Iran Varzeshi

به زودی توافق برای لباس تيم ملی

-

در حالــي که پیش از این عنوان شــده بود؛ دیروز فدراســیون فوتبال ایــران و آدیداس توافقنامه همکاري را در دبــي امضا ميکنند، این موضوع به زمان دیگري موکول شــده و نمایندگان دو شرکت درباره طرح پوشاك و تعداد پوشــاك مورد استفاده توسط ایران در فصول مختلف مذاکره خواهند کرد. فدراســیون فوتبال ایران که از چند ماه قبل مذاکرات خود را با شرکت پوشاك ورزشي آدیداس آغاز کرده در مراحل پایاني مذاکرات خود براي عقد قرارداد با این شــرکت قرار دارد و از هفتههاي قبل اعام شــده بود که روز ششــم اردیبهشت ماه گروههاي مذاکره کننده دو طرف در دبي، توافقنامه را امضا خواهند کرد تا پس از آن با حضور روســاي شــرکت آدیداس در ایران قرارداد نهایي امضا شــود. امیر عابدیني رییس سازمان اقتصادي و بازاریابي فدراسیون فوتبال و عضو اصلي مذاکره کننده ایران با شرکت آدیداس درباره دیدار نمایندگان دو طرف در دبي و امضاي توافقنامه ميگوید: «احتماال من در این ســفر حضور نخواهم داشت و ساکت به نمایندگي از ایران در این جلسه شرکت خواهد کرد. البته بحث توافقنامه مطرح نیســت و فعا ساکت براي تایید لباسها به دبي ميرود. براي تایید طراحيها و تعداد لباسي که آدیداس باید براي فصل تابستان و زمستان در اختیار ما قرار دهد رایزني ميکنیم.»

او در بــاره اینکــه چه زمانــي توافقنامه امضا ميشــود، اینطور توضیح ميدهد: «وکیل بینالمللي مــا که مورد تایید فیفا اســت این قــرارداد را بررســي ميکند و احتمــاال تا 16 اردیبهشــت نظرش را درباره قرارداد اعام ميکند تا بدون هیچ مشــکلي به پاي میز مذاکره برویم. اگر ایرادي در قرارداد وجود نداشــته باشــد به زودي مســووالن آدیداس در ایران حاضر ميشوند تا با حضور رییس و نایب رییس فدراسیون فوتبال، قرارداد نهایي شود.»

رییس ســازمان اقتصادي و بازاریابي فدراســیون فوتبال حرفهایش را اینطور ادامه ميدهد: «در جلســهاي، درباره لباس داوران هم تصمیمگیري خواهد شــد. البته رنگهاي لباسها به تایید رســیده و سفید و قرمز براي تیمهاي ملي مورد استفاده قرار ميگیرد.»

عابدیني به این سوال که آیا نميخواهد در آستانه عقد قرارداد توضیحي درباره توافق با آدیداس ارائه کند، اینطور جواب ميدهد: «زماني که قرارداد در ایران منعقد شــد در یک کنفرانس خبري دربــاره مفاد قرارداد صحبت خواهم کرد و میزان دریافتي، پرداختي و رقم قرارداد مشخص ميشود.»

او درباره اینکه آیا وزارت ورزش و سازمان بازرسي در جریان این توافق احتمالي هســتند و مشکلي در آینده به وجود نميآید، معتقد است: «قانون، کاما مشــخص است. فدراسیون فوتبال اســتقال دارد و ما طبق اساسنامه عمــل ميکنیم و کمیته معامات این قرارداد را زیر نظر دارد. این یک اتفاق خوب است که اگر نهایي شود، جزو توافقنامهه­اي ماندگار خواهد بود.»

رییس ســازمان اقتصادي و بازاریابي فدراســیون فوتبال اشارهاي هم به مذاکرات با صداو سیما دارد: «ما در حال مذاکره با صداوسیما هستیم و نهایت تعامــل را بــا آنها خواهیم داشــت و از حقوق آنها هم دفــاع ميکنیم تا هیچ دردسري پیش نیاید. به زودي همه چیز در این باره هم مشخص ميشود.» او در پاســخ به اینکه آیا فدراسیون فوتبال مبلغي بابت حق پخش لیگ شانزدهم به دســت ميآورد، ميگوید: «دو بازي تا پایان فصل باقي مانده و طبیعتا هیچ پولي دســت ما را نميگیرد.» پیش از این قرارداد فدراسیون فوتبال با یکي از تولیدکنندگ­ان، با حاشیههاي فراواني روبهرو شد به طوري که هنوز هم برخي از افراد معتقد در عقد آن قرارداد منافع شخصي بر منافع ملي ارجح بوده و بیشتر از اینکه منافع ملي در نظر گرفته شــده باشد، منافع شخصي افراد تامین شده است و البته همواره اعتراضاتي نسبت به کیفیت لباسهاي تیم ملي مطرح بود.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran