Iran Varzeshi

مسير سبز آسيايي براي صعود ذوب

-

ذوب آهن با دو برد، يك مســاوي و يــك شكســت، حــاال در رده دوم جدول رده بندي گــروه C رقابتهاي ليگ قهرمانان آســيا قرار گرفته است. شــاگردان مجتبي حسيني اين مرحله از رقابتها را با كســب تساوي يك بر يك مقابل العين امــارات آغاز كردند. شكســت 2 بــر يــك مقابــل االهلي عربســتان دومين نتيجــه ذوبيها در آســيا بود. آنها اما در ادامه با دو برد در دو بازي رفت و برگشت مقابل بنيادكار ازبكستان توانستهاند جايگاه خود را در جدول رده بندي گروه بهبود ببخشند و شانس صعود خود را افزايش دهند.

بعــد از پيروزي 2 بــر صفر ذوب آهــن مقابل بنيــادكار در تاشــكند، شاگردان حســيني، سه شــنبه شب ايــن تيم ازبك را با نتيجه 2 بر يك در اصفهان شكست دادند تا تساوي دو تيم العين امارات و االهلي عربستان بهترين شرايط را براي نماينده اصفهاني ايران در آســيا رقــم بزند. مســابقه العين و االهلي در شــرايطي همزمــان با بازي ذوب و بنيادكار برگزار شد كه پيروزي يكي از دو تيم ميتوانست ذوبيها را به رده سوم جدول رده بندي بفرستد اما تساوي دو تيم باعث شد تا العينيها 6 امتيــازي باقي بمانند و به همين دليل پــس از تيم االهلي عربســتان و ذوب آهن ايــران در رده ســوم جدول رده بندي قرار بگيرند.

ذوبيها در مسابقه بعدي خود در ليگ قهرمانان آســيا بايد 4 ارديبهشت ماه در اصفهان به مصاف العين امارات برونــد كه در صورت پيــروزي در اين مســابقه خانگي بدون شــك شرايط مساعدي براي صعود از گروه خود پيدا خواهند كــرد و در هفته آخر با خيال آســوده تري در قطر به مصاف االهلي عربستان خواهند رفت.

شاگردان مجتبي حسيني براي باال بردن انگيزه خود براي كســب سهميه آســيايي در رقابتهاي ليــگ، به اين پيروزيهاي آسيايي نياز مبرمي دارند و بــه همين دليل روي پيروزي شــان در دو بازي بنيــادكار و العين امارات، حساب ويژهاي باز كرده بودند. حاال آنها با پيروزي مقابل بنيادكار نيمي از مسير را آمده انــد. هرچند كه حتي در بازي با بنيادكار هم همچنان نشــانههاي­ي از تمركز پايين بازيكنان ديده ميشد كه بدون شــك بايد چارهاي اساسي براي آن انديشيده شود.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran