Iran Varzeshi

پرسپوليس در چه شرايطي از گروهش صعود ميكند؟

-

پرسپوليس اكنون با كسب 5 امتياز در رده سوم جدول گروه چهارم ليگ قهرمانان آســيا بعد از الهالل صدرنشين با 8 و الريــان رتبه دومي با 7 امتياز قرار دارد.پرســپوليس روز دوشنبه 4 ارديبهشت در مسقط ميهمان الهالل خواهد بود و دو هفته بعــد از آن بايد در تهران از الوحده ميزباني كند كه به نظر ميرسد تنها با كسب حداكثر امتيازهاي اين دو بازي خيال راحتي بابت صعود داشته باشد.

آنها ابتدا الهالل عربستان را پيش روي خود ميبينند و به فرض پيروزي محتمل الريان مقابل الوحده در هفته پنجم، شاگردان الدروپ با كسب 10 امتياز صدرنشين خواهند شد. پرســپوليس در صورت تساوي با الهالل با كسب 6 امتياز باز هم در رده سوم قرار خواهد گرفت و در روز پاياني بايد چشم انتظار شكســت اين تيــم برابر الريان قطر بنشــيند. الرياني كه صعودش با اين تســاوي قطعي شــده و نيازي به پيروزي نخواهد داشــت. در صورت پيروزي الريان مقاب الوحده 10( امتيازي شــدن الريان) و شكست پرســپوليس مقابل الهالل 11( امتيازي شــدن الهالل) كار اين گــروه به پايان خواهد رســيد و الريان و الهالل بدون توجه به نتايج هفته پاياني به مرحله بعدي صعود خواهند كرد.

در صورت تســاوي الريان قطر مقابل الوحده و تســاوي پرسپوليس مقابل الهالل؛ نماينده عربستان 9 امتيازي خواهد شد، الريان با 8 امتياز دوم و پرسپوليس 6 امتيازي خواهد شد و جنگ صعود بستگي به پيروزي شاگردان برانكو ايوانكوويچ برابر الوحده خواهد داشــت و آنها البته بايد اميدوار باشــند كــه الهالل در روز پاياني الريان را شكســت دهــد تا كار به بازي مســتقيم نكشد. در صورت تســاوي الهالل و الريان و پيروزي پرسپوليس برابر الوحده نيز نماينده ايران حذف شده محســوب خواهد شد چرا كه در بازي مســتقيم الريان يك پيروزي به نام خود كرده است.

در صورت پيروزي الريان مقابل الوحده امارات و پيروزي پرسپوليس برابر الهالل عربستان، اين نماينده عربستان است كه در روز پاياني بايد براي صعود الريان را از پيش رو بردارد. در صورت رقم خوردن اين نتايج در هفته پنجم، الريان با 10 امتياز صدرنشين خواهد شد و پرسپوليس با 8 امتياز در رده دوم حاضر خواهد شــد. در اين صورت پرسپوليس در صورت برد مقابل الوحده قطعا صعود خواهد كرد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran