Iran Varzeshi

برنامهاي براي مسابقات جهاني نداريم

-

فدراســيون جهاني ووشــو در نظــر دارد اولين دوره مســابقات كونــگ فو قهرماني جهــان را آبان مــاه در چين برگزار كنــد و هنوز مسووالن وزارت ورزش اظهارنظري در خصوص اينكه كدام فدراسيون بايد كارهاي مربوط بــه اعزام اين تيم را انجام دهد، نداشــته اســت. رييس فدراســيون كونــگ فو در همين باره معتقد اســت كه متولي اين رشــته در ايران اين فدراسيون است و هرگونه فعاليت در اين مورد طبق قوانيــن بايد با هماهنگي اين فدراسيون انجام شود.

رضا حيدري رييس فدراسيون كونگ فــو در خصــوص برگزاري اولين دوره مسابقات جهاني كونگ فــو گفــت: «اينكه اين مســابقات توســط فدراســيون جهاني ووشو برگــزار خواهد شــد را در جريان نيســتيم و برنامــهاي هــم بــراي حضور در چنين مســابقاتي نداريم، ولــي نكته مشــخص اينكه هر نوع فعاليــت در حــوزه كونگفــو بايد توســط فدراســيون «كونگ فو و هنرهــاي رزمي» صورت گيرد.» او در مورد رايزني با مسووالن المپيك آســيا هم ادامــه داد: «مــا برندي داريــم به نام «توآ» كــه رزم اقوام ايراني اســت و در تالشــيم تا اين رشــته با فراهم كردن ارتباطهاي الزم در نهادهــاي بينالمللــ­ي به ثبت برســد و در خصــوص كونگ فو صحبتي در اين خصوص نشــده اســت.» رييس فدراسيون كونگ فــو در مــورد برگزاري مســابقات انتخابي توســط فدراســيون ووشو بــراي تشــكيل تيم ملــي در اين رشــته، گفت: «اين موضوع خالف مقــررات و قوانين ورزش كشــور اســت. اگر قرار به تشكيل تيم ملي باشد برگزاري چنين مسابقاتي بايد توسط فدراسيون ما صورت بگيرد.» حيدري همچنين ادامه داد: «در اين خصــوص ما موضع خاصي نداريم و طبق قانــون وظايف امور مربوط به خــود را پيگيري ميكنيــم و تابع تصميم وزارت ورزش هستيم.»

ايــران ورزشــی- تيم ملــي بوكس با خيمنز كوبايي راهي مسابقات قهرماني آسيا در ازبكســتان ميشود. مســابقات قهرماني آســيا در حالــي از 10 ارديبهشــت برگزار خواهد شــد كه اين رقابتها اولين رقابتي خواهد بود كه خيمنز كوبايي بايد خودش را نشان بدهد. اين رقابتها گزينشي المپيك است و 6 نفر اول در اين رقابتها ميتوانند سهميه حضور در مسابقات جهاني را كسب كنند. خيمنز در حالي بايد هدايت تيم ملي در اين مسابقات را بر عهده داشته باشد كه در اين امر خطير به نظر حسابي تنها است.

محمد عاشــري و جاســم دالوري به عنوان مربي در كنــار اين تيم حضور دارند و واقعا كســي هم نيســت كــه بگويد چرا جاســم دالوري كه هنوز خودش عضو تيم ملي اســت و قصد دارد به عنوان ورزشــكار كارش را ادامه بدهد بايد در نقش مربي آن هم در چنين شــرايط سختي فعاليت كند؟ پيش از جاسم دالوري، علي مظاهري رداي مربيگــري در تيم ملي را به تن كرده بود. او هم بدون حضور و فعاليت در هيچ باشگاهي بــه عنوان مربي، فعاليت خــود را آغاز كرد. بعد از مدتي او اعالم كرد كه ميخواهد هم ورزشــكار باشــد و هم مربي كه اين امر در ابتدا با مخالفت فدراســيون مواجه شــد اما چندي بعد شنيده شــد كه مظاهري براي رسيدن به شوراي شــهر اردوي تيم ملي را ترك كرده اســت. متاسفانه اين نحوه مربي تربيت كردن مدتي است كه در ورزش ايران باب شده است چون به نظر برخي از روساي فدراســيون در مقطعي كمتر ورزشــكاري توانسته وارد دنياي مربيگري شود، حاال بايد هر ورزشــكاري كه به روزهــاي آخر دوران قهرمانياش ميرســد بالفاصلــه به جرگه مربيان اضافه شود.

حال در اين ميان تكليف مربيان سازنده و فعال باشگاهها چه ميشود؟ مشخص نيست. در چنين فضايي به نظر ميرسيد كه عليرضا اســتكي در كنار تيم ملي باشــد. او از تجربه خوبي برخوردار اســت و با توجه به ســالها حضور در تيم ملي شناخت خوبي از مسابقات قهرماني آســيا دارد و حضورش ميتوانســت بــه خيمنز كمك كنــد كه ظاهــرا او هم با هماهنگي فدراسيون قرار است در كنار خيمنز نباشــد و به احتمال زياد استكي در بازيهاي كشورهاي اسالمي در كنار تيم ملي بوكس به عنــوان مربی قرار بگيرد. حــاال خيمنز با اين تركيب كادر فني چگونــه راهي اين رقابتها خواهد شد و بعد با چه دستاوردي به ايران باز خواهد گشت، مشخص نيست.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran