Iran Varzeshi

اشرفي: تفكيك اموال كميته ملي المپيك و پارالمپيك كند پيش ميرود

-

دبيركل كميتــه ملي پارالمپيك اعالم كرد اين كميته امســال بودجه مســتقل خود را دريافــت كرده اما موضوع انتزاع امــوال كند پيش ميرود. مسعود اشرفي در اين باره گفت: «اين قانون چون مصوب مجلس بود شوراي نگهبان هم تصويب كرد و ابالغ رياســت جمهوري را نيز به همراه داشت و از زماني كه مصوب شــد قابليت اجرايي پيدا كرد. به هر حال اين انتزاع اتفاق افتــاد و بودجه كميته ملي پارالمپيك از كميته ملي المپيك جدا شــد و از ابتداي ســال 1396 نيز مستقيما بودجه خودمان را بر اساس برنامهاي كه به سازمان برنامه و بودجه ارائه كرديم دريافت ميكنيم و هيچگونه منابع مالي ديگري را از كميته ملي المپيك دريافت نميكنيم. اتفاق بسيار مهمي است بــه اين دليل كه به ما در برنامهريزي­هايي كه انجام ميدهيم كمك ميكند تا نسبت به جذب منابع مالي تخصيصي اعتماد و اطمينان داشته باشيم.»

دبير كميتــه ملي پارالمپيك درباره اينكه بودجه اين كميته در ســال جــاري چقدر خواهد بود؟ ادامه داد: «بودجه مصوب امســال ما 23 ميليارد اســت كه به صورت تقســيطي از طريق ســازمان مديريت در پايان هر ماه براســاس برنامهريزي­هايي كه انجام داديم و برنامهاي كه مصوب شده است در ســازمان مديريت به ما پرداخت ميشود. ما هم با كمك فدراسيونها­ي جانبــازان و معلوالن و نابينايــا­ن و كم بينايان درحال اجراي برنامه هايمان هستيم.»

اشــرفي در ادامه به وجود برخي مشكالت در راه عملي شــدن استقالل اين كميته اشاره كرد: «دو بحث اساسي اين روزها در اين كميته وجود دارد. يكی بحث اساســنامه كميته ملي پارالمپيك اســت كه با همكاري وزارت ورزش و جوانان تهيه و به هيات دولت ارســال شــده اســت و هفته گذشــته به ما اطالع دادند كه بررســي اساسنامه آغاز شــده و ما هم در اين جلسه شركت ميكنيم تا با آن كميسيوني كه مشغول بررسي اساسنامه است به نتيجه برسيم و اين اساسنامه مورد تصويب دولت قرار گيرد و به كميته ابالغ شود. دوم هم بحث تبصره دو قانون انتزاع بود كه تفكيك اموال كميتــه ملي المپيك و پارالمپيك را پيش بيني كرده بود و ما هم در حال پيگيريهاي متعدد هســتيم. متاسفانه روند تفكيك به صورت آرام پيش ميرود كه به كار تشــكيالتي و برنامه ما در ســال جاري آسيب ميرســاند. امكانات ما بايد به لحاظ فيزيكي و امكاناتي كه ساختمان مشــترك و آكادمي هست بيشتر باشــد تا ما بتوانيم تشكيالت خودمان را سازماندهي و نيروهاي انساني جديدي را جذب و برنامه هايمان را اجرا كنيم. در تالش هستيم با كمك وزارت ورزش و جوانان اين تفاهمنامه و تفكيك با كميتــه ملي المپيك اتفاق بيفتد و بتوانيم در آيندهاي نزديك از امكانات دو ساختماني كه قانون مشخص كرده است، بهره بيشتري ببريم.»

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran