Iran Varzeshi

نبرد با مکزیک؛ شروع ماموریت ایران

به انگیزه آغاز جام جهانی فوتبال ساحلی از امشب در باهاما

-

با چهار سال تاخیر

با ایــن اوصاف رقابتهای امســال در باهاما به منزله انجام یک کار ناتمام از سوی فوتبالیســ­تهای ساحلی ما با 4 سال تاخیر اســت تا این بار به نیمه نهایی و به واقع به سکوی افتخار برســند و با توان و تکنیکی که در این تیم ســراغ داریم رسیدنش حتی به بازی فینال هم دور از دســترس نیست و مردان حسین میرشمســی آن قدر در کار خود متبحرنــد که وقتی حرف از کســب باالترین افتخــار هم در باهاما میزنند، باید حرفشــان را جدی گرفت و به این تیم بها داد.

با اینکــه پیکارهای جدیــد قهرمانی آســیا قدری کمتر از 2 ماه پیش در مالزی با حضور تمامی مدعیان بالقوه برگزار شــد ایران برتری محســوساش را بر سایرین به نمایــش نهاد و در فینال امــارات را طوری بــا نتیجه 7 بر 2 شکســت داد که انگار نه با حریفی قــدر بلکه رقیبــی درجه چندم میجنگد.

مســلم مســگیر پرتجربه کــه در آن مســابقه دو گل از 7 گل ایــران را زد و محمدعلــی مختاری کــه او هــم به ثمر رســاننده دو گل بود میتوانند در باهاما نیز بــرای ایران میدانداری کنند و به آنها حتما بیفزاییــد نامهای فرید بلوکباشــی، محمد احمــدزاده، ســیدعلی ناظم، امیرحســین اکبری، مصطفی کیانی و پیمان حسینی را که آخری دروازهبانی در سطح و کاس اول جهان اســت. ارزشهای فنی امثال حمید بهزادپور، حسن عبداللهی، سجاد عبدا...پور، علی درویــش متولی، محمد مرادی، محمد معصومیزاده و علی میرشــکاری، پای آنها را نیز طی ســالها و ماههای اخیر به اردوی ملی باز کرده و اکثر آنها را در میدان جهانی باهاما نیز به چشم خواهید دید.

جام جهانی طبعا سختتر است اما...

چه قبل از پیکارهای آســیایی مالزی و چه بعــد از آن اردوهای تمرینی متعددی برای تیم ملی ســاحلی مــا اغلب در داخل مرزها و منجمله در بوشــهر و کیش که لب دریا هســتند و به تبع آن امکانات آمادهای دارنــد، ترتیــب داده شــده و بچههــا این فرصت را داشــتهاند که دورخیز خود را به ســوی یک عنوان ناب جهانــی کامل کرده و شــکل شرکتشــان در آوردگاه باهاما را قوت بخشــند و به چیزی نزدیک شوند که حضــوری پیروزمندان­ــه در آنجا میطلبد و انجام ماموریت ســال 2013 را این بار برای آنها مقدور سازد. با اینکه فرض رایج و بدیهی این است که تیمهای حاضر در جام جهانی بسیار سختتر و قویتر از رقبای حاضر در پیکارهای آســیایی هســتند و حقیقت هم چیزی به جز این نیســت اما ریزهکاریها، کار عالــی با توپ، قیچــی برگردانها و در نهایت کارهای فردی و غریزی ملیپوشــان ما به چنان ســطح باالیی میرسد که بعید نشــان میدهد تیمهای حاضر در باهاما نیز صابون آن به تنشان مالیده نشود.

حق مسلم ما

این در حالی اســت که اضافه بر برزیل رکورددار فتح این مســابقات و روســیه و تاهیتــی قدرتهــای جدید این رشــته و ایتالیــا و پرتغــال که از رقبای ســنتی آن به حســاب میآینــد، ســوییس را هم در آنجــا حاضر میبینیــم و این تیــم نیز از بهترینهای دنیا اســت. نامداران آمریکای جنوبی مثل پاراگوئــه و اکوادور هم در این رقابتها حرفهای رسایی برای گفتن دارند و دو نماینده دیگر آســیا (امــارات و ژاپن) نیز چشم به شگفتیســاز­ی دارند اما ایران میتواند جریانســاز بزرگ این رقابتها و تیمی ساخته شده برای سکوی افتخار جلوه کند و اگر چنین شــود تیمی که پایههایش با مارکو اوکتاویای برزیلی گذاشــته شــد و با میرشمســی به روزهای خوشش استمرار بخشید به دســتاورده­ایی میرسد که حق مسلم آن تلقی خواهد شد.

رقابتهای امسال در باهاما به منزله انجام يك كار ناتمام از سوی فوتبالیسته­ای ساحلی ما با 4 سال تاخیر است تا اين بار به نیمه نهايی و به واقع به سكوی افتخار برسند و با توان و تكنیكی كه در اين تیم سراغ داريم رسیدنش حتی به بازی فینال هم دور از دسترس نیست

 ??  ?? از امشب مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی 2017 با شركت 16 تیم در خاك كشور باهاما واقع در آمريكای مركزی شروع میشود و روز 21 ارديبهشت با معرفی تیم قهرمان پايان میگیرد. تیمهای حاضر در گام نخست و در مرحله گروهی به 4 دسته 4 تیمی تقسیم شدهاند و ايران در گروه...
از امشب مسابقات جام جهانی فوتبال ساحلی 2017 با شركت 16 تیم در خاك كشور باهاما واقع در آمريكای مركزی شروع میشود و روز 21 ارديبهشت با معرفی تیم قهرمان پايان میگیرد. تیمهای حاضر در گام نخست و در مرحله گروهی به 4 دسته 4 تیمی تقسیم شدهاند و ايران در گروه...

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran