Iran Varzeshi

هومن جعفري

- ‪Houman Jafari‬

سوال روز

هنوز جاي سوال است كه چرا عباس جديدي براي ثبــت نام در انتخابات رياســت جمهوري پا پيش نگذاشته! يك عالمه عكاس آنجاست!

تكذیب دوجانبه

االن سوال اينجاست كه آقاي قلعه نويي به فينال جام حذفي ميرســد يا نميرسد! از يك طرف از منابع خبري نزديك به باشگاه ميشنويم كه دارند دنبال يك مربي جديد ميگردند كه در نيم فصل دوم اينطــوري تيم را عين هواپيما از آســمان به زمين نياورد! از طرف ديگــر از نزديكان اميرخان ميشنويم كه اســاتيد دارند دنبال يك باشگاهي ميگردند كه كســب عنوان ششــمي در ليگ هم برايشان افتخار باشد كه ديگر كسي اميرخان را با فشــار نتيجه گرايي اذيت نكند! بعد ميشنويم هر دو طرف همزمان با هم دارند اين قضيه را تكذيب ميكنند! از طرف ديگر، هر دو طرف دارند همزمان با تكذيب خبر دنبال منبع درز خبر هم ميگردند! يعني واقعا آدم نميداند كدام گزينه و گزاره ماجرا را باور كند! حاال اينها هيچ! من دلم براي آن روزي ميسوزد كه طرفين ميروند بغل همديگر و دو تا دانه ماچ مياندازند روي لپهاي همديگر! اسمش را هم ميگذارند. «لپ مذگان»! بعد بادمجان دور قاب چينها سر تمرين به مردم بي خبر ميگويند: ديديد روزنامهها دروغ مينويسند؟

چه كسي بود كه داد زد: اخراج؟

در حالي كــه هنوز معلوم نيســت فصل بعد چه كسي سرمربي بارسلونا خواهد بود، انتشار فهرست 6 نفره خروجي باشگاه بارسلونا چه معنايي دارد؟ الف: دالالن بينالمللي درجــه يكي مثل خورخه مندس در كارند! ب: سرمربي فصل بعد مشــخص شده، تيم را هم پيكه و مسي دارند ميبندند! ج: ســردبير روزنامــه موندودپورت­يــوو يــك كنسرسيومي تشكيل داده شامل خودش و مندس و مسي و پيكه! با هر كس چپند ميفروشندنش، با هر كه راستند، ميآورندش! بعد كه تيم را بستند، يك فكري هم به حال سرمربي ميكنند! د: اصوال در باشگاه بارسلونا سرمربي خيلي محلي از اعراب ندارد. همين كه مســي و نيمار و سوارس روي فرم باشند كافي است. فوقش چند تا بازيكن جديد ميخرند ديگر!

عشق و نفرت!

الكســاندر نوري، سرمربي ايراني االصل وردربرمن در مصاحبــهاي فرموده: «فارســي زبان عشــق و مهرباني اســت و ايــن را به خوبــي در رفتار و صحبتهاي مــردم ميتوانيــد بفهميد. جمالت و عبارتهــاي زيادي در زبان فارســي وجود دارد كــه اصال نميتوان آنها را بــه آلماني ترجمه كرد و ايــن ويژگي اســت كه در من نيــز وجود دارد. ايــن خونگرمي و مهرباني در بيــن تمام ايرانيها وجــود دارد.» با فرمايش جنــاب نوري موافقيم و آرزومنديم ايشــان هيچ وقت كارشان به ليگ برتر ايران نكشد وگرنه جلوه ديگري از اين زبان عشق و مهرباني را از سكوهاي رقيب ميشنوند كه شايد حالشان را بد كند! همان از راه دور اشعار حافظ و خيام و سعدي را بخوانند و حالش را ببرند!

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran