Iran Varzeshi

آنچلوتي: مربيان ايتاليايي بسيار نوانديش هستند

-

كارلو آنچلوتي، مربي بايرن مونيخ درباره اوضــاع اين تيم در ليــگ قهرمانان و مربيان ايتاليايي صحبت كرده است. اين مربي سابق پارمــا، يوونتوس و ميالن در چلســي، پاري ســنژرمن و رئال مادريــد روزهاي موفقي را داشــت و در نهايت اميدوار است كه با بايرن هم موفق شــود. او ميگويد: «در سال 200۹ كــه ايتاليا را ترك كردم نگران بودم اما به هر جايي كه رفتم راحت بــودهام. من همچنين بر اين باورم كه اين تجربيات به شــما انگيزه ميدهد تا كارهاي بيشتري انجام دهيد: زبان جديــدي ياد بگيريد، فرهنگهــاي جديد را تجربه كنيد و با ســنتهاي جديد و بازيكنان جديد كار كنيد. اين تجربه بسيار جذاب بوده و هنوز هم هست.»

او درباره آلمان گفت: «در باواريا، گرماي هوا مانند ايتاليا اســت. مونيخ شــهر بســيار تميزي است كه در آن همه به مقررات احترام ميگذارند. اينجا شهر آرامي است. مردم براي زندگي شــخصي شــما احترام قايلند. شــما هميشه در چشم مردم نيســتيد و ميتوانيد با آرامش زندگي كنيد.»

آنچلوتي پيــش از حضور در بايرن، يك ســال را براي اســتراحت در ونكوور گذراند، شــهري كانادايي كه همسرش از آنجا ميآيد. آنچلوتــي گفت: «من اين فرصت را داشــتم كه يك سال اســتراحت كنم و از اين فرصت اســتفاده كردم چون پس از 20 سال، حس كردم كه شايسته كمي استراحت هستم اما در آن سال هم مرتبا به تماشاي فوتبال پرداختم. وقتي به بايرن آمدم، بايرن كارهاي بسياري را داشت به شكلي عالي انجام ميداد و حاال هم به همان روش ادامــه ميدهد. كاري كه پپ گوارديوال انجام داده بود برايشــان خيلي مهم بود. هر مربي فلســفه خاص خودش را دارد. من ميخواهم كــه جنبههاي مثبت اين تيم را نگــه دارم. من ميخواهم تيم ما تهاجميتر باشد و همچنين مالكيت توپ ما بيشتر باشد. مــا همين حاال هم مالكيت تــوپ را زياد در اختيار داريم اما ميخواهم كه از آن به شكل تهاجميتري استفاده كنم.»

هدف بايــرن قهرماني در ليگ قهرمانان اســت و اين تيــم بايد به مصاف تيم ســابق آنچلوتي، يعنــي رئال برود. او ميگويد: «بايد شــجاع بود و كاراكتر خود را نشــان داد. در اين صورت ميتوان به نتايج خوبي هم رسيد اما اگر بترســيد كار سخت ميشود. براي من بســيار خاص خواهد بود كــه دوباره قهرمان شــوم، بهويژه براي اين باشگاه. اين باشگاه در دو سال گذشته در نيمهنهايي حضور داشته و بسيار نزديك به قهرماني بوده است. به همين دليل ميخواهم كه قهرمان شــويم.» مربيان ايتاليايي ماننــد آنتونيو كونتــه دارند خوب كار ميكنند. آنچلوتي گفته اســت: «مدرسه مربيان ايتاليا در زمينه آموزش بسيار نوآورانه عمل ميكند. من چيزهاي زيادي ياد گرفتم و با تجربهاي كه در ايتاليا داشــتم – با توجه به اينكه فوتبال ايتاليا به روش متفاوتي انجام ميشود – توانستم در هنگام آمادهسازي تيم براي مسابقه، خالقتر و دقيقتر باشم.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran