Iran Varzeshi

تمديد كنيد تا پول تان را بدهيم

اســتقاللي­ها کار نقل و انتقاالتي فصل آینده را از همین روزها آغاز کردهاند و در پي تمدید قرارداد بازیكناني هســتند که در لیست آینده منصوریان حضور دارند. از میان بازیكناني که در نیم فصل دوم هم با اســتقالل بودند و در نیم فصل اول جدا نشــدند، یازده، دوازده با

-

تمديد قرارداد بــا بازيكناني كه مورد توجه منصوريان هســتند با شروطي همراه خواهد بود. البته ممكن اســت بــراي يكي دو نفــر كه جزو تافتههاي جدابافته محسوب ميشوند، اين شرايط حذف شــود؛ مثال كاوه رضايي كه از همين حاال زمزمههاي جدايياش و رفتن به تيمهاي خارجي مطرح ميشود.

يا ممكن است مهدي رحمتي هم به واسطه سابقهاي كه دارد در اين قاب قرار بگيرد اما براي ســاير نفرات ماجرا كامال متفاوت است و باشگاه استقالل شروطي را در نظر ميگيرد.

اســتقاللي­ها بــراي اينكه بازيكنــان مورد نظــر خود را از دســت ندهند قصــد دارند پيش از پرداخــت مابقي دســتمزدها قراردادهاي اين بازيكنان را تمديد كنند.

اين سياست به اطالع بازيكنان رسيده و آنها در جريان اين موضوع قــرار گرفتهاند و ميدانند كه براي رســيدن به دستمزدهاي خود كه ماهها عقب افتــاده بايد تن به تمديد قــرارداد بدهند. حربهاي كه بيشــتر به سود باشگاه استقالل است و نه بازيكنان چون باشگاه استقالل بالفاصله بعد از تمديد قرارداد با بازيكناني كه در ليســت فصل بعد قرار دارند ميتواند دوباره زمان پرداختهاي خود را عقب بيندازد چون در اين شــرايط خيال مســووالن باشگاه از داشــتن بازيكنان مورد نظر منصوريان راحت خواهد بود. اين شــروط ممكن اســت بدون هيــچ مقاومتي از ســوي بازيكنان اســتقالل مورد قبول واقع شــود چون اوال آنها دوست ندارند فصل بعد در تيمي جز استقالل به ميدان بروند و درثاني تمديد قرارداد الاقل موجب رسيدن آنها به بخشي از مطالباتشان خواهد شد.

بــه احتمال فراوان اســتقالل بــا بازيكناني همچون برزاي، حيدري، مجيد حسيني، حسين حســيني، رحمتي، قرباني، اســماعيلي، رضايي، غفوري، محســن كريمــي، نورافكــن و احتماال پادواني قرارداد تمديد ميكند. بازيكني همچون رابسون جانواريو هم مورد توجه منصوريان هست و وي وضعيــت فني مطلوبــي در نيم فصل دوم داشــت اما با توجه به اينكه وي خارجي اســت احتمال ميرود كه ســرمربي استقالل در نهايت نامش را از ليست كنار بگذارد.

در نيم فصل هــم زمزمههايي مبني بر كنار گذاشتن اين بازيكن شنيده ميشد اما در نهايت مربيان استقالل تصميم به حفظ جانواريو گرفتند. بازيكني كه از لحاظ فني براي اســتقالل بد هم كار نكــرده و ميتواند يك فصل ديگر براي آبيها به ميدان برود. يعقوب كريمي هم ديگر بازيكني اســت كه هنوز تصميم قطعي دربــارهاش اتخاذ نشده.

يعقوب جزو بازيكناني اســت كه احتماال در برنامههــا­ي فصل آينده اســتقالل جايي نخواهد داشت. فرشــيد باقري را هم ميتوان در اين قاب گنجاند.

بازيكنــي كه نمايش خيرهكنندها­ي در فصل پيش نداشــته و عموما عملكــردي معمولي را از خود برجا گذاشته اســت. دور از ذهن نيست كه باشگاه استقالل به فرشــيد باقري اعالم كند كه اگر ميخواهد ميتواند به تيم ديگري ملحق شود.

هراير مگويان را هم بايد در رديف بازيكناني قرار داد كه در ليست آتي استقالل حضور ندارند.

مدافع ارمني همين حاال هم هفتههاست در تركيب اســتقالل ديده نميشود و از اين وضعيت رضايت ندارد. دربــاره جابر انصاري هم خبرهاي مشابهي را ميشــنويم. جابر كه در پروژه اتفاقي جوانگرايي در اســتقالل كامال محو و به بازيكني نيمكتنشين بدل شد احتماال فصل آينده در تيم ديگري بازي خواهد كرد. شــايد جابر به شهرش تبريز بازگردد.

اما اســتقالل فهرســت خريدي هم دارد كه بايد در راستاي جذب بازيكنان قدمهايي بردارد. قدمهايي كه برداشــته نميشــود مگر با تامين اعتبار الزم. وقتي باشــگاه اســتقالل همين حاال براي پرداخــت بدهيهاي عقبمانــده بازيكنان با نقصهايي مواجه اســت، قطعــا براي حضوري پررنگ در نقل و انتقاالت نيمفصل هم بايد بودجه مناسبي در اختيار داشته باشد.

تا كنون حرفي از بودجهاي كه پس از پايان فصل در اختيار اســتقالل قرار ميگيرد، به ميان نيامده و اگر شــرايط به همين منوال پيش برود احتماال اســتقالل خيلي ديــر وارد چرخه نقل و انتقاالتــ­ي نيمفصل خواهد شــد و بناي كار خود را روي تمديد قــرارداد بازيكنان ســابق خواهد گذاشت.

البته وضعيت اقتصادي استقالل نميتواند به هميــن منوال ادامه يابد و قطعا بايد بودجهاي در اختيار آبيها قرار بگيرد. گرچه باشــگاه استقالل روز گذشته در اقدامي غيرمنتظره سامانهاي را در اختيار هواداران قرار داده تا آنها با كمكهاي مالي خود ياري دهنده اســتقالل باشند و بايد ديد كه اين پروژه آيا به سرانجام ميرسد يا خير؟!

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran