Iran Varzeshi

فروزان،‌آرمين‌و‌سجاد؛‌بين‌بهترين‌ها

-

در فاصلــه نزديــك بــه ۰1 روز تا آغاز رقابتهاي تكواندو قهرماني جهان، رده بنــدي بهترينهاي جهان از ســوي فدراســيون جهاني اعالم شــد. بيست و سومين دوره رقابتهاي تكواندو قهرماني جهان سوم تيرماه به ميزباني كره جنوبي در ســالن «تي وان» شــهر موجو آغاز خواهد شد.

طبق قوانين، قرعهكشــي مسابقات براســاس آخرين رنكينگ اعالم شده از سوي فدراســيون جهاني انجام ميشود و تكوانــدوك­اران طبــق جايگاهي كه در اين ردهبندي كسب ميكنند، در جدول مسابقات قرار ميگيرند.

بر همين اســاس و در بخش مردان فرزان عاشــورزاد­ه كه دوره قبل قهرمان شــده بــود، در وزن -58 كيلوگــرم با رنكينگ۲، آرمين هادي پور در وزن -54 كيلوگرم و ســجاد مرداني با رنكينگ ۳ وضعيــت مطلوبي دارند و حداقل در دور مقدماتي مشكل چنداني نخواهند داشت.

مســعود حجــي زواره نماينده وزن -74 كيلوگرم كشــورمان در رقابتهاي جهاني كه مدال طــالي دوره قبل را در اختيار دارد با رنكينگ 9 ميبايســت از مدال طالي دوره قبــل خود دفاع كند. همچنيــن ابوالفضل يعقوبــي كه دوره قبل مــدال برنــز وزن ۳6- كيلوگرم را كســب كرده بود، در ايــن دوره در وزن -68 كيلوگرم و با رنكينگ ۰۲ به مصاف رقباي خود ميرود.

سعيد رجبي در وزن -87 كيلوگرم بدون رنكينگ، ميرهاشــم حســيني در وزن ۳6- كيلوگــرم بــا رنكينگ 68 و پوريا عرفانيــان در وزن ۰8- كيلوگرم با رنكينگ ۳۲۲ ســاير تكواندوكار­ان ايران در رقابتهــاي جهانــي هســتند. زهرا پوراســماع­يل در وزن ۳7- كيلوگــرم با رنكينگ ۳1 و اكرم خدابنده در وزن ۳7+ كيلوگرم با رنكينگ 17 بهترين وضعيت را در تيــم بانوان اعزامــي به رقابتهاي جهانــي دارند. كيميا عليزاده كه در وزن -57 كيلوگرم برنز دوره قبل را كســب كــرد، در وزن ۲6- كيلوگرم با ردهبندی 115 بايد در جدول مسابقات قرار گيرد. ناهيــد كيانــي در وزن -49 كيلوگرم با رنكينگ 95 و مليكا ميرحسيني در وزن -67 كيلوگــرم بــدون رنكينگ دو عضو ديگر بانوان كشــورمان در اين رقابتها هســتند. تيمهــاي ملي مــردان و زنان كشــورمان براي حضــور در رقابتهاي جهاني يكشــنبه 8۲ خردادماه عازم كره جنوبي خواهند شد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran