Iran Varzeshi

بازي سرنوشت

-

ايران ورزشــی- همه چيز از همان اعزام در ظاهر يواشــكي و به دور از چشم فدراسيون آغاز شد. اعزام يك تيم ســه نفره بانوان بسكتبال به تركمنســتا­ن به تورنمنتي غير رسمي كه توسط خود آنها انجام شــد و مثل توپ در كشــور صدا كرد. كاري كه تــا ديروز نميشــودها­ي زيادي روبهرويش بود، با حركت خود بانوان بســكتبال به «شــد»ي تبديل و جرياني را ساخت كه امروز ميتوانيم به نتيجه اش اميدوار باشيم.

جرياني كه آن اعزام به راه انداخت، با مداخله وزارت ورزش و نامه وزير تقويت شد و فدراسيون هــم حداقل براي عقب نمانــدن از قافله باالخره وارد ميدان شــد و كار پيگيري مســاله حجاب بانوان بسكتبال را بر عهده گرفت.

پيگيري كه با رســاندن نامه وزير به رييس فدراســيون جهاني آغاز و حــاال با طراحي لباس و برگزاري ديداري نمادين براي بانوان بسكتبال دارد به سرانجام ميرســد. ديداري كه در مقابل ديدگان نماينده فدراســيون جهاني بســكتبال برگزار خواهد شــد و تيمهاي كوشا سپهر و گاز تهران به طور نمادين به مصاف هم ميروند.

طبق اعالم فدراسيون اين بازي با لباسهاي جديدي كه توســط فدراســيون طراحي و براي فدراسيون جهاني فرستاده شده انجام ميشود و بازيكنان پوششي غير از آني كه در ليگ استفاده ميكننــد را بر تن خواهند كرد و لباسشــان به لباس رسمي بسكتبال نزديكتر شده است.

ناظر فدراسيون جهاني هم كه چند روز است وارد ايران شده، پس از گشت و گذار در اصفهان و شيراز، به تهران آمده و صبح امروز اين ديدار را از نزديك تماشــا ميكند تا ببيند كه آيا ميشود با اين لباس ها، بدون خطر براي ورزشــكارا­ن و ايجاد مشكل در جريان مســابقه بسكتبال بازي كرد يا خير.

در پايان تمام تالشها و همه چيز به گزارش اين ناظر و شيوه انتقال ديدههاي او به فدراسيون جهاني مربوط ميشود.

گزارش او و در نهايت تصميم كميته فني فدراسيون جهاني است كه مشخص ميكند آيا پوشــش مد نظر ما و برخي ديگر از كشورهاي مســلمان مورد تاييد آنها قرار ميگيرد و بانوان محجبه هم ميتوانند در ميادين رسمي حضور پيدا كنند يا خير؟

اين بازي راس ســاعت 10 صبح امروز در تاالر بســكتبال آزادي برگزار ميشــود و ورود براي عموم بانوان تماشاگر آزاد است.

اين بازي ميتواند نقطه عطفي باشد براي بســكتبال بانوان و به نوعي تاريخساز. تاريخي تازه كه پس از ســالها وقفه بايد نوشتنش آغاز شود و بسكتبال بانوان در ايران پس از چندين دهه ســكون و بــي خبري، پايش بــه ميادين رسمي و ديدارهاي بينالمللي باز شود و بتواند بهعنوان حق قانوني خود، با پوشــش اســالمي برابر ديگر كشورها مسابقه دهد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran