Iran Varzeshi

سربازي بهانه است

-

كشمكش تراكتورساز­ي و استقلال براي فرار از پليآف آسيا

حرفهاي عليرضا منصوريان پيش از بازي با ســياه جامگان درباره تيمهاي نظامــي و خدمــت ســربازي بازيكنان فوتبال واكنش باشــگاه تراكتور سازي را در پي داشــت. تراكتور سازي هم توسط سرپرســت اين تيم جواب منصوريان را داد. پس از اين باشــگاه استقلال با صدور بيانيهاي به تراكتورساز­ي حمله و تهديد به شــكايت كرد: «اظهارات سخيف، غير مســوولانه و بي ادبانه ايــوب ذوالفقاري جاي تعجب بسيار دارد. ايشان از ادبياتي استفاده كرده كه در شأن و اندازه خودش است و بدون ترديد باشــگاه استقلال به خاطر اين اتهامات بي اســاس به كميته انضباطي شكايت خواهد كرد.»

عليرضــا منصوريــان ســرمربي استقلال در نشست خبري خوداين سوال را مطرح كرد كه چرا تيم تراكتورســ­ازي با وجــود اينكه يك تيم نظامي نيســت، بايد توانايي جذب بازيكن ســرباز داشته باشــد؟ سرپرســت تيم تراكتورســ­ازي نيز ميتوانســت يك پاسخ ســاده بهاين ســوال بدهد واينكه به جاي پاسخ درباره بازيكنان ســرباز بحــث بازيكناني مانند نورافكن، بــرزاي، كريمي و غيره را مطرح ميكند، كاملا بي ارتباط با ســوال آقاي منصوريــان و نوعــي فرافكني اســت.» باشگاه تراكتورساز­ي هم اعلام كرد كه از استقلال شكايت ميكند.

در ظاهر دعوابر سر يك موضوع كاملا استراتژيك است كه به درد فوتبال ايران ميخورد. به هر حال حــرف منصوريان در مورد اينكه اســتقلال و پرســپوليس هم مثل تراكتورســ­ازي ميتوانند سرباز بگيرند و امريه داشــته باشــند ميتواند موردبررســ­ي قراربگيرد چــرا كهاين دو كاملا زير نظر وزارتخانه و دولتي هستند و اتفاقا ســازنده ترين بازيكنان هم براي تيم ملي و خودشــان محسوب ميشوند اما واقعيتاينا­ســت كــهاين حملات و بيانيهها در باطن، جنگ سردي است كه آغاز شده براي كسب مقام دوم در جدول رده بنــدي و فــراراز پلــي آفاحتمالي سال بعد در آســيا. اين جنگ رسانهاي و ســرداحتما­لا تا روز 31 فروردين و ديدار تراكتور سازي و استقلال در هفته بيست و هشــتم ادامه خواهد داشت. بازنده اين جنگ قطعا روزهاي ســختي را در پيش خواهد داشــت چرا كه در اين پنج هفته هر اتفاقي ميتوانــد روي دهد وگرنه هم تراكتورســ­ازان ميداننــد كــه تاكنون در ليگ قهرمــان نشــدهاند و نبايد اين موضوع را به منصوريان عودت دهند و هم استقلاليها ميدانند كه تراكتورساز­ي از چه جهت نظامي محسوب ميشود.

در واقع اين جنگ فعــلا براي رتبه دوم جدول اســت، شــايد هم در آخرين روزها به مقــاماولي هم فكر كنند، چيزي در فوتبال معلوم و مشخص نيست.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran