Iran Varzeshi

اميدوارم بچهها مغرور نشوند

-

رقابتهــاي جــودو قهرماني آســيا چند روزي اســت كه تمام شــده امــا هنوز صحبت درباره اين مســابقهها وجــود دارد و هر عضوي از اين خانــوده از ظن خود بــه اتفاقهايي كه در ايــن رقابتها براي تيم ملي ايــران افتاده، نگاه ميكند. در اين بين حرفهاي كســي كه بهعنوان ســرمربي كنار جودوكاها بوده، اهميت خاصي پيــدا ميكنــد. محمد منصــوري كه حرفهايش حكايــت از رضايت دارد، ميگويد: «تيم ملي جودو ايــران در رقابتهاي قهرماني آســيا هنگكنگ موفق به كسب دو مدال نقره در بخــش انفرادي و يك مدال برنز تيمي شــد كه بــه نظرم نتيجه خوبي اســت. البته ما قبل از رقابتها، براي تيم شــانس كسب مدال قايل بوديم اما نميدانســت­يم رنگ مدالها چيست. البته اگر بچههــاي ما كمــي باتجربهتر بودند ميتوانســت­يم نتايج بهتري هم كســب كنيم.» او در بخش ديگــري از صحبتهايش عملكرد مليپوشــان را وزن بــه وزن بررســي ميكند: «در وزن 0٦- كيلوگرم محمد رشــنونژاد جوان را در تركيب داشــتيم كه عملكرد خيلي خوبي داشــت. او در جريان مسابقات فرم ايدهآل خود را حفظ كرد و در فينال مقابل «نااوشيا تاكاتو» كه نايبقهرمان المپيك بود شكست خورد.» او با بيان اينكه قاســم نــوريزاده تالش كرد ولي كمتر از حد انتظار بود، ميگويد: «شخصا توقع بيشــتري از او داشــتم. محمد محمدي هم در منهــاي 73 كيلو جودوكاي خوبي اســت اما با قرعه بدي مواجه شــد و نتوانست توانايي خود را نشان دهد. عليرضا خجسته وزن زيادي براي بازيهاي كشــورهاي اســالمي كم كرده بود و خيلي ضعف بدني داشــت. اگــر عليرضا از نظر بدني خســته نبود ميتوانست روي سكو برود. در منهاي 90 كيلوگرم نــوري خودباوري الزم را نداشت و كمي جو مسابقات روي عملكردش تاثير گذاشــت. در وزن به اضافه 00١ كيلوگرم هم كه حميدرضا ملكزاده را با 8١ ســال سن شــركت داديم تا تجربه كســب كنــد و توقع زيادي از اين ورزشــكار جوان نداشتيم. مطمئن باشيد در آينده از ملكزاده بيشتر ميشنويد.» منصوري با عبور از اين نامها به ســعيد ماليي ميرســد: «ســعيد ماليي يكي از بهترينهاي وزن منهاي ١8 كيلوگرم در دنيا اســت. او قرعه سادهاي نداشت و با شايستگي فيناليست شد و در ديدار پاياني يك لحظه غافلگير شــد و يك فن خورد و ديگر نتوانســت امتياز عقب افتاده را جبران كنــد. به نظر من حق او طال بود ولي قسمت بود كه به مدال نقره دست پيدا كند.»

ســرمربي تيم ملي جــودو درباره عملكرد تيمي ايــران نيــز ميگويد: « ما در مســابقه اول بايد پاكســتان را ميبرديــم كه اين كار را به راحتــي انجام داديم. بعــد از آن با صحبتي كه با رييس فدراســيون و اعضــاي كادر فني انجام داديم، به اين نتيجه رســيديم كه با يك تاكتيك خاص مقابل تيــم ژاپن بازي كنيم. ما در اين ديدار به ســعيد ماليي استراحت داديم و تمــام بچهها را در يك وزن باالتر روي تاتامي فرستاديم و گفتيم زياد نجنگند تا خسته نشوند و آماده حضور پرقدرت براي ديدار بعدي شوند. تيم را آماده نگه داشــتيم تــا در ديدار مقابل قزاقســتان از نظر بدني خالي نكند. خدا را شكر كــه اين تاكتيك جواب داد و ما با قدرت مقابل قزاقستان پيروز شديم و روي سكوي سوم قاره كهن ايستاديم.»

او توضيحاتــش را اينطــور كامل ميكند: «در سالهاي اخير شرايط طوري بود كه وقتي تيمها به ايران ميخوردند، خوشحال ميشدند و خودشان را از پيش برنده ميدانستند اما االن ديگر شــرايط اينگونه نيست و تيمهاي آسيايي فهميدهاند كه ايران تيم قدرتمندي است. فقط اميــدوارم غرور، بچههاي جوان مــا را نگيرد تا بتوانيم به بقيه اهداف خود برسيم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran