Iran Varzeshi

پاس گل صمد به منصوریان

-

جمعه ،96/1/18 هفته بیست و ششم شــانزدهمی­ن دوره لیگ برتر، ورزشگاه یادگار قم، ساعت ،17:15 تماشاگر: پنج هزار نفر صبا 3 گلها: امید جهانبخش ‪،)90+2 ،61(‬ میثم مجیدي(6+09 - پنالتي) تراكتورساز­ي صفر داور: محمدرضا اكبریان كمكها: علي میرزابیگي، محمدرضا مدیرروستا اخطــار: حمیدرضا دیوســاالر (صبا)، مهدي كیاني، خالد شــفیعي (تراكتور) اخراج: سعید آقایي ،)86( كرار جاسم 90+6( - تراكتور) بازیكن برتر: امید جهانبخش (صبا)

صبا: محسن فروزان ‪-84( (٦)‬ محمدباقر صادقي)، حنيف عمرانزاده ،)4( ميرهاني هاشمي (٥)، ميثم مجيدي (٦)، حميدرضا ديوساالر ،)4( مهران اميري (٥/٥)، سيدمهدي حســيني (٥/٥)، كيوان امرايي (٥/٦)، اميد جهانبخش ،)8( احمد حسنزاده (٦)، رضا عنايتي (٦)

سرمربي: صمد مرفاوي تراكتورساز­ي: محمدرضا اخباري ،)4( هادي محمدي ،)1( خالد شفيعي ،)3( محمــد ايرانپوريا­ن ،)4( ســعيد آقايي ،)2( محمدرضــا مهديزاده ،)2( مهدي كياني ،)3( كرار جاسم ،)1( شهرام گودرزي ‪-32( )2(‬ محمد نوري ))2( محمد ابراهيمي ،)3( مهدي شريفي ‪(٦٥- )2(‬ فرزاد حاتمي ))4(

سرمربي: امیر قلعهنویي ايران ورزشــی- نبرد صبا و تراكتورساز­ي نبردي در باال و پايين جدول بود. صبا كــه از ابتداي فصل در منطقه قرمز جدول روزگار را ســپري كرده بود، تنها به سه امتياز اين ديدار خانگي ميانديشــي­د تا بتواند در جنگ بقا با ساير فانوس به دستان ليگ شــرايطي بهتر را در جدول داشته باشد و با اميدواري چند هفته انتهايي ليگ را دنبال كند.

در مقابل تراكتورســ­ازي كه در يك نــزول غيرمنتظره در كورس قهرماني صدر جدول را به طور كامل به پرســپوليس واگذار كرده بود و هفته گذشته بعد از هفتهها حضور روي پله دوم، آن را به اســتقالل تقديم كرده بود قصد داشت تا با شكســت صباي ته جدولي ضمن پايان دادن به روند نزولي خود بتواند پله دوم جدول را از استقالل پس بگيرد.

با اين وجود تيمي كه بازي را بهتر آغاز كرد، صبا بود كه با ســرعت دادن به بازي قصد داشت تا با استفاده از ميانگين ســني باالي تراكتور به اين تيم ضربه بزند.

صبا اگر خوش شانس بود، در همان دقايق ابتدايي ميتوانست به گل برسد اما ضربه ايســتگاهي حســنزاده به تيرك دروازه برخورد كرد. با وجود اين در سراســر نيمه اول اين صبا بود كه بر توپ و ميدان تســلط داشــت و بازي را در زمين تراكتور دنبال ميكرد. در مقابل تراكتور در ادامه روند نزولي خود در نيمه نخســت كماكان يك تيم منفعل بود كه تحت تاثير حريف قرار داشــت و براي رســيدن به دروازه صبا به نظر از توان و انگيزه الزم برخوردار نبود و بيشتر سعي ميكرد بتواند حريف را كنترل كند. نيمه نخســت به رغم برتري صبا بدون گل خاتمه يافت تا دو تيم دست خالي به رختكن بروند.

نيمــه دوم ادامه همــان روند نيمه نخســت بــود؛ برتري صبــا و انفعال تراكتورســ­ازي. امير قلعهنويي كه از شــرايط تيمش راضي نبود، با يك تعويض تهاجمي و به ميدان فرســتادن يك مهاجم تازه نفس در انديشه آن بود تا شرايط تيمش را دگرگون كند اما تيمي كه به هدف زد صبا بود كه ســرانجام مزد برتري خــود را گرفت. در دقيقه 1٦ اميد جهانبخش ســتاره جوان تيم صبا با شــوتي تماشايي و غافلگيركنن­ده از پشت محوطه جريمه توپ را به كنج دروازه اخباري فرستاد تا صبا را از حريف پيش بيندازد. بعد از اين گل تراكتور جلو كشيد و سعي داشت با حمالت احساسي گل خورده را جبران كرده و از مهلكه شكست بگريزد اما هيچ برنامه و طرحي نداشــت. در مقابل صبا بــا ارائه يك بازي منطقي ضمن كنترل بازي و توپ و ميدان كوشيد تا از تك گل ارزشمند خود محافظت كند.

10 دقيقه پاياني شايد جذابترين و پرحادثهتري­ن دقايق بازي بود؛ دقايقي كه توپ تنها روي دروازهها جريان داشــت. از تك به تكي كه بايرامي در تقابل با اخبــاري خراب كرد تا ضربهاي كه فرزاد حاتمي از ٦ قدمي به ســينه محمدباقر صادقي كوبيد و سرانجام گل زيباي جهانبخش.

در دقيقــه ٩0+2 روي يــك ضدحمله با اشــتباه هادي محمــدي، اميد جهانبخــش از ميانه ميدان يكــه و تنها پيش تاخت و در مصــاف تك به تك با اخباري با يك ضربه چيپ خودش و تيمش را دوگله كرد.

اما اين پايان كار نبود. در دقيقه ٦+0٩ باز هم اميد جهانبخش با پاس كيوان امرايي حركت كرد و در محوطه جريمه با خطاي هادي محمدي متوقف شــد تا داور بالدرنگ نقطه پنالتي را نشــان دهد. ضربه پنالتي را ميثم مجيدي برخالف جهت حركت اخباري به قعر دروازه فرســتاد تا صبا با يك برد شــيرين 3 گله، 3 امتياز شيرين و حساس را به حســاب خود واريز كرده و براي بقا اميدوارتر شود. تراكتور نيز با اين شكست تلخ از سكوي دوم هم بيشتر فاصله گرفت.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran