Iran Varzeshi

كعبي: بعد از گل اشكم درآمد عباسزاده: خيليها ميگفتند فوتبالم تمام شده

محمد عباسزاده مهاجم ســابق پرسپوليس و بازيكن فعلي تيم نســاجي را بايد آقاي گل اين فصل ليگ بدانيم چون خيلي بعيد اســت فاصله 10 گله او با نفر دوم در دو بازي باقيمانده برطرف شــود. او برخالف اكثر بازيكناني كــه از تيمهاي پرطرفدار و ليگ برتري كشــور كه بدون ا

- جعفر برزگر ‪Jafar Barzegar‬

نساجي باز هم صعود نكرد. واقعا جاي ســوال دارد كه چطور اين تيم قديمي بــا هواداران بيشــمار هنوز تجربه حضور در ليگ برتر را به دست نياورده است.

باور كنيد خودمان هم پاسخي براي اين مساله پيدا نكرديم. اين تيم زماني كه هزينه ميكند و بازيكن خوب ميگيرد باز هم صعود نميكند. البته صحبت زياد است و كاش ميشــد همه حرفها را زد، شايد در آن صورت شرايط خيلي تغيير ميكرد.

بگذريم. فصلي كــه رو به پايان است براي تو چطور بود؟

براي من كه تــا امروز 22 گل زدم نميتوانــد بد باشــد. مــا در ابتداي فصل بدون هيچ مســالهاي كار كرديم و شرايط بد نبود. در مجموع كيفيت مســابقات به دليل حضور بازيكنان با كيفيت در تيمهاي مختلف باال بود. من واقعا فكر نميكردم كه ســطح بازيها و رقابت ميان تيمها اينقدر به هم نزديك باشد.

خيلي از بازيكنــان ليگ برتري وقتي به ليگ يك ميروند انگيزه الزم را ندارند ...و

واقعيت اين اســت كه وقتي من به ليگ يك آمدم خيليهــا گفتند فوتبالش تمام شــد. اما من هدف داشتم و به بعضي خواستههايم رســيدم و فقط يكي از آنها مانــده كه براي به دســت آوردنش تالش خواهم كرد. چه هدفي؟

اجــازه بدهيــد تا به آن نرســيدم دربارهاش چيزي نگويم.

قبال گفته بودي كه به خاطر هادي نوروزي ميخواهي 24 گل بزني. حتما شادي گل بيســت و چهارم تو بايد خيلي خاص باشد.

من بــراي اينكه امســال عملكرد خوبي داشــته باشم خيلي زحمت كشيدم و از خيلــي تفريحاتم زدم تا ثابت كنم كه تمام نشدم. يكي از اهدافم هم زدن 24 گل بود و همانطور كه شما گفتيد حتما شادي خاصي براي آن در نظر گرفتهام.

واقعا فكر ميكردي كه تا امروز 22 گل بزني.

خيليها فكــر ميكنند كه من در تمام بازيها حضور داشتم در حالي كه در شش مســابقه نبودم و االن هم با توجه به تكرار بازي با خونه به خونه سه بازي ديگر داريم و تالشــم را ميكنــم كه به 24 گل برسم.

اگــر به 24 گل برســي و باز هم موقعيت به دست آوري ميزني يا فقط همان 24 گل را هدف قرار دادي؟

من مهاجم هســتم و كارم گل زدن اســت. اول كه ميخواهم به 24 گل برسم بعــد از آن اگر بتوانم و موقعيتش باشــد شــك نكنيد كه تعداد گلهايم را افزايش ميدهم.

هم آقاي گل شــدي هم سهميه ليگ يكي هستي و بايد پيشنهادهاي زيادي هم داشته باشي.

بله. پيشــنهاد كه دارم اما تا قبل از پايان فصل به آنها فكر نميكنم.

به بازگشــت به پرسپوليس فكر ميكني؟

صددرصد. من همه تالشم را كردم كه برگردم چــون پرســپوليس را خيلي دوســت دارم. البته نظر آقاي برانكو مهم اســت. اگر ايشــان بخواهد با كمال ميل

مرحوم درویش زحمت بسياري براي فوتبال منطقه كشيد

برميگــردم اگر هــم نخواســتند باز هم پرســپوليس و برانكــو را دوســت خواهم داشت.

ديروز هم كه جشن قهرمانيشان در ليگ برتر را برگزار كردند. خيليها فكر ميكنند كه من در تمام بازيها حضور داشتم در حالي كه در شش مسابقه نبودم و االن هم با توجه به تكرار بازي با خونه به خونه سه بازي ديگر داريم و تالشم را ميكنم كه به 24 گل برسم.

بله. حقشان بود و به سهم خودم به كادر فني، بازيكنان و هواداران تيم تبريك ميگويم. پرســپولس در اين فصل نسبت به همــه تيمها فوتبال متفاوتتري را ارائه ميداد و شايسته قهرماني هم بود. انشاءا... در ليگ قهرمانان آسيا هم موفق باشند.

به نظرت كدام تيمها به ليگ برتر صعود ميكنند؟

با توجه به نتايجي كه در اين هفته به دســت آمد و بازيهايــي كه مانده من بــراي دو تيم پارس جنوبي و ســپيدرود شانس بيشتري قايلم. تيم پارس واقعا تيم منسجم و خوبي است.

شما از كدام هفته ليگ احساس كرديد كه ديگر شانســي براي صعود نداريد؟

اجازه بدهيد دربارهاش حرف نزنم. كدام بازي برايت سختتر بود؟

بازي با اكسين در قائمشهر. چند تا موقعيت از دست دادي؟

شايد سه تا. چند تا پنالتي زدي؟

سه تا. فاصله زيادي با رقبايت در جدول گلزنان داري ...و

بله و به نظرم بعيد است كه عنوان آقاي گلي را از دســت بدهم. البته آنها هم خيلي زحمت كشــيدند و بازيكنان بسيار خوبي هســتند امــا من همچنان تشــنه گلزنيام. صحبتي مانده؟

من بايد از بازيكنان و هواداران تيم تشكر كنم كه خيلي كمكم كردند تا فصل خوبي را پشت سر بگذارم.

حســين كعبي در فصلي كه دو هفته به پايانش باقــي مانده يكي از مهرههاي تاثيرگذار ســپيدرود رشت بود. بازيكن سابق تيم ملي با دنيايي تجربــه همچون يــك بازيكن جوان كامال در خدمت تيم بود.

او مدعي اســت كه تيمش ليگ برتــري خواهد شــد. كعبــي درباره تســاوي مقابــل ايرانجوان بوشــهر ميگويد: «خيلي حيف شد كه مقابل اين همه هوادار نتوانســتي­م برنده از زمين خارج شويم. در اين بازي مثل اكثــر بازيها پنالتي مــا را نگرفتند. ما چند فرصت مســلم را از دســت داديم و روي غافلگيــري دروازهمان باز شد. البته آنها هم دوندگي زيادي داشتند.»

كعبي دربــاره گل زيبايي كه زد اينطور ميگويد: «من اين فصل چند تــا پنالتي گرفتم و پاس گل دادم اما گل نزده بودم. به همين دليل فشــار روحي زيادي را احســاس ميكردم. آن گل هم حاصل زحمت بچهها بود. بــاور كنيد بعد از گل اشــكم درآمد. من در پرسپوليس، تيم ملي ...و بازي كردم اما اينطوري بعد از گل اشــكم سرازير نشده بود.»

كعبي امــا از شــرايط مديريت باشــگاه گاليه دارد: «مــا مديرعامل نداريــم و اگر اتفاقي بيفتد نميدانيم بايد در باشگاه سراغ چه كسي برويم. همه هم زوم كردهاند روي سپيدرود، در حالي كه ما فقط ســرمربي داريم و هوادار. شــما كدام تيم ليگ يكي را ســراغ داريد كه اين همه تماشاگر داشته باشــد. حتي تماشــاگرا­ن ما از بســياري بازيهاي اســتقالل هم بيشــترند. خيلــي تيمهــا پولهاي زيــادي را هزينه كردنــد اما نتيجه نگرفتند، در عوض بازيكنان ما بدون پول و به عشق هواداران تا همين جا هم كار بسيار بزرگي انجام دادند.»

كعبــي تيمــش را حتمــا ليگ برتري ميداند: «شما شك نكنيد كه ســپيدرود حتما به ليگ برتر صعود ميكند. ما يك بازي سخت و حساس در ســيرجان داريم كه به اميد خدا نتيجه الزم را ميگيريم و در رشــت جشن صعود را برگزار خواهيم كرد.»

كعبي درباره برخــورد هواداران تيمش ميگويــد: «من تنها بازيكني هســتم كه از جنوب آمدم و بيشــتر بچهها بومي هســتند. يكي از داليلي كه من ميتوانم بازي كنم اين اســت كه هــواداران به شــدت مرا حمايت كردهاند. خيلي دوست دارم با صعود به ليگ برتر جواب محبتهايشان را بدهم. واقعا خيلي كمك كردند كه به فرم خوبي برسم.»

 ??  ??
 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran