Iran Varzeshi

منطق برانكو عليه ركوردشكني

پرســپوليس در صورت پيروزي مقابل ماشينسازي در تبريز قطعا قهرمان شانزدهمين دوره ليگ برتر خواهد شد و سه بازي بعدي اين تيم براي خودش حالت فرماليته خواهد داشــت. از حاال بحث اين راه افتاده كه در صورت مسجل شدن قهرماني در همين هفته برانكو در سه بازي پاياني از نف

-

پرســپوليس در صورت پيروزي در تبريز و آســوده شــدن خيالش از قهرماني در ليگ داخلي طي 19 روز پنج مســابقه انجام خواهد داد. آنها ابتــدا روز 30 فروردين ماه در تهران ميتوانند جشن قهرماني را برپا كنند و فرداي آن روز راهــي قطر و ســپس عمــان خواهند شــد تا مهياي ديدار سرنوشــت ساز با الهالل شوند. ديدار با الهالل روز 4 ارديبهشت برگزار ميشــود و 5 روز بعد از آن پرسپوليس ميزبان ذوبآهن اســت. درست 5 روز بعد از اين بازي هم ديدار آخر ليگ در مشــهد و مقابل ســياه جامگان انجام ميشــود و روز 18 ارديبهشت تيم برانكو به مصاف الوحــده خواهد رفت كه اميدواريــ­م آخريــن بازي فصلش نباشــد و با صعود به دور بعد دو مسابقه ديگر نيز در ليگ قهرمانان برگزار كند.

با توجه به اين برنامه فشرده كه پرسپوليس هر 4-5 روز يك بار بايد در شهرهاي مختلف به ميدان برود و يك سفر خستهكننده به مسقط خواهد داشت شايد داستان ركوردزني بازيكنان پرسپوليس به مخاطره بيفتد و مقاومتهايي از داخل درباره اين مهم صورت بگيرد.

بازيكنــان پرســپوليس از مدتها قبل و زماني كه پيشتازيشــ­ان در ليگ برتر قطعي شده بود عزم شان را جزم كرده تا ضمن كسب مقام قهرمانــي ركورد امتيــازي قهرمانهاي ليگهــاي 18 تيمي را هم بشــكنند اما حاال اين مســاله به مخاطره جدي افتاده و شــايد برانكــو و كادر فنــي مقاومتهايي منطقي در اين خصوص داشته باشند و جلوي اين داستان بايستند.

بــدون شــك بعــد از قهرمــان شــدن پرسپوليس در ليگ برتر براي اين تيم بازيكنان و كادر فنياش صعــود از مرحله گروهي ليگ قهرمانان اولويت خواهد داشــت و اعضاي تيم بايد همــه كار كنند تا اين اتفاق رخ دهد. با اين حساب شــايد بهتر باشد در روزهاي پاياني ليگ فرسايشــي و در شــرايطي كه 11-12 بازيكن اصلي پرســپوليس طي فصل در بيشتر هفتهها در تركيب اصلي بودهاند استراحت كرده و نفرات جوانتر در تركيب ســه بازي آخر قرار بگيرند و تيم با تمام قوا به مصاف الهالل و الوحده برود.

در چنين شــرايطي طبيعي است تيمهاي ديگر به اين شــرايط معترض شــوند. هر چند

در چنين شرايطي طبيعي است تيمهاي ديگر به اين شرايط معترض شوند. هر چند پديده و ذوبآهن در منطقه سقوط نيستند اما سياهجامگان اگر تا روز آخر بالتكليف باشد و شرايط ماندن و سقوطش مشخص نشده باشد در مقابل جوانهاي پرسپوليس كار راحتتري براي امتيازگيري خواهد داشت و اين ميتواند اعتراض ساير فانوس به دستها را به دنبال داشته باشد.

پديده و ذوبآهن در منطقه ســقوط نيستند اما ســياهجامگ­ان اگر تا روز آخر بالتكليف باشــد و شرايط ماندن و ســقوطش مشخص نشده باشد در مقابل جوانهاي پرســپوليس كار راحتتري براي امتيازگيري خواهد داشــت و اين ميتواند اعتراض ســاير فانوس به دســتها را به دنبال داشته باشد.

البته طبيعي اســت كــه برانكو ميتواند هر تركيبي كه دوست دارد را در سه بازي باقيمانده به ميدان بفرســتد و هيچ اجباري به استفاده از نفرات اصلي نيســت اما به احتمــال زياد مورد هجمه ســاير تيمهــا قرار خواهــد گرفت و بايد منتظــر انتقادها باشــد. با اين حــال با توجه به خصوصيات اخالقي و كمرنگ شدن شانس صعود در آســيا و اهتمام برانكو به اين مساله احتمال اينكه او مقابل ركوردشــكن­ي بايســتد و به فكر صعود در آســيا باشد بســيار زياد است كه البته منطق هم همين را ميگويد.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran