Iran Varzeshi

الهالل در دوحه بی انگيزه نيست

با نتایجي که دوشــنبه شب در بازيهاي گروه چهارم لیگ قهرمانان آسیا رقم خورد الهالل از گروهش صعود کرد و حاال هر سه تیم دیگر براي دوم شدن و حضور در مرحله یکهشتم نهایي شانس دارند. بازيهاي شب آخر در تهران و دوحه برگزار ميشود و هر دو مسابقه حساسیت فوقالعاداي خوا

-

همه صحبتها درباره تباني احتمالي الریان و الهالل است و خیلي از هواداران پرسپولیس از این مساله ميترسند اما موضوع مهمتر و اصلي اینجاست که پرسپولیس باید الوحده را شکست دهد که اصال کار راحتي نیست.

شــرايط گروه حاال به شــدت پيچيده شده اســت و هر سه تيم الريان، پرسپوليس و الوحده شانس صعود دارند اما اينكه سرنوشت براي پرسپوليس و تيمهاي ديگر چه ميخواهد بايد تا ســاعت 22 دوشنبه 18 ارديبهشت ماه منتظر بمانيم.

همه از رابطه خوب سياســي كشــورهاي قطر و عربســتان خبر دارند. برخي از تيمهاي عربستاني قطر را براي ميزباني از بازيهايشان مقابل تيمهــاي ايراني انتخاب كردند و همين چند وقــت پيش بود كــه بازي دوســتانه و تشــريفاتي يكي از غولهاي اين كشور مقابل غول اروپايي در دوحه برگزار شد.

نماينده عربســتان عليرغم برتري مقابل ديگر رقبــا مقابل پرســپوليس خيلي خوش شــانس بود. آنها در دو ديدار رفت و برگشــت به گواه آمــار تنها برابر پرســپوليس عملكرد ضعيفتــري از خود بجــا گذاشــتند و البته توانســتند به دو امتياز مقابــل نماينده ايران دســت يابند. شــاگردان رامون دياز اكنون با كسب 9 امتياز باالترين شانس براي حضور در مرحله بعدي را كســب كردهاند و براي حضور در صدر يا كســب عنوان دوم بــه ديدار هفته پاياني برابر الريان خواهند رفت. صدرنشــيني الهالل بــراي اين تيم از اين حيث ارزشــمند خواهد بود كــه آنها را عالوه بر اينكه در ديدار برگشــت مرحله حذفي ميزبــان خواهد كرد، جــدال مقابل تيم دوم گروه B را نيز براي آنها تدارک ميبيند كه مطمئنــا از تقابل با لخويا آســانتر خواهد بود. اين مســالهاي است كه احتمال تباني و بياهميــت بودن بازي پاياني اين تيم برابر الريان را كاهش خواهد داد.

همچنين شكســت الهــالل مقابل الريان و پيروزي پرســپوليس نيز باعث خواهد شــد الهالل و الريان بــه مرحله بعدي صعود كنند. پرســپوليس در ديدار ميزباني مقابل الهالل به تســاوي يك بر يك دســت يافته تا در تقابل رودررو در صورت تســاوي امتيازات، كفه ترازو به سود حريف عربستاني باشد.

حــاال همه از تباني احتمالي الهالل مقابل الريان ميترسند اما بعيد است اين تيم بخواهد صدرنشيني گروه را از دست بدهد. خوشبختانه بازيهاي شب آخر همزمان برگزار خواهد شد كه شــرايط را منصفانه خواهد كرد. به غير از موضوع مهم ســرگروهي كه حتمــا به الهالل انگيــزه خواهد داد تا نبازد، شكســتناپذ­يري اين تيم در گروه مايه اميدواري پرسپوليسيه­ا خواهد بود. الهالل تنها باشگاه عربستاني است كه در 5 مســابقه قبلي خود شكستي را پذيرا نشده است. اتفاقي كه اگر تا پايان دور گروهي ادامه پيدا كند، به سود پرسپوليس خواهد بود.

بدون شــك الريان در بــازي آخر براي برد مقابل الهالل قرار خواهد گرفت. ميشــل الدروپ سرمربي تيم قطري بعد از باخت به الوحده گفته اســت: «سرنوشــت مان براي صعود در دســت خودمان اســت، بازيكنان ما اگر بتوانند در برابر الهالل بازي موفقي ارائه دهند ميتوانيم از گروه صعود كنيم. ما در دوحه مقابل الهالل به ميدان ميرويم و بازيكنان ما بايــد با تمام توان در آن ديدار حاضر شوند تا اين تيم را با شكست بدرقه كنيم، خوشــبين هســتم كه در برابر الهالل به گونــهاي بازي ميكنيم كــه بتوانيم از اين گروه صعود كنيم.»

نماينــده امارات با يك پيــروزي فوقالعاده در شــب پنجم ايــن رقابتها توانســت ضمن شگفتيســاز­ي همچنان شــانس صعود خود را حفــظ كنــد و در انتظار معجزه باشــد. آنها در صورت پيروزي برابر پرســپوليس در اســتاديوم آزادي و شكســت الريان مقابل الهالل در اتفاقي عجيــب و در حالي كه تمــام هفتههاي اخير را در قعر جدول پشت سر گذاشته بودند به عنوان نماينده دوم گروه به مرحله بعدي صعود خواهند كرد.

خاوير آگيره ســرمربي مكزيكي الوحده بعد از برد مقابل الريان گفته اســت: «كمي شــرايط نااميدكنند­هاي داريــم. براي صعود بايد در بازي آخر پيروز شــويم و منتظر نتيجه بازي الريان و الهالل بمانيم. الوحده در بازيهاي گذشته برابر الهالل و الريان يا پرســپوليس همين سطح فني را به نمايش گذاشــته بود اما به خاطر اشتباهات غيرمنتظره مغلوب شــديم. در بــازي با الريان عملكــرد خوبي داشــتيم و ايــن ذهنيت باعث پيروزي ما شد.»

آگيره ميگويد: «پيش از فكر كردن به شانس صعود در اين بازي رودررو بايد به پيروزي برسيم. پس از آن صعود ما در چنته حسابوكتابه­ا قرار ميگيرد. در بازيهاي قبلي ســه شانس مسلم را براي صعود از دســت داديم و برنده نشديم. با اين حال مــا از فرصت صعود در بازي با پرســپوليس استفاده خواهيم كرد. هدف ما شكست پرسپوليس در بازي پيچيده تهران و انتظار نتيجه بازي الريان قطر و الهالل عربستان است.»

همه صحبتها درباره تباني احتمالي الريان و الهالل است و خيلي از هواداران پرسپوليس از اين مســاله ميترسند اما موضوع مهمتر و اصلي اينجاست كه پرسپوليس بايد الوحده را شكست دهــد كه اصال كار راحتي نيســت. تيمي كه در ابوظبي از پرســپوليس 2 بر يك جلو افتاده بود در هفته قبل بازيها با يك پنالتي مقابل الهالل باخــت و پنالتياش را گل نكرد. الوحده در بازي رفــت مقابل الهالل هم مســاوي كرده و در دور رفت با بدشانســي به الريان باخت پس اصال تيم كوچك و ضعيفي نيست.

خوشــبختان­ه برانكــو به اين مســاله كامال اشراف دارد و همين باعث خواهد شد پرسپوليس با تمام قوا و انگيزه كافي وارد مصاف با تيم آگيره شود و بيشــتر از اينكه حواسش به دوحه باشد روي پيروزي مقابل الوحده تمركز كند.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran