Iran Varzeshi

آلگري: اين بهترين نتيجه من در يوونتوس است

- بن هيوارد ‪Ben Hayward‬

لوييــس انريكــه بــازي ضعيف بارســلونا در شكســت 3 بــر صفــر برابــر يوونتــوس را به باخــت مقابل پاريســنژر­من تشــبيه كرد هرچند به نظــر او براي تيمش تكــرار بازي فوقالعــاد­ه برگشــت مقابــل حريف فرانســوي در برابر بانوي پير بســيار سخت اســت: «اهميتي ندارد كه من نتيجه را عادالنه ميدانم يا نه اما حس ميكنم اين بازي نيمه ســوم بازي با پاريســنژر­من بود. نگاه من نسبت بــه اين بازي منفيتر از شكســت در پاريس است. نيمه اول سخت بود اما نيمه دوم بهتر شــديم. اگر شما نيمه اول را دو دســتي به حريــف تقديم كنيد، مســلما مشكل خواهيد داشت. اين دومين بار است كه چنين اتفاقي ميافتد. ســخت است كه به بازگشت فكر كنيم اما ما تــاش ميكنيم كه برگرديــم و بــازي خوبــي در ديدار برگشت انجام دهيم.»

دني آلوز، مدافــع يوونتوس اين موضوع كــه تيمش بــه خاطر بازي ضعيــف بارســلونا توانســته ميهمان اسپانياييا­ش را در دور رفت از مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان اروپا شكست دهد، رد كرد.

آلــوز بعد از برد 3 بــر صفر يووه در اولين رويارويي او با همتيميهاي ســابقش گفــت: «از نظــر انســجام دفاعي، عملكرد يوونتــوس عالي بود و هيچ فضايــي را در خط دفاعياش خالي نگذاشــت كه ايــن كار را براي حريفمان ســخت كرد. نتيجهاي كه

اين اولين بار بعد از آمدن لوييس انريكه است كه بارسلونا دو بازي خارج از خانه پشت سر هم را ميبازد.

مربي بارســلونا ادامه داد: «مربي هر كاري بــراي كمك به تيم ميكند و تيــم را بــه آمادگي ميرســاند اما مشــخصا مــن نتوانســتم. در چنين بازيهاي كابوس واري شانس هم با ما همراه نبود. ما بايد پيشرفت كنيم و از اين اشــتباهات درس بگيريم، بازي را به دقت آناليز كنيم و اشتباهاتما­ن را شناسايي كنيم. درست نيست كه يك بازيكن را مقصر شكست قلمداد كنيم. اين شكست براي همه تيم است كه از خود من شروع ميشود.» اين اظهارات در پاسخ به ســوالي درباره نيمار بود كه قبل از بازي مشخص شد سه بازي ليگ محروم شــده و به اين ترتيب ال كاسيكو را از دست ميدهد.

بازي برگشــت چهارشنبه هفته آينده برگزار ميشود. رقم خورد بيشــتر بــه خاطر قدرت يوونتوس بود تا ضعف بارسلونا. ما يك نمايش بــزرگ ارائه كرديم و با تاش خودمان توانستيم اين نتيجه را كسب كنيم.

براي بازي برگشت بايد حواسمان را جمــع كنيم چون ميدانيم كه آنها ميتوانند كاري كه با پاريســنژر­من كردنــد را تكــرار كنند. مشــخصا ما بايــد بجنگيــم و تحت فشــار قرار بگيريم. كار آســاني نخواهيم داشت اما بــه تواناييهاي­مان بــراي صعود ايمان داريم.»

حســي مشــابه القا ميكند. بعد از باخــت 4 بر صفر در پاريــس در مرحله قبلي ليگ قهرمانان، بارســلونا يك بازي تاســفآور ديگر به نمايش گذاشت و با سه گل شكست خورد، اين بار اما جبران بســيار سختتر است. بارســا اگرچه در نوكمــپ 6 بر يك پاريســنژر­من را در هم كوبيــد و صعود كرد اما همانطور كه دينو زوف قبل از بازي سهشــنبه شــب دو تيــم در توريــن گفته بود بارســلونا هرگــز نميتوانــد باخت 3 بــر صفر را برابر يوونتوس تافــي كند. البته مجبور نيست اما شكست 3 بر صفر هم به همان اندازه فاجعه بار اســت. در واقع بازگشت خارقالعاده برابر پاريســيها بر خيلي از مشــكات تيم لوييس انريكه ســرپوش گذاشــت كه خود مربي يكي از آنها بود. انريكه در فصل اول حضورش در بارسلونا سه گانه را به دست آورد كه قهرمانياش در اروپــا با پيروزي 3 بر يك برابر همين يوونتوس رقم خورد اما بعد از دو ســال بارســلونا همان تيم ســابق نيست و اين برابر پاريسنژرمن ثابت شد.

خريدهاي تابســتاني به اندازه كافي خــوب نبودند و گاهي اوقــات انريكه با لجبــازي تصميم گرفته. او از سيســتم 3-4-3 كه ايــن اواخر نتايج خوبي براي تيمش رقم زده اســتفاده كرد اما حضور ژرمــي متيو در دفاع يك اشــتباه بزرگ بود. مدافع فرانســوي روي گل اول فقط خوان كوادرادو را كه به پائولو ديباال پاس گل داد، مشايعت كرد و كاما منفعل بود. روي گل دوم هم دفاع بارسلونا واقعا كند بود و در اين سطح، چنين اشتباهاتي به سختي مجازات ميشــود مثل بازي در پارك دوپرنس.

متيو بين دو نيمه تعويض شد مثل بازي شنبه با ماالگا. در حاليكه خوردي آلبا و خاوير ماســكرانو ميتوانستند در دفاع ســهنفره بــازي كننــد، انتخاب او عجيب بود اما آنچــه بعد اتفاق افتاد نيز به همان اندازه شــگفت انگيز بود. انريكه يكــي از بازيكنان ناموفــق اين فصل را به زمين فرســتاد: آنــدره گومز. هافبك پرتغالــي بازيكــن بدي نيســت اما در بارســلونا جا نيفتاده و در تمام بازيهاي ضعيف اين فصل بارســا حاضر بوده. در كنفرانــس خبري قبل از بــازي، انريكه در پاســخ به خبرنگاري كــه از عملكرد بازيكن سابق والنسيا ســوال كرده بود، به شــدت از بازيكنــش حمايت كرد اما گومــز در نيمه دوم بازي حرف منتقدان را ثابت كرد. جورجو كيليني گل سوم را زد و خط مياني بارســلونا واكنشي نشان نداد. لوييس ســوارس و آندرس اينيستا پاسهاي خوبي از مسي را خراب كردند.

مسي، ســوارس و نيمار بارها تيم را از دردســر خارج كردهاند و با بازگشــت سرخيو بوسكتس در بازي برگشت، بارسا شانس جبران دارد اما چينش غلط انريكه در اين بازي به قيمت شكست سنگيني در تورين رقم خورد و مطمئنا يوونتوس اشتباهات پاريســنژر­من در نوكمپ را تكرار نخواهد كرد. آن بازگشت فوقالعاده بود اما بعــد از اين شكســت اين حس دست ميدهد كه بارسلونا از 7 جان خود در ليگ قهرمانان اين فصل استفاده كرده و انتظار دو بازگشــت فوقالعاده در يك فصل حتي از چنين تيمي، زياد است.

ماســيميلي­انو آلگري مربي يوونتوس گفــت پيروزي 3 بــر صفر برابر بارســلونا بهترين نتيجهاي اســت كه در ســه سال حضــور روي نيمكت بيانكونري به دســت آورده: «يوونتوس حــاال در اروپا تيم مورد احترامي اســت. اين بــازي عالي بود، ما از نظر فنــي در دفاع و حملــه خيلي خوب بوديــم. ايــن گام اول براي رســيدن به نيمهنهايي بود امــا گام دوم كاما متفاوت خواهد بود. نميتوانــم بگويم چند درصد شــانس صعود داريم اما ما در بارســلونا به دنبال زدن گل هستيم.»

اين مربي كه شايعاتي درباره رفتنش به آرســنال هم مطرح شــده كمال گرا اســت و باور دارد كــه تيمش هنوز جاي پيشــرفت دارد: «من هم روياپردازم هم نتيجهگــرا و واقعبين. مــا در يك فرآيند رشد به سر ميبريم. از كاري كه بازيكنان كردنــد راضيام و ما در ســالهاي اخير گامهاي بلندي براي پيشرفت برداشتهايم. يوونتوس شايسته تمجيد است چون همه در كار دفاعي و ايجاد اختال در سيستم پاسكاري بارسلونا مشــاركت كردند؛ اگر توپ زير پاي مســي، اينيستا يا سوارس باشــد، حتما حريف به دردسر ميافتد. ما ســر حال بوديم و حركات خوبي داشتيم. مــا 45 روز تا پايان فصل فاصله داريم اما هنوز هيچ جامي نگرفته ايم، نه اسكودتو، نه جــام حذفي و نه بــه نيمهنهايي ليگ قهرمانان رســيدهايم. بارسلونا شش گل به پاريســنژر­من زد و ايــن يعني بازي سختي در پيش داريم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran