Iran Varzeshi

جان ما را گرفتند

-

اســتقالل در دقيقه 80 توانست از شكســت بيرون از خانه مقابل گســترش فوالد بگريزد تا همچنان روند شكســت ناپذيرياش حفظ شــود. آبيها 9 بازي است كه شكســتي در كارنامه نداشتهاند. آماري خيرهكننده كه عليرضا منصوريان را به آيندهاش در اين باشگاه اميدوار كرده اســت. منصوريان پس از مسابقه شــيوه بازي گسترش را علتي در راســتاي ناكامي تيمش در رســيدن به گل دانســت: «طبيعي بود كه گســترش با نوع فوتبالي كه بازي ميكرد، اجازه نميداد ما فوتبال هميشگي خود را انجام دهيم.»

منصوريان اما بعد از اين جمله كوتاه دوباره به سوي داوران حمله كرد. او كه انگار از قضاوتها به شدت ناراحت است در ادامه اظهاراتش بي پــرده چنين گفت: «با وجود اينكه اعتقاد دارم بايد به تصميم داور احترام گذاشت اما داور جان تيم ما را گرفت. بعد از بازي خالصه بازي را نــگاه كردم. روي علي قرباني صد در صد پنالتــي بود و پــاي او را زد. نه تنها پنالتي نگرفت، بلكه به ضرر ما سوت زد.»

منصوريــان در ادامه انتقادهاي خود از داور ميگويــد: «خطايي كــه روي بازيكن گسترش انجام شد، پنالتي نبود اما اگر داور ميخواست ميتوانســت پنالتي هم بگيرد اما خطــا روي بازيكن ما صد درصد پنالتي بــود ولي آقاي كرمانشــاه­ي آن را نديد. تا ميخواستيم به نشاط برسيم داور تيم ما را متوقــف و خاموش ميكرد. خطاهاي 60 به ‪50-50 04،‬ و 70 به 30 را به ضرر ما سوت ميزد و در روند تيميمان تأثير منفي داشــت. اگر داور صحنه پنالتــي را ميگرفت جريان بازي كامال عوض ميشد. بازيكنان آنها چندين بار خطا كردند اما داور كارت نداد و برعكس اولين خطاي ما با كارت زرد روبهرو شــد. كارت زرد را زماني ميدهند كه حركت خطرناك باشد يا موقعيتي را بگيرد.»

منصوريان خطاب به رييس فدراســيون فوتبــال كه روزگاري در دپارتمان داوري هم فعاليت داشــت گفت: «هفتههاي آخر اســت و از تاج رييس فدراسيون ميخواهم در چيدمان داوري بيشتر دقت كند.

اســتقالل 2 امتياز را از دســت نداد، بلكــه 30 ميليون هوادار 2 امتيازشان از دســت رفت. نميخواهم منفيبافي كنم اما ما ديگر تيم نفت نيســتيم كه پاسخگوي 10 هوادار باشــيم، بلكه بايد 30 ميليون نفر را در نظر بگيريم. ما نگاه اولمان گرفتن ســهميه بهعنوان تيم دوم جدول است و به همين خاطر ميخواهم اين روزها بهترين داورها براي ما، پرســپوليس و تراكتورســ­ازي كه در كورس هستند سوت بزنند. از مهدي تــاج و كميته داوران خواهش ميكنم كــه در چيدمان داوري دقــت كنند چون هم من و هــم كمالوند به داوري مســابقه اعتراض داشتيم.»

منصوريان در خصوص اينكه كمالوند اعالم كرده صحبتهاي بين دو نيمه منصوريان ورق را از نظر داوري به ســود اســتقالل برگرداند، گفت: «من كمالوند را دوســت دارم ولي دقيقا معلوم بود كه توانســتم ورق را برگردانــم چون داور پنالتي دقيقــه 55 روي قرباني را نگرفت، صحبت من نه تنها تأثيري نداشــت، بلكه در ‪9 8،‬ صحنه خطاهاي 50 50- را به سود حريف گرفتند. حتي كمالوند وسط زمين ميگفت اين داور ســال گذشته باعث شــد كه ما يكي دو بازي ببازيم، هر چند كه كارشناســا­ن نظر هم بدهند، من در مورد يك يا چند نفر آنها به نتيجه نهايي نميرسم.»

سرمربي اســتقالل در پايان حرفهايش از فحاشيها عليه مهدي رحمتي هم انتقاد كرد: «لطفا دوربينها را قطع نكنيد و اين تصويرها را ضبط كنيد، من از سال 68 در ليگ برتر بازي ميكنم و در تبريز اصال فحاشــي نديده بودم. آخر عصبانيتهاي ورزشگاههاي تبريز به فحاشي نميكشــيد، حتي سال گذشته كه ما با تراكتورساز­ي مساوي كرديم و جام را از دست داديم، تبريزيها فحاشي نكردند، ولي نقطه تاريك اين بازي اين بود كه از ســاعت 5 كه وارد ورزشــگاه شديم، به بازيكنان ما فحاشــي و به خانوادههاي آنها توهين شــد. رحمتي گلر ما كه نباشد، يك ســيد اســت و چرا بايد او اين همه فحش بخورد؟ نميشود گفت كه بازيكن اعصاب فوالدي دارد، هر چند ميدانم گسترش فوالد هوادار آنچناني ندارد. در نهايت خواهش ميكنم در استاديومها كاري شود كه الگوسازي صورت بگيرد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran