Iran Varzeshi

تو فرزند خلف ايران و قهرماني

-

كارگردان شــناخته شده ايران در پــي آغــاز صعود قيچي ســاز به قله لوتســه و پيوســتن به باشگاه 8 هزارتاييهـ­ـا، پيامي را در راســتاي حمايت از صعود او منتشر كرد.

عظيم قيچي ساز، كوهنورد نامي ايران در حال حاضر در كشور نپال به سر ميبرد و در صورت صعود به اين قله، نامش به عنوان ســي و پنجمين عضو باشــگاه هشــت هزارتاييها در تاريخ كوهنوردي دنيــا ثبت خواهد شد.

برهمين اســاس رخشــان بني اعتماد يكي از كارگردانها­ي معروف ايران در خصوص اين صعود پيامي را صادر كرده است. در اين پيام آمده است: «در هياهــوي ايــن روزهــاي پرخبر از دوســتي شنيدم كه عظيم قيچيساز، جوان ورزشكار تبريزي در مسير فتح چهاردهمين و آخرين قله باالي 8هزار متر جهان است. شنيدم كــه با ايــن فتح، عظيم قيچيســاز شــانزدهمي­ن كوهنوردي در سراسر جهان خواهد بود كه بدون اكســيژن و شــرپا موفق به فتح تمامي قلههاي باالي 8 هزار متر دنيا ميشود.

از كنار داســتان تــالش عظيم قيچيساز نميتوان به آساني گذشت. جــوان هموطني كه تا ايــن زمان با همت و اراده شخصي و بدون حمايت، موفق به فتح 13 قله اين گروه شــده اســت و اين بار دســت به كاري زده «كارستان» كه آسان نيست و رو در رو با بسيار موانع جوي و جغرافيايي.

از كوهنوردي اين را ميدانم كه قهرمانانش كمتر شــناخته ميشوند، چــرا كه اين ورزش عرصــه تنهايي، تــالش و صبــوري و تداوم اســت و ارزش در خود تالش و نه صرفا رقابت براي رســيدن و بهدستآوردن مدال و نشان.

اراده و تالش ايــن فرزند خلف ســرزمينما­ن را ارج مينهيــم. او قهرمان اســت، چه موفق به فتح اين آخرين قله بشود و يا نه.

آرزوي همــه هموطنــان براي سالمتي و سفر بيخطر در اين مسير دشــوار، بدرقه راه عظيم قيچيســاز عزيز.»

عظيم قيچي ســاز ايــن روزها روســتاهاي منتهي بــه بيس كمپ را يكي يكي طي ميكند و مشــغول كوهپيمايــ­ي ده روزه تا بيس كمپ اورســت اســت تا شــرايط را براي صعودش فراهم كند.

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran