Iran Varzeshi

معجزهاي براي رفع خستگي

-

ايــران ورزشــي - مســابقات وزنهبرداري قهرماني آســيا از امروز به طور رسمي براي ايران آغاز ميشود. تيم ملي وزنهبرداري ايران خسته از يك راه طوالني و پشت سر گذاشتن يك مسافرت ســخت و دشــوار حاال ميخواهد رقابت خود را در مهمترين رويداد قــاره كهن آغاز كند. رقابتي سخت و دشــوار كه به نظر ميرســد با توجه به نحوه اعزام تيم ملي به اين مسابقات نبايد از آنها توقع رسيدن به موفقيت را داشته باشيم. حداقل نميتوانيم آنها را با اين شرايط هم رديف تيمهاي بزرگ و خوب آسيا قرار بدهيم. نخستين نماينده ايران در اين مسابقات جابر بهروزي در دسته ٧٧ كيلو گرم اســت كه ســاعت ۰۲ امشب به وقت تركمنستان و ‪9۱ ۰3:‬ به وقت تهران رقابت خود را آغاز خواهد كرد.

جابر بهروزي با ركورد ورودي ۰۰3 كيلوگرم در رتبه نهم قرار گرفته و حاال كار بســيار سختي را براي رقابت با حريفانش خواهد داشت اما كادر فني و البته خود جابر بــه تغيير وزن او و حضور در دســته ٧٧ كيلو گرم بســيار اميدوار هستند. او از وزنهبــردا­ران قديمــي و بــا تجربه تيم ملي اســت. ســالها عضويت در تيم ملي از مهمترين افتخارات او اســت كه بايد اين نشان ارزشمند را به اين افتخارات اضافه كند. جابر بهروزي قبل از بازيهاي المپيك به دليــل ركوردهاي پايين در اردوها، از تركيب تيم ملي كنار گذاشــته شد اما بعد از بازيهاي المپيك او به يك وزن باالتر آمد و حاال ميخواهد در دســته ٧٧ كيلوگرم توانايي خودش را نشان بدهد.

اگر رقابت جابر در اين دسته با مدال همراه شــود آنگاه بايد گفــت وزن ٧٧ كيلوگرم براي او خوش يمن خواهد بود اما اگر قرار باشــد او امروز هم با دست خالي از روي تخته پايين بيايد آنگاه بايد گفت كه تدبير كادر فني براي پوشــش اين وزن با داشته قبلي خود بي فايده بوده است. البته جابر بهروزي در اين رقابتها حريف هم كم ندارد.

رجبآي رجبوف از تركمنســتا­ن و چنگ في يوان از چين با ركــورد ورودي ۰43 كيلوگرم در جايگاه نخست دسته ٧٧ كيلوگرم هستند. به طور تقريبي ميتوان گفت كه براساس شروع فهرست مســابقات بهروزي با كســب مدال در اين دوره از رقابتها نزديك بــه ۰4 كيلوگرم فاصله دارد. جبران اين همه كمبــود فقط به يك معجزه نياز دارد. اگــر اين معجزه رخ بدهــد و جابر به مدال برسد آن وقت خســتگي از تن تيم ملي ايران در خواهــد آمد. در وزن ۵۸ كيلوگــرم هم روز پنج شــنبه دو نماينده خواهيم داشت. صالح چراغي و مرتضي بيگلري دو نماينده ايران در دســته ۵۸ كيلو گرم هستند كه با درخشش در ليگ برتر به تيم ملي رسيدهاند.

اين دو با ركــورد ورودي ۰۵3 كيلوگرم در جايگاههاي دوم و ســوم قرار دارند و يونگ چائو از چين با ركــورد ورودي ۵۵3 كيلوگرم در صدر اين وزن جاي گرفته است. البته اين دو پنج شنبه شب كار آســاني را در پيش نخواهند داشت چرا كــه نفر اول اين وزن در دنيــا و ركورددار جهان و المپيك يعني كيانوش رســتمي بهعنوان ناظر رقابتهاي اين وزن از ســوي كنفدراسيون آسيا انتخاب شــده است و وزنه زدن در حضور او براي دو وزنهبردار ايران بسيار دشوار خواهد بود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran