Iran Varzeshi

بازي سرنوشت

-

تيمي كه فردا مقابل ذوبآهن در ســومين هفته از مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا قرار ميگيرد در حال حاضر بدون امتياز در انتهاي جدول 4 تيمي گروه قرار دارد. آنها در اولين بازي به الاهلي عربستان 2 بر صفر باختند و در دومين بازي هم 3 بر 2 مغلوب العين امارات در تاشكند شدند. اين تيم در شرايط ايدهآل نيست و دليلش هم اين است كه از اتمام ليگ ازبكستان كه با قهرماني لكوموتيو به پايان رسيد بيش از 100 روز ميگذرد و طبيعي است كه حفظ اين تيم در شرايط مسابقه بسيار سخت است. بنيادكار فصل را به دليل تفاضل گل كمتر نسبت به نسفقرشي با ايستادن در مكان سوم به پايان برد. آنها اگر به جاي باخت يك بر صفر مقابل لكوموتيو، به تساوي بدون گل دست پيدا ميكردند جايگاه دوميشان قطعي ميشد.

ايــن تيم پس از تغيير نــام از كروفچي به بنيــادكار در ســال 2005 بازيكنــان و مربيان مطرحــي را از دنيا به خدمــت گرفت. از فيليپه اســكولاري تا ريوالدو معروف. شايد اگر آنها در شرايط مســابقه قرار داشــتند وضعيتشان در جدول فعلي )گروه C آســيا( بهتــر بود. به هر حال بازي فردا براي آنها بازي سرنوشت خواهد بــود چرا كه در صورت باخت شــايد ديگر هيچ شانســي براي صعود نداشته باشــند. سرمربي بنيادكار بســيار جوان است. اين تيم سه بازيكن خارجي در اختيار دارد. دوســان ميســيچ 32 ســاله كه پيراهن شماره هفت را به تن دارد يك هافبك صربستاني است.

هموطن او در پست مدافع با پيراهن شماره 71 بــه ميدان ميرود. آلكســاندر آلمپچيچ 28 سال ســن دارد. يكي از مهاجمان ثابت بنيادكار وديم سميرتان نام دارد كه يكي از دو گل تيمش را به العين امارات زد. اين بازيكن اهل مولداوي با 29 سال سن، پيراهن شماره 11 را ميپوشد.

اين تيم در حالي ليگ كشــورش را با عنوان سومي به پايان برد كه 12 مليپوش را در اختيــار داشــت. بازيكناني همچون بهادر نسيماف كه سابقه بازي در تيم پديده مشــهد را هم دارد، ارگاش اساموف، اكبر ترائف، دلشــاد خامــروف، اورنيبوف، اكرم كميلوف، اتابك شكورف، رستم آشارماتوف، داكتونبك خامداموف، الدور شــاهمرادو­ف، ســردار بك ازيموف و ميرجمال كاسيموف كه ايــن هفت بازيكن آخــري در دو بازي قبلي تيمشــان در ليگ قهرمانان به ميدان رفتند. در واقع تيمي كه اين تعداد بازيكن مليپوش دارد و مقام سوم ليگ كشورش را هم به دســت آورده حتما تيم خوبي است اما اينكه چرا نتوانسته از دو بازي قبلياش يك امتياز بگيرد به همان دليلي كه در بالا اشاره شد مربوط ميشود.

يك نكته مهــم ديگر درباره بنيادكار اينكه آنها در 30 مســابقهاي كه در ليگشــان انجام دادند بــا 13 گل خورده صاحــب بهترين خط دفاعي شــدند. تعداد گل زدهشان هم بيشتر از 46 گل نشــد. به هر حال بايد انتظار داشت كه اين تيم در بازي فردا بســيار هجومي به ميدان بيايد چون تساوي هم با شكست خيلي برايشان فرقي نميكند.

بنيادكار ازبكستان ذوبآهن ایران

دوشــنبه 12/23/95، هفته سوم مرحلــه گروهي ليــگ قهرمانان آســيا، ورزشــگاه اختصاصــي بنيادكار، ساعت: 16:30 داور: فهد جابر الحاري كمكها: يوســف عــارف، جمعه محمد )هر سه از قطر(

شــاگردان مجتبي حسيني امروز حسرت دريافت گل دقايق پاياني بازي مقابل الاهلي عربستان را ميخورند كه منجر به شكســت 2 بر يك آنها شــد. قطعا اگر آن بازي با تســاوي به پايان ميرسيد الان شــرايط آنها در جدول بســيار متفاوت بــود. ذوبآهن از دو بازي قبلياش يك امتياز دارد و ميزبان البته بدون امتياز است. به همين دليل ازبكســتان­يها روي اين بازي حســاب ويژهاي باز كردهانــد و به همان اندازه هم نتيجه بازي براي نماينده كشورمان اهميت دارد. از طرفي اين دو تيم نگاه خاصي بــه بازي الاهلي و العين امارات در عربستان دارند.

بهتريــن نتيجه اين بــازي براي ذوبيها تســاوي اســت به شرطي كه خودشان سه امتياز بازي در تاشكند را به دست آورند. تيم مجتبي حسيني از يك نظر شرايط بسيار بهتري نسبت به ميزبانش دارد و آن اينكه آنها بر خاف بنياد كار كه بيش از 100 روز از پايان ليگ شــان ميگذرد كاما در شرايط مسابقه هستند.

شايد به همين دليل باشد كه تيم ازبكــي در دو بازي قبلياش شكســت خورده است. به هر حال شرايط دو تيم در جدول به شكلي است كه تساوي در بازي امروز هم شايد خيلي نتيجه خوبي براي ذوبآهن نباشد. بنيادكار در اين گــروه با پنج گل خــورده ضعيفترين خط دفاعي را در اختيار دارد.

اين تيــم آنقدر قوي نيســت كه شكســت دادنش غيرممكن باشد. تيم ازبكستاني ملي پوشان زيادي دارد كه در دو بازي قبلي از آنها اســتفاده كرده اســت. نماينده كشــورمان هم اگرچه از پنــج بــازي آخــرش در ليگ فقط يك امتياز به دســت آورده اما فوتبال خوبي را به نمايش ميگذارد و ميتوان اميدوار بود كه با همان نوع بازي بتواند سه امتياز با ارزش اين بازي را به دست آورد. تركيب احتمالي ذوبآهن دروازهبــا­ن: رشــيد مظاهــريمد­افعــان ميانــي: وحيد محمــدزاده، محمــد نژادمهدي- مدافعــان كناري: محمد درخشــان مهر، علــي حمامهافبكه­ــا: احســان پهلــوان، مهدي مهديپــور، مهدي رجــبزاده، دانيال اسماعيليفر، جري بنگستون - مهاجم: مرتضي تبريزي

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran