Iran Varzeshi

فشار هواداري براي جذب رامين

- علی عباسی ‪Ali Abbasi‬

تشويق دامنهدار رضاييان از سوي هواداران اســتقالل در جريــان بازي اســتقالل و االهلي امارات بيشــك مهمترين اتفاقي بود كه رخ داد اما رســانهها چندان بــه آن نپرداختند. رامين رضاييــان را هواداران اســتقالل ميخواهند اما مديران باشگاه اســتقالل هنوز هيچ اظهار نظر رســمي درباره خريــد اين بازيكن نداشــتهان­د و حتــي افــرادي همچــون نصــرا... عبداللهي ميكوشــند بيجهــت فضا را ميان دو باشــگاه آرام نگــه دارند در حالي كه مذاكرات باشــگاه پرســپوليس با فرشــيد باقري به صورت كامال پنهاني آغاز شــده و برانكو ايوانكوويچ سخت به دنبال اين بازيكن است.

حمايت از حضور رضاييان در اســتقالل از سوي هواداران آبيدل در حقيقت از همين نقطه سرمنشا ميگيرد و آنها با آگاهي از تحركاتي كه از سوي باشگاه رقيب انجام ميشود، به حمايت دســته جمعي از رضاييان پرداختهاند تا شــايد مسووالن باشــگاه استقالل اقدامي در اين راستا انجام دهند.

اينكه چــرا افــرادي همچــون عبداللهي اصــرار به جــذب نشــدن بازيكن از باشــگاه پرســپوليس دارند خود سوالي است كه همواره بيپاســخ مانده؛ آن هم بازيكني كه خود باشگاه پرسپوليس رضايتنامها­ش را دستش داده و اعالم كرده نميخواهدش.

ظاهــرا در باشــگاه اســتقالل تفكــرات قديمي بر ايدههاي نو و جســورانه غالب اســت و تصميمگيــر­ان كنونــي نيــز بيآنكه اساســا علتي منطقي در به خدمــت نگرفتن بازيكن از پرسپوليس را بيان كنند با استداللهاي سطحي سياست عقبنشيني را پيش ميكشند. بيشك اگر استقالليها احتياط و ترس بيدليل را كنار بگذارند ميتوانند تــا زماني كه هنوز تيم آينده رامين رضاييان مشخص نشده اين بازيكن را به خدمت بگيرند تا اگر ســرخها با فرشــيد باقري قرارداد بستند از آنها عقب نمانند.

حتي اگر پرسپوليس نتواند فرشيد باقري را بگيرد رامين رضاييان بازيكني است كه سخت به كار استقالليها ميآيد و مديران و تصميمگيران اين باشگاه بايد در اين راستا اقدام كنند.

رضاييــان بازيكني بود كه در پرســپوليس عملكرد درخشــاني داشــت اما تنها به ســبب اختالفهايي كه با ســرمربي اين تيم داشت از پرسپوليس حذف شد. در حقيقت كنار گذاشتن اين بازيكن كامال ســليقهاي و شــخصي بود نه تصميمي برخاسته از عملكرد فني اين بازيكن.

موضوع انتقال رامین رضاییان به اســتقالل احتماال در روزهاي آتي جديتر خواهد شد. هواداران استقالل در جریان بازي با االهلي بارها این بازیكن را تشویق کردند و از سویي وقتي منصوریان با ســوالي درباره احتمال حضور این بازیكن روبهرو شده برخالف عبداللهي که ميگفت ما از پرسپولیس بازیكن نميگیریم، هرگز چنین جملهاي را به زبان نیاورده تا پرونده این بازیكن براي پیوســتن به استقالل باز بماند. در عین حال برانكو ایوانكوویچ نیز فرشید باقري را ميخواهد. بازیكني که دیروز در تمرین اســتقالل به حالت قهر حاضر شــد تا مشخص شــود که دیگر جایي در این تیم ندارد و احتماال جایي خواهد رفت که پیشترها رضاییان در آنجا بازي ميکرد. البته رفتن باقري به پرســپولیس نميتواند براي استقالليها چندان مهم باشد اما جذب رامین رضاییان اهمیتهاي زیادي دارد...

رضاييــان در روزهايي كه خســرو حيدري آرام آرام بــه پايان خط نزديك ميشــود و از آن ســو وريا غفوري نيز به بازيهــاي يكي در ميان خود ادامــه ميدهد، ميتواند مهرهاي آيندهدار در تركيب آبيها باشد و سمت راست استقالل را براي سالهاي سال بيمه كند.

بخشــي از انتظارهايي كه بــراي جذب اين بازيكن شــكل گرفته در واقع فني است. هواداران عادي فوتبــال نيز اكنون ميداننــد كه رضاييان ميتواند مهرهاي كارآمد براي استقالل باشد.

سردرگمي مديريتي بعد از استعفاي جهانيان

اما اســتقالل شــرايط باثباتــي را در بخش مديريتي خود تجربه نميكند. اســتعفاي شهاب جهانيان از ســمت رياســت هيات مديره باشگاه اســتقالل و پيامدش خبرهايي كه درباره بازگشت محمدحســين قريب و علي فتــحا...زاده به گوش خورد نشــان ميدهد كه تصميمگيران اين باشگاه هنوز براي ســپردن مديريت باشــگاه استقالل به ســيدرضا افتخاري به اجماع كامل نرســيدهان­د و احتمــاال وي در وزارت ورزش و جوانان مخالفاني دارد. البته دو مديري كه مدنظر هســتند هم در وزارت ورزش مخالفاني دارند و ظاهرا عدهاي وقتي با وزير ورزش و جوانان دربــاره تغييرات صحبت ميكنند نقدهايي را به مديران ســابق كه گزينه هســتند وارد ميدانند. اين فصل باعث شده وزير ورزش و جوانــان نيز نتواند تصميم قطعي و نهايي درباره مديريت باشگاه اســتقالل بگيرد. از سويي سلطانيفر به داورزني ماموريت مذاكره با قريب و فتحا...زاده را داده و از طرفي هم با مشاوراني مواجه است كه چندان از مديران سابق خوب نميگويند. در عين حال رضايتمنــد­ي و اعتماد كافي نيز به افتخاري وجود ندارد و مديرعامل كنوني باشــگاه استقالل چندان مورد وثوق نيست. به هر حال اين وضعيت بايــد هرچه زودتر با درايت تصميمگيران خاتمــه يابد و وزارت ورزش و جوانان درباره اينكه چه كســي مديرعامل اســتقالل خواهــد بود به جمعبندي نهايي برسد. اين وضعيت براي استقالل خوشايند نيســت و لطمه بزرگي كه وارد ميكند در همين ايام نقل و انتقاالتي اســت. روزهايي كه انتظار ميرود مديرعامل باشگاه استقالل فيالفور وارد نقــل و انتقاالت شــود و بازيكنان مورد نظر منصوريان را جذب كند يا براي به خدمت گرفتن همين راميــن رضاييان پا پيش بگــذارد اما اين ترديدها و دودليها لطمههايي به استقالل زده كه حتي منصوريــان را هم چنان نگران كرده كه وي در مصاحبه اخيرش پس از بازي با االهلي امارات دست گذاشته روي مشــكالت لجستيكي باشگاه استقالل و فقدان امكانات كافي.

منصوريان جذب رضاييان را تكذيب نكرد

اما كليد ماجراي رضاييان و اســتقالل همان جايي بــود كه وقتي منصوريان با ســوالي درباره تشويق اين بازيكن از ســوي هواداران مواجه شد بيآنكــه خبر جذب اين بازيكــن را تكذيب كند، گفت: «من در جريان بــازي آنقدر با بچهها كنار زمين ميدويدم كه تمركز نداشتم روي سكوها چه خبر است. ما فقط تمركزمان روي بازيكن خودمان است و بعد از آن بايد ببينيم در چه نقاطي ضعف داريم تا در آنجا بازيكن جذب كنيم.» درست است كه منصوريان جذب رضاييان را تاييد نكرده اما او تكذيب هم نكرده اســت كه اين اظهارات در واقع ميتواند پرونده بازيكن ســابق پرســپوليس براي پيوستن به استقالل را باز بگذارد...

اما کلید ماجراي رضاییان و استقالل همان جایي بود که وقتي منصوریان با سوالي درباره تشویق این بازیكن از سوي هواداران مواجه شد بيآنكه خبر جذب این بازیكن را تكذیب کند، گفت: «من در جریان بازي آنقدر با بچهها کنار زمین ميدویدم که تمرکز نداشتم روي سكوها چه خبر است. ما فقط تمرکزمان روي بازیكن خودمان است و بعد از آن باید ببینیم در چه نقاطي ضعف داریم تا در آنجا بازیكن جذب کنیم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran