Iran Varzeshi

االهلی از دست استقالل لیز خورد

آبیها 99 درصد راه صعود را رفتند

-

سهشنبه ،96/2/5 هفته پنجم مرحله گروهي لیگ قهرمانان آسیا، ورزشگاه آزادي، ساعت 02، تماشاگر: 70 هزار نفر استقالل یك گل: كاوه رضایي )58( االهلي یك گل: عبدالعزیز سنقور )17( داور: كیمورا هیروكي كمكها: ناژي توشــیكي و اوتشــي شنجي اخطار: لئوناردو پادواني، امید ابراهیمي (استقالل) عبدالعزیز هیــكل، ماجد ناصر، ماخته دیوپ (االهلي) بازیكن برتر: كاوه رضایي (استقالل)

اســتقالل: مهدي رحمتي، رابسون جانواريو، لئونــاردو پادوانــي، وريا غفوري -82( جابــر انصاري)، ميالد زكي پور -57( علي قرباني)، اميد نورافكن، اميد ابراهيمي، خســرو حيدري، يعقوب كريمــي 90+1( رضايي هراير مگويان)، فرشــيد اسماعيلي، كاوه سرمربي: علیرضا منصوریان

االهلــي: ماجــد ناصر، وليــد عباس، ســالمين خميــس، عبدالعزيــ­ز هيــكل، عبدالعزيز سنقور، خميس اسماعيل، حبيب فردان، اســماعيل الحمادي -89( ســعيد احمد)، اورتون ريبيــرو، احمد خليل -83( آساموآ جيان)، ماخته ديوپ سرمربي: كاسمین اوالریو

تیتر یك - آخرين ميزباني اســتقالل در مرحله گروهي ليگ قهرمانان آســيا در هفته پنجم برابر االهلــي با يك غافلگيري بزرگ آغاز شــد. اســتقالل بعد از شكست دردناك هفته نخســت برابر االهلي در اين بازي در انديشه يك برد خانگي بود تا ضمن تالفي شكســت رفت، صعود خود را از گروه

A ليگ قهرمانان آسيا قطعي كند. با وجود اين منصوريان براي اين بازي تركيب تيمش را دگرگون كرد و به جاي تركيب آشــناي قديمــي تيمش را با حداكثر تغيير به زمين فرستاد.

منصوريــان در ايــن بــازي ترجيــح داد يعقــوب كريمــي را بعــد از مدتهــا نيمكتنشــي­ني در تركيب اصلي به ميدان بفرســتد. نكتــه جالــب اين اســت كه او بــراي اولين بــار در اين فصل در پســت تخصصــياش، يعنــي هافبك چــپ بازي كرد و ميالد زكيپور در پســت دفاع چپ. همچنيــن منصوريان تصميم گرفت در اين بازي حســاس وريــا غفوري را بــه تركيب تيمــش برگرداند و از خســرو حيدري در پست هافبك راست اســتفاده كند تا بهنام برزاي هم اين بازي را از روي نيمكت تماشا كند. با اين تغييرات عجيب به نظر ميرسيد منصوريان با احتيــاط زياد روبهروي حريف قــرار گرفتــه و ترجيح داده بــود روي گل نخوردن و گلزني روي ارســال از جناحين حســاب كند تا همانند بازي رفت غافلگير سانترهاي خطرناك حريف نشود.

زيــر باران بهــاري و البته نســبتا تند اســتاديوم آزادي استقالل بازي را آرام آغاز كرد و در دقايق نخســت بيشــتر در حال ارزيابي حريف بود. در اين دقايق اســتقالل بازي را در زمين حريــف دنبال ميكرد اما يك كار تاكتيكي تمرين شده از االهلي آنها را خيلي زود به گل رساند.

در دقيقــه 17 و در نخســتين حمله االهلي، عبدالعزير ســنقور از ميانه ميدان با يك پاس بلند احمد خليل را درون محوطه جريمه اســتقالل صاحب توپ كرد و خليل باتجربه بالفاصله با ضربه ســر با او يك و دو كرد تا ســنقور با رحمتي تك به تك شود و توپ را از ميان پاهاي رحمتي به تور دروازه برســاند تا االهلي در عين ناباوري در تهران از استقالل پيش بيفتد.

بعد از ايــن گل اســتقالل كامال جلو كشــيد و بــازي را به زمين االهلــي برد تا گل خــورده را جبران كند. حمالت پردامنه استقالل با بازي بسته و فشرده االهلي هرگز به محوطه جريمه االهلي نرســيد تا آبيها از بازي هجومي خود هيچ نتيجهاي نگيرند. االهلي نيز در ضدحملهها اگرچه تيغدار اما بي دقت بود تا نيمه نخست با همان تك گل به سود ميهمان پايان پيدا كند.

نيمه دوم نيز تــداوم همان روند نيمه نخست بود. حمالت پردامنه استقالل و بازي منطقي و بسته االهلي. استقالل اما نيمه دوم را با ضرباهنگ حمالت تند و سريع آغاز كرد و همين حمالت پي در پي و توفاني ســبب شد تا مدافعان االهلي درون باكس محوطه جريمه خــودي به دفاع بپردازند. اتفاقي كه موقعيتهاي خوبي نصيب استقالل كرد و در نهايت همين حمــالت پردامنه قفل دروازه االهلي رو گشود.

در دقيقــه 58 ارســال بلند خســرو حيدري از سمت راست روي تير دو با پرواز بلند كاوه رضايي و ضربه چكشي وي به تور دروازه غلتيد تا بازي به تساوي كشيده شود.

بعد از اين گل، حمالت استقالل تداوم يافت اما االهلي نيــز از الك دفاعي محض بيرون آمد و دفاع را همانند نيمه نخســت به بيرون باكــس برد تا بازي دوباره متعادل شود. به ويژه اينكه در ضدحمالت بابرنامهتر و تيغدارتر بود. با وجود اين حمالت استقالل و ضدحمالت االهلي به جايي نرســيد تا دو تيــم امتيازات را در تهران تقســيم كنند و شانس اصلي صعود از اين گروه باشند.

ذوبآهن از فوتبال درس گرفت اختالف در ذوب آهن

سعید آذري: رجبزاده ساکش را جمع کند و برود! حداديفر: مقابل العین بهتر بوديم

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran