Iran Varzeshi

تكرار اتفاق ابتداي فصل

-

بعد از اينكه عليرضا منصوريان خيلي زود اجازه تمرين كردن بــه اميد نورافكن را داد و البتــه او را بــا تنبيه جدي روبهرو نكــرد خيليهــا گفتند اين مربــي جوان اقتــدار الزم را براي تنبيه بازيكنان متخلف نــدارد و با طعنه اين كار او را با رفتار قاطع برانكو با رامين رضاييان كه اردوي اين تيم را در شــهرآورد به هم ريخته بود مقايســه ميكردند. آنها اعتقاد داشــتند منصوريان برخورد قاطــع با نورافكن نكرده اســت و همين مســاله باعث ميشود ساير بازيكنان هم در مــورد بي انضباطي كردن بي پرواتر شوند و به اين نتيجه برسند كه در استقالل كسي با آنها برخورد نخواهد كرد.

امــا منصوريــان بــا نيمكت نشــين كردن هافبــك جوان تيم خــود در بازي با لكوموتيو ثابت كرد اقتــدار الزم را براي انجام تنبيههاي شــجاعانه دارد. منصوريان در بازي كه پيروزي در آن بســيار مهم بود ترجيح داد يكــي از بهترين بازيكنان چند بازي اخير خود را روي نيمكت بنشــاند تا ثابت شود براي اين مربي هم مثل كيروش و برانكو مســائل انضباطي مهمتر از كسب نتايج مقطعي است.

امــا اين تمــام ماجرا نيســت چرا كه منصوريــان در ايــن بازي ترجيــح داد از فرشــيد باقري در تركيب تيم خود استفاده كند، بازيكني كه تحت تاثير فشــار زيادي كه رويش بود نتوانســت روز خوبي را پشت ســر بگذارد و او در اين بازي بارها در وسط زمين توپ را لو داده و استقالل را به دردسر انداخت.

در اين دقايــق از بازي خيليها انتظار داشتند كه منصوريان اميد نورافكن را وارد تركيب كند تا استقالل بتواند از فشار خارج شــود اما منصوريان باز هم بلند مدت فكر كرد و ترجيح داد بــه هافبك جوان آبيها درس عبرتي داده تا نشــان بدهد در تيم او بي انضباطي جايي ندارد.

البته منصوريــان پيش از اين در نفت تهران عليرضا بيرانونــد را با جريمه جدي روبــهرو كرده بود و در نيــم فصل اول هم با جريمه مقطعــي مهدي رحمتي كاپيتان استقالل نشان داد در برقراري نظم با كسي شــوخي ندارد و هر كس كه نظم تيمي را بر هم بزند، بايد چند هفته از روي ســكوها بازيها را دنبال كند. بايد ديد كه سرمربي اســتقالل در هفته آتــي و در بازي با صبا حاضر ميشــود به نورافكن بازي دهد. اين بازيكــن جوان در ابتــداي فصل هم بدون اجــازه به اردوي تيم جوانــان رفته بود كه هميــن مســاله او را از بازيهاي نيم فصل اول دور كرد و حاال دوباره اين سناريو براي او و استقالل تكرار شده است كه همه چيز به تصميم منصوريان بستگي دارد.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran