خيابانهاي حالا تميز شــده امروز عصر به رنگ آبــي در خواهند آمد و سفيدهاي مادريدي در اقليت مطلق خواهند بود. اينكه بعد از بازي فضاي شهر چگونه باشد، طبيعتا بســتگي به اتفاقات درون ورزشگاه سن پائولو دارد، يكي از بزرگترين و پرشورترين ورزشگاههاي ايتاليا در جنوب شرقي شهر بندري ناپل.

اگــر چه شــانس صعود رئال مادريد، بــا توجه به برد 3 بر يك در ســانتياگو برنابئو و ســتارههاي بزرگش شش برابر بيشتر از ناپولي ارزيابي شــده، ايتالياييه­ا همچنان اميد به كسب يك نتيجه شگفتانگيز در خانه دارند. برد 2 بر صفر مقابل رئال، نتيجهاي كه صعود را تضمين ميكند، كار آســاني براي ناپولي نخواهد بود ولي نمونههاي تاريخي ميتواند آنها را اميدوار كند. شــايد يكــي از آخرين نمونهها به تنها حضور قبلــي ناپولي در مرحله يك هشــتم نهايي ليگ قهرمانان اروپا بازگردد. در فصل 12-2011 تيم ايتاليايي در خانه 3 بر يك تيم قدرتمند چلسي را شكست داد ولي در بازي برگشت در لندن در وقت اضافه 4 بر يك مغلوب شد و از دور مسابقات كنار رفت. چلسي در همان فصل قهرمان مسابقات شد.

اطلاعات آماري مســابقات باشــگاهي يوفا هم نشــان ميدهد از مجموع 329 مرتبه، 75 بار تيم بازنده با نتيجه 3 بر يك در بازي رفت موفق به صعود از آن مرحله شــده اســت (22/8 درصد(. نكتهاي كه شانس ناپولي را نسبت به اين رقم تغيير ميدهد، ميزان آمادگي ســتارههاي رقيب اســت. رئال مادريد بعد از بازي رفت با ناپولي در پنج بازي لاليگا حاضر شــده است. دو پيروزي قاطع برابر اسپانيول و ايبار در نخستين و آخرين بازي و سه نتيجه شــكننده در ســه هفته مياني. آنها 2 بر يك از والنسيا شكست خوردند و در مقابل ويارئال و لاس پالماس در حالي كه با اختلاف دو گل عقب بودند در دقايق پاياني از شكســت فرار كردند، يك برد 3 بر 2 خارج از خانه و يك تساوي 3 بر 3 خانگي.

ضعيف در دفاع و غير قابل مهار در حمله. اين ميتواند تعريفي از شــرايط اين روزهاي رئال مادريد باشــد. ناپولي هم ميتواند كار والنســيا، ويارئال و لاس پالماس را تكرار كند و بــا دو گل از رئال پيش بيفتد، ولي رمز عبور از ايــن مرحله كنترل عناصر تهاجمي حريف اســت. مثلث سرشناس بيل – بنزما – كريســتيان­و و البته آلوارو موراتا كه اين فصل بعد از كريســتيان­و رونالدو دومين گلزن برتر مادريد است. توني كروس يكي از بهترين پاسورهاي اين فصل فوتبال اروپا اســت و ســرخيو راموس هم بارها با گلزني در دقايق حساس منجي تيمش شده است.

در بــرد درخشــان اين هفته مقابل ايبــار، زيدان به تعداد زيادي از ســتارههاي خود اســتراحت داد تا آنها را براي بازي حساس امشــب آماده و سرحال در اختيار داشته باشد. كارواخال، مارســلو، ايسكو و كروس روي نيمكت بودند. رونالدو، موراتا و بيل هم كه با تيم به ايبار سفر نكرده بودند. اين آخري، يعني بيل ولزي، بعد از مدتي مصدوميت بار ديگر در اوج آمادگي به سر ميبرد. حضور او تغيير اصلي در تركيب رئال مادريد نسبت به بازي رفت خواهد بود. تغييري كه ميتواند براي مدافع عنوان قهرماني سرنوشت ساز باشد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran