Iran Varzeshi

سوار بر لکوموتيو از كرواسي تا روسيه

- امير اسدی ‪Amir Asadi‬

علي كريمي پس از جدايي از دينامو زاگرب و حضور در لكوموتيو، حاال به يكي از بازيكنان كليدي اين تيم بدل شــده اســت. هافبك 23 ســاله تيم ملي ايران كه نيم فصــل اول را در دينامو زاگرب گذراند، بر خالف آمادگي باال در تمرينات چندان مورد اســتفاده قرار نگرفت تا در نهايت تصميم به جدايــي از دينامو زاگرب بگيرد.

كريمي كه فصل قبل ســتاره تيم بحران زده سپاهان در ليگ برتر بود، با پيشنهاد بازي در دينامو زاگرب مواجه شــد. او درنگ نكرد و وقتي ديد مديران بهترين و پر افتخارترين تيم كرواسي خواهان امضاي قرارداد با او هستند به زاگرب رفت، ســر ميز مذاكره نشست و توافق كرد تا به عضويت تيمي قديمي در شــرق اروپا در بيايد.

حضور زالتكــو كرانچار هم بهانهاي شــد تا كريمي تصميم بــه حضور در دينامو زاگرب بگيرد؛ مربي كروات و ســابق سپاهان كه خود عامل حضور كريمي در تيم بزرگساالن سپاهان بود. كرانچار بود كه براي نخستين بار به كريمي، ستاره تيم اميد سپاهان در ليگ برتر بازي داد و استعداد او را كشــف كرد. همين موضوع در تصميم كريمي بــراي حضور در دينامو زاگرب نقش ويژهاي داشت.

كريمي ديرتر از ساير بازيكنان به تمرينات دينامو زاگرب اضافه شد اما هر روز بهتر از روز قبل ظاهر شــد تا كرانچار تصميم به اســتفاده از او بگيرد. در يكــي دو بازي از جام حذفي و سپس ليگ كرواســي. كرانچار اما زودتر از حد تصور با مديران دينامو زاگرب به مشكل خورد. آن هم پس از موفقيت در مرحله مقدماتي ليگ قهرمانان اروپــا و حضور در مرحله گروهي اين مسابقات بزرگ.

كرانچار از سرمربيگري دينامو زاگرب كنار رفت تا براي چند بازي دستيار او وظيفه هدايت تيم را به دســت بگيرد. كريمي هم كه اميدوار بود به تركيب اصلي برســد با آســيب ديدگي از ناحيه لگن مواجه شــد تا حــدود دو ماه از تمرينات اين تيم را از دست بدهد.

در روزهايي كــه كريمــي دوران نقاهت پس از آســيبديدگ­ي را سپري ميكرد و آماده ميشد در تمرينات دينامو زاگرب حاضر شود، مديران باشگاه تصميم به استخدام ايوايلو پتف كردند. سرمربي سابق تيم ملي بلغارستان كه با اين هدف به كرواســي رفت تا دينامو زاگرب را بهعنوان قهرماني ليگ برساند آن هم در رقابت با ريكا كه نتايج قابل توجهي كسب ميكرد.

پتف كه آمد، اوضــاع بر وفق مراد كريمي نبود. مربي بلغار برخــالف آمادگي كريمي در تمرينات، از او در تركيب اصلي ســود نميبرد. آن هــم در حالي كه قريب به اتفاق هواداران و اعضاي كادر فنــي دينامو زاگرب بر اين اعتقاد بودند كه كريمي ميتواند حتي به تركيب اصلي دينامو برسد و براي اين تيم بازي كند.

پتف كه آمادگي كريمي را ميديد نام او را در ليست 18 نفره دينامو مقابل سويا در اسپانيا قرار داد امــا هرگز مجوز حضــور اين هافبك ايراني در تركيب را صادر نكرد. همين مســاله باعث شد تا كريمي تصميم به جدايي از دينامو زاگرب بگيــرد. يك جدايي چند ماهه و قرضي و حضور در تيمي همشهري به نام لكوموتيو.

حضــور كريمي در لكوموتيو چند حســن براي او داشت. ابتدا اينكه بيشتر بازي ميكرد و در صورت درخشش به تيم ملي دعوت ميشد. مثــل ابتداي حضــورش در دينامو يــا دوران درخشش در تركيب سپاهان. كريمي ابتدا براي بازي مقابل ســوريه به تيم ملي دعوت شد و از زاگرب به سرمبان رفت تا همراه ساير بازيكنان تيم ملي باشد. ســپس براي دو بازي تيم ملي در تعطيالت نوروز راهي اردو شد تا يكي از 23 بازيكن فهرست كيروش باشد.

پس از پايان اردوي تيم ملي و بازگشــت به كرواسي، اوضاع براي كريمي مساعد شد. او ابتدا مقابــل كوپريوينكا در نقش مهاجم كاذب به ميــدان رفت و 52 دقيقــه در زمين حضور داشــت. ســپس نوبت به بازي مقابــل دينامو زاگرب رسيد. كريمي آنقدر آماده نشان داد كه توسط سرمربي لكوموتيو در تركيب اصلي اين تيم برابر دينامو قرار گرفت. او كه هم پســت با كاپيتانهاي اول و دوم لكوموتيو اســت در اين بازي كه از هفته بيست و هشتم ليگ كرواسي برگــزار شــد 90 دقيقه در تركيــب لكوموتيو بهعنــوان يكي از هافبكهاي تدافعي بازي كرد اما نتوانست مانع شكست تيمش شود.

ابتــدا لكوموتيو به گل رســيد اما دينامو زاگرب با استفاده از دو ضربه پنالتي موفق شد همشهري خود را شكست بدهد و با 68 امتياز در يــك قدمي ريكا در صدر جدول قرار بگيرد. كريمي كه حاال با شماره شش يكي از بازيكنان كليدي لكوموتيو محسوب ميشود اميدوار است با درخشــش در ليگ كرواســي بتواند حتي به تركيب اصلي تيم ملي برســد و در ميانه ميدان بازي كند.

كــيروش اعتقاد ويژهاي به ســبك بازي كريمي دارد. او نخســتين بار، كريمي را وقتي تنها 19 ســال داشــت به تيم ملي دعوت كرد و حاال هم برنامههاي ويژهاي براي اين هافبك مياني در ســر دارد. برنامههايي چون استفاده بيشــتر از هافبك لكوموتيو زاگرب در تركيب تيم ملــي. اتفاقي كــه بايد منتظــر وقوع آن بنشينيم.

كيروش اعتقاد ویژهاي به سبك بازي كریمي دارد. او نخستین بار، كریمي را وقتي تنها 19 سال داشت به تیم ملي دعوت كرد و حاال هم برنامههاي ویژهاي براي این هافبك میاني در سر دارد. برنامههایي چون استفاده بیشتر از هافبك لکوموتیو زاگرب در تركیب تیم ملي

 ??  ?? حضور كریمي در لکوموتیو چند حسن براي او داشت. ابتدا اینکه بیشتر بازي ميكرد و در صورت درخشش به تیم ملي دعوت ميشد. مثل ابتداي حضورش در دینامو یا دوران درخشش در تركیب سپاهان. كيروش اعتقاد ویژهاي به سبك بازي كریمي دارد. او نخستین بار، كریمي را وقتي تنها 19...
حضور كریمي در لکوموتیو چند حسن براي او داشت. ابتدا اینکه بیشتر بازي ميكرد و در صورت درخشش به تیم ملي دعوت ميشد. مثل ابتداي حضورش در دینامو یا دوران درخشش در تركیب سپاهان. كيروش اعتقاد ویژهاي به سبك بازي كریمي دارد. او نخستین بار، كریمي را وقتي تنها 19...
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran