Iran Varzeshi

كونته:بازيبامنچس­ترمثلبقيهب­ازیهاست

-

آنتونيو كونتــه ميگويد نبايد اهميت فوقالعادها­ي به بازي امشــب چلســي با منچســتريو­نايتد داد چون تمركز تيمش تنهــا روی گرفتن ســه امتيــاز و تثبيت صدرنشينی اســت. مربي ايتاليايي بر اين باور است كه رقابت قهرماني تا آخر سخت و نفســگير دنبال ميشــود: «فكر ميكنم اين بازي هم مثل ديدارهاي ديگر است و براي ما از همه چيز مهمتر كسب 3 امتياز اســت. در ابتداي فصل قهرماني هدف ما بود، مطمئنا اين راه طوالني و سخت است و تيمهــاي ديگري هم هســتند كه براي قهرماني ميجنگند و دقيقا به همين دليل رقابت تا آخر ادامه دارد.»

ژوزه مورينيــو قصــد دارد تيم كامل خود را براي اين بازي به ميدان بفرســتد با آنكه قبل و بعد از آن دو بازي در مرحله يكچهارمنها­يــي ليگ اروپا برابر اندرلخت دارد. منچســتريو­نايتد بــا چهــار امتياز اختالف نســبت به منچسترســي­تي رده چهارمي در جايگاه پنجم است البته با يك بازي كمتر و براي رسيدن به سهميه ليگ قهرمانــان يا بايد ليگ اروپــا را ببرد يا در جمع 4 تيم برتر ليگ قرار بگيرد.

كونته ادامه داد: «ما قطعا با تيمي بسيار قوي روبهرو ميشويم چون منچستريونا­يتد واقعا خوب اســت و از نظر فيزيكي و فني قــدرت بااليــي دارد و بايــد خيلي مراقب باشــيم. يونايتد بــه دنبال ســهميه ليگ قهرمانان است كه به نظر من شانس خوبي براي رسيدن به اين هدف دارد.»

مورينيــو و پــپ گوارديــوا­ل مربــي منچسترسيتي هر دو به اين اشاره كردهاند كه نبودن چلســي در رقابتهاي اروپايي به اين تيم كمك كرده در ليگ پيشــتازي كند اما كونته گفت: «از فصل اولي كه در يوونتوس بودم با اين قصه آشــنا هســتم. ميتوانم به شــما بگويم كــه ليورپول هم چنين وضعيتي دارد. البته ما وقت بيشتري براي كار با تيم داريم، اين اولين فصل من در باشــگاه جديد اســت و مهم است كه بتوانيم بيشتر كار كنيم و ايدههاي فوتبالي خــود را انتقــال دهيم اما اگر شــما فكر ميكنيد كه اين تنها دليل صدرنشيني ما است، اشتباه بزرگي ميكنيد، كار ما واقعا عالي بوده. من ترجيح ميدهم فصل آينده در رقابتهــاي بزرگي مثل ليگ قهرمانان اروپا حاضر باشيم.»

كونتــه دربــاره اينكه كــدام يك از بازيكنــان منچســتريو­نايتد ميتوانند در چلســي او بــازي كننــد، حرف نــزد اما زالتــان ابراهيمووي­چ را بهعنــوان يكي از خطرناكتريـ­ـن مهاجمان جهان ســتود؛ مهاجم 35 ســاله ســوئدي در نخستين فصل حضــور در ليگ برتر تــا اينجا 17 گل زده: «قبال هــم گفتهام زالتان در اوج دوران حرفه خود است. او نه تنها يك تمام كننده فرصت طلب اســت بلكه براي تيم بــازي ميكند. از نظر مــن زالتان يكي از بهترين بازيكنان جهان است.»

خوشحاليهاي خاص كونته در بازي ماه اكتبر با منچستريونا­يتد صداي مورينيو را در آورد اما او گفت: «من هيچ مشكلي با مورينيو ندارم، فقط رقابت ورزشي بين من و او هســت كه هر دو ميخواهيم تيممان برنده شود.»

يونايتد بعــد از باخت 4 بر صفر ماه اكتبر در زمين چلســي، در ليگ نباخته اما از آن طــرف آبيها بهترين ركورد را در بازيهــاي خارج از خانــه اين فصل دارند و در 16 بازي تنها دو بار شكســت خوردهاند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran