Iran Varzeshi

كار سخت ملوان

شرایط تيمهاي صعود كننده به ليگ برتر

-

ســه هفته به پايان رقابتهاي ليگ يك باقي مانده و با اينكه طبق اعالم ابتــداي فصل فقط دو تيم اول جواز صعود به ليگ برتر را دريافت خواهند كرد اما هنوز سرنوشت هيچكدام از مدعيان به طور قطع مشخص نشده است. فاصله كم امتيــازي چهار تيم اول و بازيهاي پيشرو معــادالت صعود را پيچيدهتر ميكند.

تيم صدرنشين ســپيدرود در دو بازي باقي مانده ميزبان است. شاگردان علــي نظرمحمدي در اولين بازي ميزبان ايرانجوان بوشــهر هســتند كه خطر سقوط تهديدشان نميكند. اما در دومين بازي كه شايد به نوعي تكليف صعود را مشــخص كند ميهمان تيم مدعي گلگهر ســيرجان خواهند بود. البته بايد ديد ســيرجانيه­ا در هفته ســي و دوم چه نتيجهاي را مقابل AL در اراك به دست ميآورند كه اگر بازيشان با پيروزي همراه باشد بدون شك تقابلشان با سپيدرود يك فينال تمام عيار خواهد بود.

آخرين بازي تيم پرطرفدار رشــت هم شهرآورد شماليها است. جايي كه نســاجي رو در رويشان قرار ميگيرد. مســابقهاي كه فارغ از جايگاه تيمها در جدول حساسيت زيادي دارد.

اما پارس جنوبي كه با مهدي تارتار روند بســيار خوبي را در نيمفصل دوم آغاز كرده و امروز در فاصله يك امتيازي صدرنشــين قرار دارد در اولين بازي، سختترين مســابقهاش را برگزار ميكند. مصاف آنها با ملوان يك بازي شش امتيازي و نتيجهاش براي دو مدعي ديگر اين جدول بســيار مهم است. پارس جنوبي بعد از اين بازي به خانه اســتقالل اهواز سقوط كرده به ليگ دسته دوم ميرود. اين مسابقه و اهميت آن بيشتر براي تيم ميهمان است. شاگردان تارتار در آخريــن بازي از تيم خوب بادران پذيرايي ميكنند. مســابقهاي كه شــايد سرنوشت يكي از تيمهاي صعودكننده را مشخص كند.

اما قرعه ملوان در اين سه بازي پاياني سخت است. تيم محمد مايليكهن در ابتدا به زمين تيم مدعي پارس جنوبي ميرود كه در باال به آن اشــاره شد. پــس از آن ميزبان تيم خونه به خونه بابــل خواهد بود. جايي كه پژمان نوري و يارانش مقابل ملوان ميايســتند. اين بازي هم حساسيتهاي خاص خودش را دارد. چهــار امتياز از اين دو بازي ميتواند نتيجــه خوبي براي انزليچيها باشــد. ملوان در آخرين هفته ليگ يك با نفت در مسجدسليمان بازي ميكند. حساسيت اين بازي هم بيشتر براي تيم ميهمان است. البته بايد ديد تا آن روز چند امتيازي ميشــوند. اما گلگهر ســيرجان كه دو شكست متوالي را تجربه كرد و همان هم باعث شــد تا در فاصله چهار امتيازي با صدرنشين قرار گيرد، در اوليــن بازي به زمين AL اراك ميرود. دومين مسابقهشــا­ن همانطور كه اشاره شد فوقالعاده مهم است چرا كه از سپيدرود مدعي پذيرايي ميكنند. تيم وينكــو بگوويچ در هفته آخر با فوالد در يزد بازي ميكند. اگر فوالديها تا آن موقع بقايشان در ليگ قطعي نشده باشد اين بازي ميتواند يكي از سختترين بازيهايشان در اين فصل باشد.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran