Iran Varzeshi

شليك نهايي گوارديوال

مورینیو به دنبال پیروزي برابر دشمن قدیمي

-

ژوزه مورينيــو در بــازي امشــب منچستريونا­يتد در زمين منچسترسيتي فرصــت دارد يك پيــروزي كوبنده برابر دشــمن قديمي اش، پــپ گوارديوال به دســت آورد. گوارديــوا­ل در ادامه رقابت خصمانه با مورينيو در ديدار ماه سپتامبر در ورزشــگاه اولدترافــ­ورد تيمش را به برتــري 2 بر يك رســاند و اين حس به وجود آمد كه در نخستين فصل حضورش در ليگ برتر اثرگذاري بيشتري نسبت به مربي پرتغالي خواهد داشــت اما يكشنبه هميــن هفته با باخت برابر آرســنال در نيمهنهايي جام حذفي مشخص شد فصل اول مربــي كاتاالن بدون جــام به پايان خواهد رســيد و جايگاه اين تيم در ميان چهار باالنشين ليگ برتر به خطر خواهد افتاد اگر تيم مورينيو بتواند در ورزشگاه اتحاد به پيروزي برسد؛ فاصله دو تيم تنها يك امتياز است.

امــا يونايتــد اين فصل در كســب پيروزي راحــت نبوده و با 12 تســاوي همراه با ميدلزبوروي در آســتانه سقوط ركــورددار اســت، ايــن تيم چهــار ماه محكم به رده ششم جدول چسبيده بود اما در آســتانه پايان فصل، چشــم انداز موفقيتآميز­ي بــراي مورينيو و تيمش متصور است. يونايتد قهرمان جام اتحاديه انگليس شــده، در نيمهنهايي ليگ اروپا بايد با سلتاويگو روبهرو شود و با پيروزي 2 بر صفر برابر چلســي صدرنشين نشان داد كه براي هر حريفي سرسخت است.

اگــر يونايتد بازي امشــب را نبازد، به ركــورد طوالنيترين روند بدون باخت تاريخ باشــگاه در يك فصل دست خواهد يافت؛ در فصل 2010-2011 كه يونايتد سر الكس فرگوسن بهعنوان قهرماني ليگ رسيد، 24 بازي متوالي شكست نخورد.

اما عالوه بر خستگي، ديگر ابر تاريك بر فراز آسمان يونايتد مصدوميت است. ماركوس روخو و زالتــان ابراهيمووي­چ، بهترين گلزن تيم، به دليل آسيبديدگي رباط زانو تا آخــر فصل نميتوانند بازي كنند و پل پوگبا مجبور شــد در برد 2 بر صفر يكشنبه برابر برنلي زمين مسابقه را ترك كند.

مورينيو در دوران مصدوميت كريس اسمالينگ و فيل جونز، دو مدافع مياني تيمش، به زحمت از آنها بازي گرفته اما احتمــاال اين دو هم مثــل خوان ماتا به بازي امشب نميرسند. ماتا در ديدار ماه اكتبر دو تيم در دور چهارم جام اتحاديه گل پيروزي يونايتد را زد.

در عين حال، نبودن ابراهيمووي­چ به ماركوس راشفورد اجازه داده توانايياش را به نمايش بگذارد، اين بازيكن 13 ماه پيش كه آخرين بــازي يونايتد در اتحاد بود، تنها گل بازي را به ثمر رساند. آنتوني مارسيال هم كه مقابل برنلي يك گل زد و يكي را براي وين روني ساخت، احتماال در تركيب اصلي قرار ميگيرد.

اما گوارديوال اميدوار است دو بازيكن كليدي تيمش، داويد ســيلوا و ســرخيو آگوئرو كــه در جريان باخــت 2 بر يك به آرســنال در ويمبلي تعويض شدند، به اين بازي برســند. وضعيت جان استونز، بــاكاري ســانيا و فرناندينيـ­ـو نيز مبهم است ضمن اينكه مشخص نيست گابريل ژســوس بتواند در اين بــازي به ميدان برود. قرارگرفتن در ميان چهار تيم باالي جدول و كســب ســهميه ليگ قهرمانان آخرين شانس گوارديوال براي نجات فصل اول حضورش در ليگ برتر است.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran