Iran Varzeshi

مصائب آقاي خاص

-

قرعه ســختتر از اين نميتوانســ­ت باشــد؛ منچســتريو­نايتد بايــد در مرحله يكچهارمنها­يي جام حذفــي انگليس در ورزشگاه اســتمفورد­بريج به مصاف چلسي برود كه با 10 امتياز اختلاف صدر جدول ليــگ برتر را مقتدرانه اشــغال كرده و در بازي ليگ در اين ورزشــگاه با 4 گل تيم ژوزه مورينيو را در هم كوبيده، ضمن اينكه شياطين ســرخ پنجشنبه سفري سخت و طولاني به روســيه براي بازي ليگ اروپا با روستوف برگزار كرده كه به تساوي يك بر يك انجاميد. در حالي كه چلسي دوشنبه گذشته سفر كوتاهي به غرب لندن داشت و 2 بر يك وستهم را برد.

بــراي نخســتين بــار در مرحلــه يكچهارمنها­يــي بازي تكــراري وجود ندارد و برنده مســابقه در وقت اضافه با ضربــات پنالتي تعيين ميشــود و براي اولين بار اگر بازي به وقت اضافه بكشــد، دو تيم حق استفاده از تعويض چهارم را دارند.

منچســتريو­نايتد پرافتخارتر­ين تيم جام حذفي است اما هيچ وقت نتوانسته از قهرمانياش دفاع كند اما با پيروزي در بازي امشــب ميتواند دوباره به ويمبلي بــرود جايي كــه در كمتر از يك ســال اخيــر چهار برد در آن به دســت آورده. فينال سوم ارديبهشــت برگزار ميشود و قرعهكشــي مرحلــه نيمــه نهايي نيز بلافاصلــه بعد از بازي امشــب به انجام ميرسد.

دو تيم وضعيت خوبي دارند، لازم به گفتن نيست كه چلسي روند فوقالعادها­ي دارد. تيم لندني بعد از باخت در نخستين بازي سال 2017 به تاتنهام در 10 بازي اخير خود در رقابتهاي مختلف شكست نخورده و از زماني كــه آنتونيو كونته را روي نيمكــت خود دارد، تنهــا يك بار باخته كه شش ماه پيش مقابل ليورپول بود. پيــروزي در اين بــازي ميتواند به منزله گام مهمي براي رسيدن به دوگانه باشــد چون شــرايط آبيهاي لندن به نحوي اســت كه شــايد گرفتن قهرماني ليگ برتر از آنها تا حدي غيرممكن باشد.

منچستريونا­يتد هم بعد از باخت به چلسي در ماه اكتبر تنها دو شكست ديگر را متحمل شــده كه هر دو خارج از خانه و با نتيجــه 2 بر يك بوده؛ در ليگ اروپا مقابل فنرباغچه و در بازي برگشت نيمه نهايي جام اتحاديه مقابل هال سيتي.

دو تيــم 13 بار در جــام حذفي با هم روبهرو شــدهاند كه 8 بار يونايتد به پيروزي رســيده و دو بازي مساوي شده و ســه بار هم چلسي برنده بوده. قرمزها در فينال سال 1994 با 4 گل به پيروزي رســيدند اما تيم مورينيو 13 ســال بعد بــا گل ديديه دروگبا انتقــام گرفت. در ســال 1999 هم كه يونايتد آن سه گانه تاريخــي را برد، در بــازي تكراري نيمه نهايي در استمفوردبر­يج با 2 گل دوايت يورك به پيروزي رسيد. آخرين بازي دو تيم در اين ورزشگاه هم در سال 2013 با پيروزي يك بر صفر ميزبان خاتمه يافته.

در چلســي، ادن آزار به بهترين فرم خود بازگشته بعد از فصل نااميدكنند­هاي كه پشت سر گذاشــت. ديگو كاستا هم بــا 17 گل در ليگ برتر شــرايطي عالي دارد؛ انگولو كانته نيز يكي از بهترينهاي چلســي در اين فصل بوده. چلســي به ندرت در اين فصل با مشكل مصدوميت بازيكنانش روبهرو بوده.

در منچســتر يونايتــد زلاتــان ابراهيمووي­چ به خاطر درگيريهاي هفته گذشته با بازيكن بورنموث، تايرون مينگز سه جلسه محروم شده و اولين جلسه را پشت سر خواهد گذاشت. اريك بيلي بعد از محروميت اروپايي بــه تركيب تيم بر ميگــردد ضمن اينكه لوك شــاو و وين روني كه سفر به روسيه را از دست دادند، دوباره امكان بازي دارند.

تركيب احتمالي

چلسي: كورتــوآ؛ آســپيليكو­ئتا، لوييز، كيهيل؛ موزس، كانته، ماتيچ، آلونســو؛ پدرو، كاستا، آزار منچستریونا­یتد: دخئا؛ والنسيا، بيلي، روخــو، شــاو؛ اررا، كريك، پوگبــا؛ ماتا، راشفورد، مارسيال

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran