Iran Varzeshi

شکست ناپذير

پنجشــنبه ،96/1/17 هفته بيست و ششم شانزدهمين دوره ليگ برتر، ورزشگاه بنيان ديزل تبريز، ســاعت: ،17:30 تماشاگر: 5 هزار نفر گسترش يك گل: نقيزاده )73( استقالل يك گل: اميد ابراهيمي )80( داور: رضا كرمانشاهي كمكها: بابك داوري، هادي طوسي اخطار: ميــالد زكيپور، فر

-

گســترش فوالد: كــوروش ملكــي(5)، مرتضي اســدي(6)، محســن حســيني(5/5)، مســعود ابراهيمزاد­ه 9( - مصطفي اكرامي)(4)، بابك حاتمــي(5/4)، عليرضا نقيزاده 77()7( - محمدرضا خرسندنيا)، مگنو باتيستا(5)، داريوش شجاعيان(5/5)، امين درويشي(4) 87( - يوسف سيدي)، رضا خالقيفر(5/5)، لوسيانو پريرا(5/6)

سرمربي: فراز كمالوند

اســتقالل: مهــدي رحمتــي(5)، مجيد حســيني(5/4)، رابسون(5)، خسرو حيدري(4)، ميالد زكيپور(5)، فرشــيد باقــري(5/5)، اميد ابراهيمــي(6)، فرشــيد اســماعيلي(5) 68( - مجتبي حقدوســت)، محسن كريمي(5/4) 90( قرباني(5) يعقوب كريمــي)، بهنام برزاي(4) 78( - جابر انصاري)، علي

سرمربي: عليرضا منصوريان

ايران ورزشی- اســتقالل درحالي به مصاف گســترش رفت كــه چند غايب بزرگ داشــت. مهمترين غايب اين تيــم كه مجبور بود از روي ســكوها به تماشاي بازي تيمش بپردازد عليرضا منصوريان بود.

پادوانــي به دليل مصدوميت، اميد نورافكن به دليل مسائل انضباطي و كاوه رضايي به دليل محروميت در كنار تيم نبودند و همين مســائل باعث شــد تا نيمه اول اســتقالل سردرگم بازي كند.

گســترش بازي را خيلي بهتر از اســتقالل شــروع كــرد و در دقيقــه 13 ضربــه داريوش شــجاعيان ميرفت كه به صورت مستقيم وارد دروازه اســتقالل شود اما واكنش مهدي رحمتي اين اجازه را به گسترش فوالد نداد. اما در دقيقه 22 اســتقالل يك موقعيت به دســت آورد كه ســانتر اميد ابراهيمي با اشتباه ملكيان در مهار توپ همراه شــد امــا او خودش اين اشــتباه را جبران كرد و اجــازه نداد علي قرباني دروازهاش را باز كند.

دقيقه 31 ضربه محســن كريمي از پشــت محوطه جريمه با اختالف بســيار زياد به بيرون رفت تا آبيهــا همچنان در خلــق موقعيت روي دروازه حريف ناكام باشــند. گسترش اما در دقيقه 32 صاحــب يك موقعيت صد درصد گل شــد كه خالقي فر نتوانســت از اين فرصت استفاده كند و اين بازيكن در حالي كه با رحمتي تك به تك شده بود توپ را به دســت او كوبيد تا استقالليها نفس راحتي بكشند.

اواخــر نيمــه اول علي قرباني كــه به عنوان مهاجــم نوك در اين بــازي به ميــدان رفته بود صاحب موقعيت گل شــد كه شــوت اين بازيكن داخــل چارچوب نبود تا در نهايت دو تيم با نتيجه مساوي بدون گل به رختكن بروند.

نيمه دوم را تيم گسترش خوب آغاز كرد و در چندين نوبت دروازه اســتقالل را به خطر انداخت. در دقيقه 54 اوت بلند بازيكن گســترش فوالد با ضربه سر باتيستا همراه شد اما توپ با اختالف زياد به بيرون رفت. يك دقيقه بعد رحمتي در شــروع مجدد خود اشتباه بزرگي را مرتكب شد و توپ را به خالقيفر داد اما ضربه سر اين بازيكن به تير دروازه خورد و ثمري براي تيم كمالوند نداشت اما رحمتي كه در اين صحنــه به تير دروازه برخورد كرده بود بــراي مدتي روي زمين افتاد و نتوانســت به بازي ادامه دهد كه با تالش پزشــكان استقالل سرانجام به بازي برگشت. چند دقيقه بعد پريرا شوتي زد كه رحمتي به خوبي آن را مهار كرد. براي گسترش اما مهمترين دقيقه بازي 73 بود، در اين صحنه ميثم نقيزاده يك گل انفرادي بسيار زيبا به ثمر رساند. او دو بازيكن اســتقالل را جا گذاشت و بعد از يك و دو با پريرا با دروازهبان تك به تك شــد و با يك ضربه دقيق دروازه مهدي رحمتي را باز كرد تا يكي از زيباتريــن گلهاي هفته به ثمر برســد. در اين صحنه خســرو حيدري هم تعلل بسياري داشت و به توپ نرسيد. استقالل كه ميدانست با اين نتيجه ممكن است در ادامه ليگ نتواند حتي سهميه آسيا را بگيرد حمالتي را ترتيب داد. در دقيقه 77سانتر اميد ابراهيمي با ضربه ســر علي قرباني همراه شد اما ضربه او با اختالف كم به بيرون رفت. سه دقيقه بعد سانتر محســن كريمي را علي قرباني با ضربه سر به اميد ابراهيمي رساند و او با يك ضربه دقيق و چكشي موفق شــد دروازه گسترش فوالد را باز كند. استقالل ميتوانست بعد از اين گل، يك گل ديگر هم به ثمر برساند اما بيدقتي بازيكنان باعث شد تا گل ديگري به ثمر نرسد. در دقيقه 84 سانتر خســرو حيدري با ضربه سر فرشــيد باقري همراه شد اما توپ با اختالف كم به بيرون رفت. سرانجام استقالل در تبريز با تك گل ابراهيمي توانست تنها يك امتياز از حريف بگيرد و اين نتيجه بيش از هر تيمي پرسپوليس را براي كســب عنوان قهرماني خوشــحال كرد. اينكه اســتقاللي­ها هفتههاست باختي را تجربه نكردهاند خود نشــان ميدهد كه تيم منصوريان سخت آبديده شده و در شرايط فني مطلوبي قرار دارد. اســتقالل بــا اين روند ميتواند به كســب رتبه دوم اميدوار باشد البته اگر از بازي حساس با تراكتورساز­ي كه در تبريز انجام ميشود جان سالم ببرد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran