Iran Varzeshi

مدال مراد محمدي تغییر نميكند

-

كميته بينالمللي المپيك نام ســه ورزشكار دوپينگي جدید مربوط به سالهاي ۸۰۰۲ و ۲۱۰۲ را اعالم كرد. كميته بينالمللي المپيك در راستاي مبــارزه با دوپينگ باز هــم از نمونههاي ورزشــكارا­ن در المپيك ۸۰۰۲ را مــورد آزمایش قــرار داد و نام تعدادي از قهرمانان آن دوره را در فهرســت ورزشــكارا­ن دوپينگي قرار داد. براساس آنچه در ســایت كميته بينالمللي المپيك )IOC( منتشر شــده، «واسيلي فدوریشــين» دارنده مــدال نقره وزن ۰۶ كيلوگرم كشــتي آزاد در المپيك ۸۰۰۲ پكن، «آرتور تایمازوف» دارنده مدال طالي وزن ۰۲۱ كيلوگرم كشتي آزاد در المپيك ۸۰۰۲ و «اســوتالنا زاروكائوا» دارنده مدال طالي وزن ۳۶ كيلوگرم وزنهبرداري زنان در المپيك ۲۱۰۲ لندن، ســه دوپينگي جدید هســتند. در كارنامه تایمازوف ســه طال و یك نقــره المپيك بين ســالهاي ۰۰۰۲ تا ۲۱۰۲ دیده ميشود.

نكتــه قابل توجه در اعالم اســامي این دوپينگيهاي كشــتي، حضور آزادكاران كشــورمان در اوزان آنها اســت. فدوریشين در حالي به مدال نقره دســت یافت كه مــراد محمدي و كنيچي یوموتو از ژاپن در رده ســوم قرار گرفتند و به مدال برنز رسيدند. با توجه به اینكه آزادكار ژاپني در نيمهنهایي به فدوریشــين باخته بــود، بنابراین او به رده دوم صعــود ميكند و جایگاه نماینده كشورمان تغيير نخواهد كرد.

در وزن ۰۲۱ كيلوگرم نيز «بختيار احمدوف» از روسيه كه در فينال به تایمازوف باخته بود، مدال طال را از آن خود خواهد كرد و «دیوید موســلبز» از اسلواكي در رده دوم ميایستد. در این وزن فردین معصومي در رده پنجم قرار گرفته بود كه جایگاهش با وجود این دوپينگ تغيير نميكند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran