Iran Varzeshi

آييننامه انتخابات چكشکاري ميخواهد

-

معاون ورزش قهرماني و حرفهاي وزارت ورزش با بيان اينكه آييننامه انتخابات نياز به چكشكاري دارد، درباره شرايط هيات مديره پرسپوليس و استقالل و اساســنامه فدراســيون تيراندازي با كمان توضيحاتي ارائه كرد. داورزني ابتــدا در مورد اينكه آييننامه انتخابات فدراســيون­هاي ورزشي اصالح و به تازگي به فدراسيونها ابالغ شده، ميگويد: «به دنبال بهبود شــرايط در فدراسيونها هســتيم و هرچه قدر جلوتر ميرويم اگر در آييننامه مشــكالتي وجود داشته باشــد آن را برطرف ميكنيم. يكي از مشــكالت اين بود كه علي القاعده تعداد زيادي از هياتهاي اســتاني در صورت كانديدا شــدن اعضاي هيات رييسه، امضاها را براي آنها ارسال خواهند كرد و بدين ترتيب ســاير كانديداها كار مشكلي براي گرفتن ۵ امضا براي ورود به انتخابات دارنــد. ما اين موضوع را تصحيح كرديم كه اعضاي هيات رييسه فدراسيون كه شامل رييس، دبير و نايب رييس يك فدراسيون نيز ميشوند براي حضور در انتخابات نياز به گرفتن ۵ امضا از اعضــاي مجمع ندارند. از طرفي گرفتن ۵ امضا را براي كانديداها اجباري كرديم كه ديگر كانديداهاي صوري وارد انتخابات نشــوند. در گذشــته شــاهد بوديم كساني وارد انتخابات ميشــدند كه اعضاي مجمع و بدنه آن فدراسيون اصال آنها را نميشــناخت­ند.» داورزني ادامه ميدهد: «اين آييننامه شرايطي را فراهم ميكند كه هر كانديدا بايد يكسري حداقلها داشته باشد و پس از آن وارد انتخابات شود. مطمئنا اين آييننامه باز هم نياز به اصالحات و چكشكاري دارد و هر چه قدر جلوتر برويم، مشكالت آن كمتر و به دموكراسي نزديكتر خواهد شد.»

موضوع كشتي پهلواني پيچيده شده

داورزنــي همچنين درخصوص حذف كشــتي پهلواني از مســابقات كشورهاي اسالمي در آذربايجان نيز توضيح ميدهد: «كميته ملي المپيك پيگير اين موضوع اســت و نامه نگاريهاي زيــادي را با طرف آذربايجاني انجام داده اســت. اتحاديه جهاني كشــتي و كميتــه بينالمللي المپيك مكاتباتي با آذربايجان داشــتند و باعث شــدند اين رشــته از بازيها كنار گذاشــته شود. همكاران ما در كميته پيگير اين موضوع هستند.» داورزني ادامه ميدهد: «بايد تعامل مناســبي ايجاد شــود و دوســتان كميته ملي المپيك نيز پيگير اين موضوع هســتند. موضوع با توجه به ورود نهادهاي بينالمللي كمي پيچيده شده ولي در تالشيم اين مشكل را برطرف كنيم.»

اساسنامه فدراسيون تيراندازي با كمان باید اصالح شود

معــاون ورزش قهرمانــي و حرفــهاي وزارت ورزش و جوانــان درخصوص اساســنامه فدراســيون تيراندازي با كمان و زمان انتخابات اين فدراسيون نيز ميگويد: «فدراسيون تيراندازي با كمان در گذشته اساســنامه­اي را به تصويب رسانده كه مصوب هيات دولت را نداشته و بايد اين موضوع اصالح شــود. صحبتي با رييس فدراسيون (شجاعي) هم داشــتهايم و به وي اطالع داديم كه مجمع انتخاباتي فدراسيون را زمانــي ميتوانيم برگزار كنيم كه اساســنامه آن به تاييد هيات دولت رسيده باشد. وي نيز در پروســه اصالح اساسنامه و به دنبال اخذ نظر مثبت فدراســيون جهاني براي اين كار است تا تغييراتي در اساسنامه داده شود و سپس مراحل تصويب در هيات دولت را در پيش بگيريم.»

نباید به بهانه تعليق فدراسيون، نظارت از دولت گرفته شود

داورزنــي همچنيــن به بحــث نظــارت دولت و قوانيــن كميته بينالمللي المپيك اشــاره ميكند: «اگر قرار است در چارچوب منشور المپيــك حركت كنيم و در چارچوب حاكميــت نيز قدم برداريم بايد تعامل مناسبي صورت بگيرد و اساسنامه مورد تاييد فدراسيون جهاني، در هيات دولت تصويب شود. نبايد اينگونه باشد كه فدراسيونها تمامي امكاناتشان از حاكميت باشد و بودجه خود را از دولت بگيرند ولي زماني كه مورد سوال از ســوي وزارت ورزش قرار ميگيرند، عنوان كنند كه ما مستقل هستيم و زيرنظر فدراســيون جهاني كار ميكنيم و جلوي نظــارت وزارت ورزش را بگيرند.» او ادامه ميدهــد: «با اصل دخالت در امور فدراســيون­ها هم ما و هم دولت مخالف هســتيم ولي بايد اين را بپذيريم كه فدراســيون­ها همه امكانات خــود را از دولت ميگيرند و طبيعي اســت وقتي مورد ســوال قرار ميگيرند بايد جواب بدهند. پاســخگوي هر اتفاقي در ورزش، وزير ورزش است و عملكرد جزيرهاي در فدراسيونها مورد تاييد هيچ كسي نيست. اگر قرار باشد جزيرههاي متعددي داشته باشيم مطمئن باشيد كه نميشود ورزش كشور را اداره كرد. در چارچوب سياســتهاي كالن، فدراسيونها بايد همراه باشند و وقتي جواب دادن با وزير ورزش اســت، ايشــان نيــز بايد اختياراتي داشــته باشد تا بتواند وقتي سوالي از وي پرسيده ميشود، پاسخ دهد. بايد اساسنامه فدراســيون­ها طوري تنظيم شود كه هم چارچوبهاي فدراســيون­هاي جهاني را رعايت كند و هم چارچوب حاكميت در آن لحاظ شــده باشد و در عين حال به استقالل فدراسيونها نيز ضربهاي نخورد. به قول قديميها نه از اين ور بام بيفتيم و نه از آن ور بام.»

بعد از ليگ تکليف هيات مدیره استقالل روشن می شود

با اســتعفاي جهانيان از رياســت هيات مديره اســتقالل، اعضاي هيات مديره اين باشــگاه به ســه نفر تقليل پيدا كرده است. داورزني در اين باره نيز توضيح ميدهد: «اســتقالل دو بازي ديگر در ليگ دارد و بازيهــاي مهمي نيز در ليگ قهرمانان در پيــش دارد و بعد از اين بازيها در مورد تركيب هيات مديره اســتقالل تصميمگيري خواهيم كرد. پرســپوليس ديگر نماينده كشورمان نيز شرايط حساسي در ليگ قهرمانان آســيا دارد و پيش از همه چيز اين دو تيم احتياج به آرامش دارند و در صورتي كه نياز باشــد بعد از بازيها در خصوص سرخابيها تصميمگيري خواهيم كرد.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran