Iran Varzeshi

حسينخاني:مشكلمس،مديريتاست نهكادرفنيو­بازيكنان

- بهناز مير مطهريان ‪Behnaz Mirmotahha­rian‬

كنار گذاشــتن كسي كه 19 سال براي تیم مس بازي كرده اســت، آن هم به یكباره و در اواسط فصل، به خودي خود اتفاق عجیبي اســت. با این حال فرزاد حسین خاني بعد از جدایياش حاضر نشــد حرفي بزند و تنشي براي مس به وجود بیاورد. حاال كه تكلیف مس مشــخص شده و دیگر شانسي براي صعود ندارد، بهترین فرصت اســت كه مشكالتي كه مانع از موفقیت این تیم در این فصل شــده را از زبان كسي بشنویم كه سال هاســت در موفقیت و ناكامي تیم ســهیم بوده و از نزدیك مشكالت را لمس كرده است. كســي كه معتقد است هیچ یك از مشــكالت مس كرمان فني نیســت و این تیم بزرگترین ضربه را از تفكر مدیرانش ميخورد.

بعد از 19 سال چه اتفاقي افتاد كه از تیم مس كنار گذاشته شدي؟

در طول 19 سالي كه لباس مس را به تن كردهام. شــهامت اين را هم دارم كه بگويم در پيروزي و ناكامي تيم سهيم بودهام اما اين فصل يكســري مسائل در باشگاه به وجــود آمد كه همه بازيكنان را آزار ميداد. من مثل خيليها نميتوانستم تحمل كنم و اعتراض خودم را نه بيرون از خانواده كه در داخل خانواده مس مطــرح ميكردم تا راه حلي براي مشكالت پيدا شود.

همین اعتراضها باعث شد باشگاه نامه اخراجت را بدهد؟

ظاهرا مســووالن باشــگاه مسائلي را عليه من به مســووالن اســتان و شركت مس گفته بودند. اين مســووالن هم چون فوتبالــي نيســتند و اطالعــي از جزييات نداشته اند، اين حرفها را باور كردهاند. اين افراد ميخواستند ضعف خودشان و نتيجه نگرفتن شان را به گردن بازيكنان بيندازند.

ظاهرا بعد از آن منصور ابراهیمزاد­ه هم اعالم كرده بود كــه از نظر فني و اخالقي مشكلي با شما نداشته.

بله ايشــان به من لطف داشــتند. حتي نامه بركناري كه باشــگاه به من داد نه امضاي آقاي ابراهيمزاد­ه را داشــت و نه اعضاي كادرفنــي. بحث ما بحث فني نبود. بيشتر اختالف عقيده بود.

بعد از آن تالشــي نكــردي كه سوءتفاهمها را برطرف كني و برگردي؟

من تالشــم را براي فوتبــال بازي كردن ميگذارم نه مسائل حاشيهاي. اگر از اول ميخواستم براي اين مسائل تالش كنم كه نميتوانستم 19 سال فوتبال بازي كنم. ضمن اينكه ما اصال به مديريت دسترســي نداشــتيم و نميتوانســ­تم مديرعامــل را ببينيــم. حرفهايمان را به مشــاور عالي مديرعامل ميگفتيم.

بعد از آن اعتراضــي هم به این تصمیم نداشتي.

من هم كنــار رفتم و حرفي نزدم تا آرامش را از تيم نگيرم. حاال هم اگر حرفي ميزنم به خاطر اين اســت كه تكليف تيم مشــخص شــده وگرنه در طول اين مدت حتي با بازيكنان تيم هم تماس نگرفتم كه

حرف و حديثي پيش نيايد.

یعني معتقدي بازیكنان بيتقصیر بوده اند؟

بله. مــا از نظر فني هيچ مشــكلي نداشتيم. اگر مشكل من و امثال من بوديم بايد با جدايي من مشــكالت حل ميشــد. نيمفصل اول مس با 23 امتياز هفتم جدول بود. حاال هم با 49 امتياز هفتم اســت. اگر مشــكل من بود چرا با رفتنم تيم حتي يك پله هم صعود نكرد؟

چه مشكالتي در تیم وجود داشت كه باعث اعتراض شما ميشد؟

من فقط براي روشــن شــدن افكار خوانندهها چند مثال از اتفاقاتي كه در تيم ميافتاد ميگويم. بازي مس با فوالد يزد در نيمفصل اول را يادتان هست كه ما آن بازي را برديم. آمديم به مسووالن گفتيم حداقل براي اين برد پاداشي براي بازيكنان در نظر بگيرنــد. به ما خنديدند و گفتند برد مقابل فوالد يزد هم مگر پاداش دارد؟ همين فوالد يزد در بازي برگشــت مس را برد تا پرونده صعود ما با همين شكست بسته شود. نكته جالبتــر اينكــه وقتي در جــام حذفي به استقالل باختيم مســووالن به خاطر بازي خــوب بازيكنان به آنها پاداش دادند! با اين كار ناخودآگاه ايــن تفكر را در بازيكنان به وجود آوردند كه بازي خوب براي باشــگاه مهمتــر از امتياز اســت. در حالــي كه در فوتبال امتياز حرف اول را ميزند.

ظاهرا از نظر مالي هم مشــكالتي وجود داشته.

بلــه. در بازي خونه بــه خونه بابل، در دماي صفر درجــه بازيكنان ما با لباس آســتين كوتاه بــازي كردنــد! آن هم در مسابقهاي كه پخش زنده بود!

با همه اینها شما در نیمفصل دوم باز هم بهتر از نیمفصل اول بودید.

به خاطر اينكه اصليترين مشــكل مس در ابتداي فصل ناهماهنگي بازيكنانش بود. فصلي را كه مس توانست براي صعود به ليگ برتر به پليآف برسد را يادتان هست؟ بــه جاي اينكه همان تيم را حفظ و تقويت كنيم، 70 درصد ريزش داشتيم. با اين حال باز هم فصل بعد شــانس صعود داشــتيم و تا 4 بازي پاياني ميتوانســت­يم صعود كنيم امــا باز هم در نهايت 70 درصد تيم را كنار گذاشــتند. به خاطر همين مسائل بود كه نيمفصل اول مس هماهنگي الزم را نداشت.

با ایــن اتفاقات فكــر ميكني فوتبالت را ادامه دهي؟

مــن بالفاصله بعــد از اينكه از تيم كنار گذاشته شدم، زير نظر مربي خصوصي تمريناتــم را به طور منظم انجــام دادم و االن هم از هرنظر آماده ام. هميشه دوست داشتم همانطور كه با مس شروع كرده ام، با مس هم فوتبالم را تمام كنم اما اگر هم اين اتفاق نيفتد به تيم ديگري ميروم.

با این شــرایط امیدي به بازگشت مس به لیگ برتر هست؟

دفعه پيش كه مــس صعود كرد، از مديران ارشد شركت مس تا مديريت باشگاه 4 ماه عــزم خود را براي صعود جزم كردند و اين اتفــاق افتاد. حاال هم اگر ميخواهيم صعود كنيم بايد مسووالن اراده كنند.

بازي مس با فوالد یزد در نیمفصل اول را یادتان هست كه ما آن بازي را بردیم. آمدیم به مسووالن گفتیم حداقل براي این برد پاداشي براي بازیكنان در نظر بگیرند. به ما خندیدند و گفتند برد مقابل فوالد یزد هم مگر پاداش دارد؟ همین فوالد یزد در بازي برگشت مس را برد تا پرونده صعود ما با همین شكست بسته شود.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran