Iran Varzeshi

همه راهها به توتي ختم ميشود

اسطوره جالوروسي، شاید آخرین شهرآورد

-

ايــن فصل به ندرت بــازي كرده و تقريبا ميشــود مطمئن بود كه هر بازي را از روي نيمكت شــروع ميكند اما او فرانچســكو توتي اســت و در بازي رم با التزيو كه چهارمين شــهرآورد اين فصل دو تيم پايتخت است، در مركز توجهات قرار دارد. اين بيســت و پنجمين فصل حضور او در تنها باشگاه حرفهاي دوران فوتبالش اســت و حتي حــاال موجي از هيجان به وجود آمده كه اين بازيكن 40 ساله چه نقشي ميتواند در شهرآورد رم داشته باشد.

اديــن ژكــو مهاجم بوســنيايي و بهتريــن گلزن اين فصــل رم ميگويد: «وقتي در اســتاديوم هستيم و هواداران ميبينند كــه او خودش را گرم ميكند، ديوانه ميشوند. جو ورزشگاه با ديدن او كامال عوض ميشود.»

توتي كــه قــرارداد يكســالهاي با رم دارد، گفتــه تــا پايان فصــل درباره آينــدهاش حرفــي نميزند امــا به نظر ميرسد شهرآورد فردا آخرين حضور او در اين بازي باشد البته سخت است اگر تصور كنيم باشگاه به او جواب رد بدهد در صورتي كه بخواهد بماند.

تا به حال او 43 بار برابر التزيو بازي كــرده و 11 گل به اين تيم زده. او با رم 15 برد در شــهرآورد داشته و 16 بار در تيم بازنده بوده، 12 بازي هم با حضور او مساوي به پايان رسيده. او ميگويد:«هر شــهرآورد خاص اســت اگر به مقدمات برگــزاري آن و حــال و هواي شــهر و هيجاناتي كه وجود دارد، توجه كنيد.»

توتي اين فصل 14 بازي در ســري A انجام داده كه بيشترشان چند دقيقه آخر مســابقه بوده با وجــود اين دو گل زده.

يكي از گلهاي مــورد عالقه او دو سال پيش زده شد در مسابقهاي كه رم با 2 گل عقب بود اما در نهايت به تساوي 2 بر 2 رســيد و با آن گل او گلزن ترين بازيكن تاريخ اين شــهرآورد شد. شادي گل او هم مشــهور شد چون يك گوشي قرض گرفــت و از خودش برابر هواداران رم ســلفي گرفــت. خــودش توضيــح ميدهد:«من معموال ســلفي نميگيرم امــا من ركورد مهمي را شكســته بودم و ميخواســتم لحظهاي باشــد كه يادم بماند. گلم عالي بود اما عكسم نه خيلي. مسالهاي نبود.»

او ادامه ميدهد: «رم زيباترين شهر جهان است، با اين خيابانهاي باريك و جاهاي ديدني لحظه به لحظه نفس شما را ميگيرد. شــايد من در تيمهاي ديگر جامهاي بيشــتري ميبردم اما وفاداري من به رم برايم مثل فتح ليگ قهرمانان بوده.»

رم تا قبــل از بازيهاي اين هفته با هشت امتياز اختالف نسبت به يوونتوس در رده دوم جدول قرار داشت در فاصله پنــج هفته مانده تا پايــان فصل و بعيد است بتواند غول توريني را از رسيدن به ششمين قهرماني متوالي ليگ باز دارد. هدف اصلي شــان اين است كه در رده دوم بمانند و از حضور در مرحله گروهي ليــگ قهرمانان در فصــل بعد مطمئن شوند.

التزيــو در رده چهــارم اســت كه ســهميه ليگ اروپا را ميگيرد اما اميد كمرنگــي براي گرفتن جــاي ناپولي در رده سوم دارد. دو تيم در نيمهنهايي جام حذفي ايتاليا هم به مصاف هم رفتند كه التزيو به خاطر برد 2 بر صفر بازي رفتنخســتي­ن پيروزي التزيو برابر رم بعد از هفــت بازي- در مجموع بــا برد 4 بر 3 فيناليست و حريف يوونتوس شد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran