Iran Varzeshi

شانس سرگروهي کم نیست

-

شرايط خوب استقالل در گروه اول

پيچيدگي و نتايــج نزديك گروه يك مســابقات ليگ قهرمانان آسيا باعث شده تا اســتقاللي­ها حتي با شكست در ديدار با التعاون شانس صدرنشــيني داشته باشند. مساوي با االهلي در بازي خانگي، راه صعود استقالل به مرحله بعد ليگ قهرمانان آسيا را همــوار كرد و اســتقاللي­ها، تنها به تك امتياز بازي مقابل التعاون نياز دارند تا خود را بين ۶1 تيم نهايي ليگ قهرمانان ببينند. اما شكست اســتقالل برابر التعاون، قدري ميتواند معادالت گروه يك ليگ قهرمانان آسيا را پيچيده كند.

شــايد در ابتدا اينطور به نظر بيايد كه استقالل با توجه به پيروزي در بازي رو در رو مقابــل لكوموتيو و التعــاون (در صورت عدم شكســت بــا بيــش از 3 گل) به طور قطع باالتر از اين تيمها قرار ميگيرد يا در صورت هم امتياز شــدن با االهلي در پايان دور گروهي، اســتقالل با توجه به شكست در برابر اين تيم، شانســي براي سرگروهي ندارد اما حالتي ممكن است براي اين گروه پيش بيايد كــه تمام معادالت بازيهاي رو در رو را به هم بريزد و چه بســا اســتقالل در صورت هــم امتيازي با االهلي هم باالتر از اين تيم قــرار بگيرد و يا اينكه لكوموتيو با وجود شكســت از اســتقالل در بازي رو در رو و فاصلــه 3 امتيازي كه اكنون وجود دارد، جايگاهي بهتر از اين تيم كسب كند؛ آن هم شرايطي اســت كه استقالل مقابل التعاون شكست بخورد و لكوموتيو، االهلي را مغلــوب كند، آنگاه در اين گروه 4 تيم با امتياز ۸ قرار ميگيرند.

در ايــن حالــت، اگر به بــازي رو در روي تيمها نگاه شــود، استقالل بايستي با وجود پيروزي مقابــل لكوموتيو و عملكرد بهتر مقابــل التعاون (اگر كمتــر از 3 گل بخورد) باالتر از اين تيم و پايينتر از االهلي بهعنوان تيــم دوم صعود كنــد. اما با اين شــرايط، اگر به بــازي رو در روي االهلي و لكوموتيو نگاهي داشته باشــيم، لكوموتيو شرايط بهتري نســبت به االهلي دارد و در اين صورت، لكوموتيــو بايد باالتر از االهلي قرار بگيرد. اما در آن ســوي ماجرا، التعاون با وجود پيروزي يك بر صفر و تســاوي در عدد 4 نســبت به لكوموتيو شرايط بهتري دارد. در ايــن صورت، نتايــج بازيهاي رو در رو، عمــال كارايي خودش را از دســت ميدهــد و طبق قانــون، تفاضل گل مورد بررســي قرار ميگيرد كه تــا اينجاي كار استقالل با تفاضل +4 در مقابل تفاضل +1 االهلــي، -1 لكوموتيو و -4 التعاون به نظر ميرسد شرايط بهتري دارد. با اين اوصاف، استقالل با وجود شكست مقابل التعاون هم روي كاغذ شــانس پيشي گرفتن از االهلي و ســرگروهي را دارد و حتــي در صــورت شكســت با بيــش از 3 گل مقابل التعاون هم، روي كاغذ بــا توجه به گل زده يا آمار انضباطي ميتواند صعود كند.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran