Iran Varzeshi

شايعه در شهر؛ كيميا برنمي گردد

ایران ورزشــی- از اردوي تيم ملي تكواندو بانوان خبرهاي خوبي به گوش نميرسد. تكواندو بانوان كه در بازيهاي المپيك با كســب مدال برنز پيام آور شادي براي ایرانيان شد حاال به جاي ادامه این روند، روندي را در پيش گرفته كه باعث نگراني و دلهره خيل عظيمي از عالقه مند

-

چنــدي پيــش از اردوي تيــم ملي خبر رســيد كه كيميا عليزاده بــه دليل مصدوميت به بازيهاي كشورهاي اسالمي نميرسد. دليل اين امــر مصدوميت كيميــا از ناحيه مچ پاي راست اعالم شــد. البته همان موقع دكتر سارا جمهوري عنــوان كرد كه با انجام فيزيوتراپي و برنامههاي تمريني مناســب سعي خواهد شد كه مصدوميت كيميا عليزاده رفع شــود و اين ورزشكار ارزشمند به زودي به ميادين بازگردد. با وجود اظهــارات فيزيوتراپ كيميا عليزاده اما شايعهاي باعث شــده بود تا موجي از نگرانيها عالقــه مندان به ورزش را فرا بگيرد. شــايعات دهان به دهــان ميچرخيد و همه هم حكايت از اوضاع نا بســامان مصدوميت كيميا عليزاده داشــت اما هرگاه اين شايعه به گوش ميرسيد جوان بودن كيميا و انگيزههاي او براي بازگشت و رسيدن به موفقيت در بازيهاي 2020 توكيو باعث ميشد تا اين خبر را باور نكنيم كه شايد كيميا هرگز نتواند به شياپ چانگ برگردد.

اين خبــر اما به يكباره رنــگ واقعيتر به خود گرفت. يك هفتهاي از مطرح شــدن اين شايعات ميگذشت كه به يكباره مهرو كمراني ســرمربي تيم ملي تكواندو بانــوان اعالم كرد وضعيت كيميا وخيمتر از اين حرفها اســت و شايد به مســابقات جهاني هم نرسد. اين خبر كمــي نگرانيها را افزايش داد. اينجا هميشــه اطالع رساني نادرست باعث ميشود تا شايعات رنگ حقيقت به خود بگيرنــد. به همين دليل هم اظهارات مهرو كمراني باعث شــد تا خيلي جديتر از گذشته همه اين شايعه را باور كنند كه شــايد ديگر كيميا به شياپ چانگ برنگردد. وقتــي يك هفته قبل اعالم شــده بود كه او به بازيهاي اســالمي نميرسد و براي رقابتهاي جهاني آماده خواهد شــد اما به يكباره سرمربي تيم ملي كه از قضــا نزديكترين فرد به كيميا هم اســت اعالم ميكند او شايد به جهاني هم نرســد، باعث ميشود تا شايعه رنگ واقعيت به خود بگيرد.

بــراي اينكه بدانيم اصل ماجــرا چه بوده به ســراغ فيزيوتراپ كيميا عليزاده، دكتر سارا جمهــوري رفتيم. او همانند گذشــته از قطعي بودن عدم حضور كيميا در بازيهاي اســالمي صحبت ميكند: «كيميا عليزاده ابتدا پاي چپ خــود را جراحي كرد. ايــن جراحي با موفقيت همراه شــد اما با اين حال كيميا از ناحيه كف پا دچار مشــكالتي بود كه خوشبختانه اين هم در حال رفع است اما موضوعي كه باعث نگراني پزشــك جراح او شده اين اســت كه مچ پاي راست كيميا هم آسيب ديده است.»

جمهــوري ادامه ميدهــد: «ليگامان مچ پاي راســت عليزاده دچار پارگي است. ليگامان نقــش ثباتي در فــرد دارد و بخش عمدهاي از ثبات فرد را ليگامان كنترل ميكند اما ليگامان كيميا دچار پارگي شــده و اين موضوع در حال رسيدگي اســت.» او در پاسخ به اين سوال كه اگر ايــن مصدوميت جراحي شــود چه اتفاقي خواهد افتاد؟ گفت: «اتفاق خاصي رخ نميدهد. به جاي ليگامــان پاره از يك ليگامان مصنوعي اســتفاده خواهد شــد. هر چند كه هنوز اصال پزشــك جراح به نتيجه قطعي درباره جراحي كيميا هم نرسيده و همچنان در تالش هستيم كــه او را با برنامهها و تمرينات ويژه به بهبودي كامل برســانيم امــا حتي اگر جراحي شــود عليزاده چهار ماه ديگر ميرسد و هيچ مشكلي براي يك ورزشــكار حرفهاي نيست كه بخواهد جراحي انجام بدهد.» اين اظهارات خانم دكتر جمهوري اميد بخش است اما واقعيت اين است كه از اردوي تيم ملي خبر ميرســد كه كيميا عليزاده خــودش هم خيلي در حــال و هواي تمرين نيســت. او چندي پيش بــه همراه تيم ملــي تكواندو بانوان و در نقش يك توريســت به مراكش رفت و از زمان برگشــت هم خيلي نتوانسته در تمرينات باشد. او اگر مصدوم است چرا به مراكش رفــت در حاليكه بايد زير نظر پزشك معالج باشد، اگر هم مصدوم نيست بايد به طور مستمر در تمرينات باشد.

ليگامان مچ پاي راست عليزاده دچار پارگي است. ليگامان نقش ثباتي در فرد دارد و بخش عمدهاي از ثبات فرد را ليگامان كنترل ميكند اما ليگامان كيميا دچار پارگي شده و این موضوع در حال رسيدگي است

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran