Iran Varzeshi

راه‌رسیدن‌به‌مدال‌را‌م ‌یدانم

-

ســرمربي تيم ملي واليبال ايران ميگويد فاكتورهاي اصلي موفقيت، اتحاد، مثبت انديشي، اعتماد به نفس، تعهد، تمركز روي اهداف، نظم، كار، كار و كار است.

ايگور كوالكوويچ روز گذشــته در نشستي با بازيكنان دعوت شده به اردوي اصلي تيم ملي واليبال گفت: «بيشــتر عمر حرفهاي خود را با تيم ملي صربســتان گذراندم. با باشگاههاي زيادي همكاري داشتهام اما اكنون بزرگترين چالش پيش رويم، هدايت تيم ملي ايران است.»

او با بيان اينكه راه رســيدن به مــدال را ميدانم، ادامه داد: «تجارب بسياري در اين زمينه دارم. در طول هشت سالي كه با تيم ملي صربستان همكاري داشــتم، هشــت مدال كسب كردم. من راه رســيدن به مدال را ميدانم چون قبال چنين كاري را كردهام.»

سرمربي تيم ملي واليبال همچنين گفت: «فاكتورهاي اصلي موفقيت، اتحاد، مثبت انديشي، اعتماد به نفس، تعهد، تمركز روي اهداف، نظم، كار، كار و كار است. براي به كارگيري اين فاكتورها به حمايت شما مليپوشان نيــاز دارم.» او همچنين گفت: «تا كنــون نتايج تيم ملي واليبال ايران در خارج از آسيا خوب بوده است اما موفق به كسب مدال نشده ايد. باور دارم كه دســت در دست هم ميتوانيم به اهداف بزرگتري برسيم. امسال چهار رويداد مهم پيش رو داريم و به دنبال اهداف مهمي همچون قرار گرفتن در جمع چهار تيم برتر ليگ جهاني، كســب عنوان بهترين تيم آسيا، بهترين تيم مسابقات انتخابي جهان در آسيا و قرار گرفتن در جمع چهار تيم برتر قهرمانان قارهها هستيم.»

ســرمربي تيم ملي واليبال همچنين به رفتار مليپوشــان در جريان رقابتهاي ليگ اشــاره كرد: «من هميشــه به تيم ايران به عنوان رقيبي قدرتمند احترام ميگذاشتم. شما كشوري بزرگ و غني داريد. تمام تمدن دنيا از همين جا نشات گرفته است. در دوران تحصيالتم در مورد سرزمين «پارس» مطالب زيادي ياد گرفتم اما از عملكرد بازيكنان در ديدار دو تيم پيكان و بانك ســرمايه در ليگ برتر سال گذشــته شوكه شدم. دليل آن كيفيت واليبال نبود چرا كه سطح مسابقه باال بود اما بحث كردن بازيكنان خارج از حد نرمال بــود. اعتراض بازيكنان مخصوصا بازيكنان تيم ملي در هر دو باشــگاه به تصميم داور، ويدئو چك و بحث كردن ميان بازيكنان تا آخر مســابقه هم تكرار شــد و اين باعث شــد كه تمركز از اهداف مهم به سمت و ســوي عصبانيتهاي بي مورد پيش رود. وقتي عصباني هستيم، قادر نيستيم به خوبي فكر كنيم. به همين سادگي تمركز خود را از دست ميدهيم و از هدف فاصله ميگيريم.»

او ادامــه داد: «نميگويم رفتار خود را به طور كل تغيير دهيد، چون فكر ميكنم اين ويژگي اخالقي شماســت اما تمام انرژيها بايد به سمت اهداف شما پيش رود كه برد امتياز بعد، پيروزي بعدي و كسب نتايج خوب ممكن شــود. نظم فاكتور مهم موفقيت است و من روي آن بيش از موارد ديگر تاكيد دارم. به همين دليل از شــما ميخواهم با مســووليت باشيد و به نظم داشــتن در درون و بيرون زمين احترام بگذاريد.» ســرمربي تيم ملــي واليبال با تاكيد بر اتحاد بازيكنان و كادر فني گفت: «همه ما از نظر تحصيل، عادات، زبان، فرهنگ ...و از يكديگر متفاوتيم اما هدف مشــتركي داريم كه پيروزي اســت. «هدف» ما را به هم پيوند ميدهد. تنها وقتي به هدف ميرسيم كه با يكديگر متحد باشيم و كنار همديگر بمانيم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran