Iran Varzeshi

االهلي؛ فينال انتقامي در آزادي

-

ماخته ديوپ، تهديد تكراري براي آبيپوشان

اســتقالل هرچند در پايان بازيهاي دور چهارم، صدر جدول گروه A ليگ قهرمانان آســيا را با امتياز برابر به االهلي امارات واگذار كرد، ولي هنوز شــرايط خيلي خوبي براي صعود دارد. ساعاتي بعد از تساوي استقالل در زمين لكوموتيو، االهلي امارات در زمين التعاون عربســتان موفق شد به پيروزي 3 بر يك برسد و 7 امتيازي شــود. ستاره اين تيم يك بار ديگر ماخته ديوپ، مهاجم سنگالي بود كه دو گل زد و اورتون ريبيــرو، هافبك برزيلي اين برد را كامل كرد. االهلي در اين بازي آساموا ژيان را به دليل مصدوميت در اختيار نداشت و تنها از همين دو بازيكن خارجي اســتفاده كرد، با اين حال فيناليست دو سال قبل ليگ قهرمانان آسيا در عربستان مشكلي نداشت و به سه امتياز رسيد.

كاســمين اوالريو، ســرمربي رومانيايي االهلي بعد از اين بازي گفت: »اين ســه امتياز براي ما خيلي مهم بود. مطابق انتظار بازي سختي داشتيم. بر خالف نيمه اول، در نيمه دوم نتوانستيم فرصتهاي زيادي خلق كنيم، ولي به پيروزي رسيديم و اين نتيجه براي صعود ما خيلي اهميت دارد.»

اين تيم با امتياز برابر و به لطف برتري 2 بر يك در بازي رفت توانست صدر جدول را از اســتقالل بگيرد، ولي آبيپوشان در بازي برگشت فرصت دارند انتقام آن شكســت را بگيرند و با پيروزي مقابل االهلي صعودشان بهعنوان سرگروه را تقريبا قطعي كنند. بازي پنجم ارديبهشت اين دو تيم در تهران با توجه به شرايط جــدول حكم فينال گروه A را دارد. التعاون و لكوموتيو با 4 امتياز كار ســختي بــراي صعود دارند و هركدام از اين دو تيم هفت امتيازي كه بتواند برنده شــود، صعود و سرگروهياش را تقريبا قطعي ميكند.

اســتقالل در بازي رفت پا به پاي تيم اماراتي بازي كرد و تنها به خاطر يك لحظه غفلت در دقيقه 89 مغلوب ضربه ســر ديوپ شد. مهاجم سنگالي در نيمه اول هم موفق شــده بود دروازه رحمتي را باز كند و انتظار ميرود در ورزشــگاه آزادي هم جديترين تهديد براي استقالل باشد.

در حضور ســتارگاني مثل اســكار، مهاجم سابق چلسي، ديوپ با چهار گل زده يكي از بهترين گلزنان اين فصل ليگ قهرمانان است و همكاري او با ريبيرو برزيلي كليد موفقيتهاي اين فصل االهلي در آســيا بوده، با اين حال منصوريان با توجه به تجربه بازي رفت قطعا به فكر راه حلي براي مهار اين زوج خواهد بود. سناريوي بازي در ورزشگاه آزادي قطعا با بازي رفت متفاوت است و استقالل در حضور تماشاگرانش بخت بيشتري براي پيروزي دارد.

با توجه به حــذف الجزيره و الوحده، العين (رقيب ذوبآهن) و االهلي تنها اميد اماراتيها براي ماندن در جدول ليگ قهرمانان هســتند و تساوي در تهران هم نتيجه مقبولي براي اين تيم است. با اين حال انتظار ميرود استقالل با هدف سرگروهي و انتقام شكست بازي رفت فقط براي سه امتياز به زمين برود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran