Iran Varzeshi

انريکه از خجالت نيمار و ماسکرانو درآمد

-

نشــريه اســپورت كاتالونيا در گزارش اختصاصي نوشــته اســت كه لوييس انريكه مربــي بارســلونا پــس از باخــت 3 بر صفر هفته گذشــته تيمش در خانــه يوونتوس با بازيكنانش جلسهاي گذاشته و در آن با لحني بســيار جدي به مردانش هشدار داده است. اين نشريه به نقل از يك منبع داخلي باشگاه نوشــته كه اين جلســه يكي از متشنجترين جلســاتي بــوده كــه انريكه در دوران ســه ساله حضورش در بارســلونا با بازيكنان خود داشته و نزديك به يك ساعت و نيم به طول انجاميده است.

از قــرار معلــوم انريكه در اين جلســه حســابي از خجالت آن دسته از بازيكناني كه برابر بانوي پير مرتكب اشــتباه شدند درآمده است و اشتباهاتشا­ن را به آنها گوشزد كرده و علنا به آنها گفته است كه نه از عملكردشان راضي بوده نه از رويكردشان در آن بازي.

در اين جلسه سه بازيكن بارسلونا بيش از ســايرين مورد انتقاد سرمربيشــا­ن قرار گرفتنــد. اولين آنها يكي از بازيكنان محبوب انريكه يعني خاوير ماســكرانو بود كه انتقاد مربي كاتاالنها از او به دليل ناتوانياش براي خواندن دست حريف و ممانعت از شكلگيري حمالت اين تيم در خط مياني بوده است. در واقع در طول بازي هم كامال مشخص بود كه انريكه در تالش است اشتباهات تاكتيكي كه از سوي هافبك آرژانتينيا­ش سر ميزد را به او گوشزد كند. اين مورد بسيار عجيبي است چون ماســكرانو بازيكني اســت كه در تمام دوران بازيگــريا­ش بهعنــوان هافبك بازي كرده اســت. به هر حال انريكه احساس كرد بين دو نيمه يكســري چيزهــا را تغيير دهد و به هميــن دليل بود كه آنــدره گومش را در پســتي محوري قــرار داد. دومين بازيكن نيمار بود. مهاجم برزيلــي به خاطر ماجراي كفشهايــش مورد انتقاد قــرار گرفت. نيمار كــه در طول بــازي كفشهايــش را عوض ميكند، هفته پيش به خاطر تعلل در بستن بند كفشهايش در بازي مقابل ماالگا كارت زردي گرفت كه در اخراجش تأثيرگذار بود و سرآغاز ماجرايي شد كه پايان آن محروميتش از الكالسيكو بود. با اين حال دلخوري اصلي انريكــه از نيمار ناتواني او براي گذر از ســد مدافع روبــه رويیاش يعني دنــي آلوز بود. ســومين بازيكن هم ژرمي متئو بود، بازيكني كه در نيمه اول آنقدر بد بازي كرد كه انريكه در نيمــه دوم به او اجــازه ميدان رفتن نداد. متئو نه بهعنوان دفــاع چپ بازي ميكرد نه بهعنوان دفاع مياني و سردرگمياش در خط دفاع فضاهاي زيــادي به مهاجمان يوونتوس داد. در اين جلســه ظاهرا تنها بازيكني كه با انريكه بحثي نداشــت جرارد پيكه بود و اين خبر كه ايــن مدافع اســپانياي­ي با مربياش به خاطــر انتقاد از او پــس از باخت به يووه درگيري لفظي داشته است، صحت ندارد.

مشاجره پيكه؟ يك خبرنگار اســپانياي­ي بــه نام توركو هوســين در برنامه تلويزيونــ­ي فوتبال توتال مدعي شــده كه بعد از باخت بارســا و انتقاد لوييــس انريكــه از چند بازيكــن تيم، پيكه بــا دفــاع از خــودش، انريكه و اشــتباهات تاكتيكياش را مســبب اين شكست دانسته اســت. البته اين ادعا تكذيب شــده و مربي بارســا هم در گفت و گوهايش تاكيد كرده، شكســت در تورين ربطي به تاكتيكهاي او نداشته است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran