Iran Varzeshi

ديباال،فوق ستاره آينده جهان فوتبال

- مارك دويل ‪Mark Doyle‬

هواداران انتظار زيادي كشــيدند براي يكــي از مهمترين بازيهــاي تاريخ فوتبال يوونتوس. ميخواســتن­د انتقــام بگيرند از تيمي كه دو ســال قبل در برلين قهرماني اروپــا را از آنها گرفت امــا پائولو ديباال هم فرصت خوبي پيدا كرد تا نشــان دهد فوق ستاره آينده فوتبال است؛ كسي كه ميتواند در ســالهاي پيش رو براي رسيدن به توپ طا با نيمار رقابت كند. او فقط خوب نبود، تعيينكننــ­ده بــود با دو گل اولــي كه در جريان پيروزي 3 بر صفر برابر بارســلونا زد. اين آرژانتيني از وقتي در تيم دســته دومي شــهر كوردوبا، اين «اينستيتوتو» بهعنوان يك نوجوان درخشيد، لقب «جواهر» گرفت و در ايتاليا اســتعداده­ايش كشــف شد. در ســال 2012 كه به سيســيل آمد، رييس وقت پالرمو، مائوريتزيو زامپاريني از خريدن ســرخيو آگوئروي جديد خبر داد اما بعد از مدتي فهميد چه گوهري به دســت آورده و گفت: «او لئو مسي جديد است!» زامپاريني را همه به خاطر حرفهايش در زمان اخراج و انتصاب مربيها به ياد ميآورند اما يوونتوس درباره ديباال ترديد نداشــت و براي همين 32 ميليون يــورو بابت او پول داد به اضافه 8 ميليون كه به بازيهايش بستگي داشت. منچســتريو­نايتد اما نميخواست براي يك بازيكن 21 ســاله كه فقط يك فصل خوب در ايتاليا داشــته، اين همه پول بدهد. مثل پل پوگبا منچستريونا­يتد دوباره در معامله با يوونتوس ضرر بزرگي كرد. ديباال در تورين پديده بــود و زودتر از آنچــه همه و حتي ماســيميلي­انو آلگري فكــرش را ميكردند، عضــوي تاثيرگذار از يوونتوس شــد. فصل قبل در بازي رفت برابر بايرنمونيخ كه 2 بر 2 مساوي شــد اما بازي برگشت را به دليل مصدوميت از دســت داد و يوونتوس حذف شد در نتيجه نتوانست در بزرگترين صحنه خودش را نشان دهد. در مرحله گروهي اين فصل بارقههايي از استعداد ناب خود را بروز داد. بعد از آنكه در مرحله قبل و برابر پورتو چندان خــوب نبود(هرچند يك پنالتي گل كرد) به نظر ميرسيد به بازي بارسلونا براي اثبات توانايــيا­ش نياز دارد در حالي كه در 13 بازي قبلياش در ليگ قهرمانان تنها دو گل زده بود.

وقتش بود نشــان دهد چرا با مســي مقايســه ميشــود و بعد از كمتر از هفت دقيقه نشــان داد. پاس خوان كوادرادو را با دقت و ظرافت فوقالعــاد­ه به گل اول يووه تبديــل كرد. لحظاتي بعــد از آنكه آندرس اينيســتا پاس عمقي عالي مسي را از دست داد، ديباال يــك گل عالي ديگر زد. جورجو كيليني گل سوم را خيلي خوب زد اما همه متوجه ديباال شــدند كه در هفتمين بازي خانگي متوالي يووه موفق به گلزني شد. اين پيروزي يعني هر بار در اين فصل ديباال گل زده، يوونتوس برنده شده 12( بازي).

مقايســه با مســي بعد از چنين بازي فوقالعادها­ي بسيار بيشتر از قبل ميشود اما به هر حال ديبــاال گام بزرگي براي تثبيت جايگاه خود بهعنوان يكي از فوق ستارههاي جهــان فوتبال برداشــته اســت آن هم در بهترين زمان ممكن.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran