Iran Varzeshi

جاللي: اين بغض قديمی بود كه تركيد

-

مجيد جاللي ســرمربي تيم فوتبال پيكان درباره اينكه حسن كامرانيفــ­ر، رييس دپارتمــان داوري گفته كــه او بايد در كميته انضباطي پاسخگوي اظهاراتش باشد اين طور ميگويد: «وقتي شما براي يك بازي تمهيدات زيادي را ديدهايد و وارد اســتاديوم شده و با يك فضاي به شــدت وحشتناك روبهرو ميشويد و در كنار آن اشــتباهات بدي را ميبينيد، واقعا اذيت ميشويد. من بعد از بازي هم به رختكن نرفتم و چند دقيقه روي نيمكت نشســتم. با خودم گفتم شــايد اگر االن به رختكن بروم رفتار خوبي از خودم نشــان ندهم. به هر صورت وقتي كه شــما ميبينيد شرايط منصفانه پيش نميرود، اين باعث ناراحتي تان ميشــود. االن بازي با پرسپوليس تمام شــده است و من هم ســعي ميكنم خودم را تنظيم كنم تا فشــاري رويم نباشد اما بايد توضيح بدهم كه ناراحتي من در پايان بازي نه فقط به يك بازي بلكه بغض هفتهها و ماهها بود كه آن روز شكســت. من هيچ موضوعي كه اشكال داشته باشد مطرح نكردم. صرفا اشــاره كردم كه چرا بايد براي يك بازي از قبل فضاســازي شود. اگر اين حرف را هم نزنيم كه كال بايد خفقان بگيريم. در اصل فدراسيون فوتبال بايد از اين رفتارها جلوگيري كند.چرا كامرانيفر براي اشــتباهات داوران تقاضاي برگزاري جلسه نميكند؟ همه در حساسترين شرايط هســتند و يك اشتباه ميتواند سرنوشت تيم يا مربي را باال و پايين كند. نبايد به ســادگي از اشــتباهات داوران گذر كنند. من در طول 35 ســال گذشته اشــتباهات داوري را به خاطــر دارم. از وحدت گرفته تا فوالدخوزسـ­ـتان و آن بازي مرحله نيمه نهايي جام حذفي كه اشــتباه داور همچنان در ذهنم ماندگار اســت. ناراحتي مــن در پايان ديدار با پرســپوليس بغضي بود كه پس از مدتها شكســت. در اين سالها آنقدر بيعدالتي ديدم كه ميتوانم دهها صفحه درباره آنها بنويسم. در فوالد كه بودم در نيمه نهايي جام حذفي همه ديدند كه چه باليي ســر ما آوردند. از زمان حضورم در وحدت هميشــه اين فضا را ديدهام و در واقع بغضي كه امروز ميشكند از سالها بيعدالتي است.» او همچنان اعتقاد دارد كــه داور يك پنالتي را براي تيمش نگرفته اســت: «چرا بايد داور از صحنه دقيقه 86 بازي به ســادگي بگــذرد؟ پس از بازي گفتم نميدانــم صحنه پنالتي بوده يا نه اما پــس از بازبيني فيلم اعتقاد دارم كه پنالتي محرز بوده است.»

جاللي دربــاره صحبتهاي برانكو ايوانكوويچ كه گفته بود عدهاي از صحبتهاي خود بايد خجالت بكشــند اين طور ميگويد:«من صحبتهاي ايشــان را نخواندم اما امروز فوتبال به جايي رسيده كه كسي تحمل اشتباه را ندارد. همه زير فشار هستند ايشان هم زير فشار است و در اين وادي همه به خودشــان حق ميدهند و حقي براي طرف مقابل قايل نيستند.»

جاللــي از جدايــي احتمالــي چنــد بازيكــن جوانش ناراحت است: «اين يكي از همــان مــوارد ناراحت كننــده و آزار دهنده اســت. ما حق نداريم بازيكن خوب خود را داشــته باشــيم. سالهاي قبل جوانهايي را بــه تيمهاي خود آوردم كه در پايان ليگ افراد مختلف سراغ آنها ميرفتند و سربازي آنها را درســت ميكردند و موجب جدايي شان ميشدند همين مسائل است كه در نهايت احساس بيعدالتي را به انسان منتقل ميكند. اگر در بازي با پرســپوليس اعتراض كردم آن اعتراض حاصــل مدتها ديدن بيعدالتيها بود. همين بازيكن ما گادوين منشــا كه تيمهاي ديگر سراغ او رفتند نمونه مشــخص اين بي عدالتي است. ما يك بازيكن پيدا كردهايم و ميخواهيم از او اســتفاده كنيم اما اين حق را هم به ما نميدهند كه يك بازيكن خوب داشته باشيم.»

جاللي رفتار باراني و طارمي را تاييد نميكند: «هر دو كار خوبــي نكردند. يكي تحريك كــرد و ديگري هم جواب داد.» آقــا معلم هنــوز قراردادش را با پيــكان تمديد نكرده اســت: «هنوز چيزي معلوم نيست. چندي قبل صحبتهايي انجام داديم اما به تازگي بحثي نداشــتيم و اين موضوعات به سياستگذاري­هاي باشگاه برميگردد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran