Iran Varzeshi

محمودي: خودم با آقايي مذاكره كردم

- حاال ديگر نه تنها بازيكنان دست چندمي براي تمديد قراردادشان در تراكتورساز­ي ناز ميكنند و منت سرهواداران­ش ميگذارند، بلكه حتي بازيكناني مثل محمد ابراهيمي خيلي زود فراموش كردند كه اين هواداران تراكتورساز­ي بودند كه با حمايتشان باعث شدند او در روزهاي خوب تراكتور

تراكتورساز­ي را باید در زمره تيمهایي قــرار داد كه خيلي خوب رشــد كرد و با حضور در ليــگ برتر، در این مســابقات نه تنها جا خشــك كــرد، بلكه همواره در ســالهاي حضورش در ليگ برتر توانست در باالي جدول ردهبندي این مســابقات حضور داشته باشد، هر چند تراكتورساز­ي هنوز موفق به كســب قهرماني ليگ برتر نشــده اما این تيــم بارهــا قهرماني جام حذفي را در كارنامه خود ثبت كرده است. همانقدر كه تراكتورســ­ازي رشد سریع و تندي در ليگ برتر داشت و توانست خود را بهعنوان تيم هميشه مدعي معرفي كند، حضور هواداران تبریزي نيز در حمایت از این تيم رشــد چشــمگير و قابل توجهي داشــت، به طوري كه تعداد هواداران این تيم در بازيهایش هميشه قابل توجه بوده است.

روزهــاي موفــق تراكتورســ­ازي و حمایت پرشــور هوادارانــ­ش از این تيم، تيمي متفــاوت و با شــاخصههاي خاص ساخت به طوري كه در كنار تيمهایی مثل استقالل و پرســپوليس، بيشتر بازیكنان ليــگ برتري و حتي ســتارههاي فوتبال، تمایل بيشــتري به حضور در این تيم در طول ســالهاي گذشته نشــان ميدادند، شــاهد این ماجرا را باید حضور بازیكناني مثل آندرانيك تيموریان، مهرداد پوالدي، اميد عاليشــاه، علي كریمي، كریم انصاري فرد، جاســم كرار، لوســيانو ادینيو ...و در این تيم دانســت. تراكتورساز­ي با حمایت هوادارانش در سومين سال حضور در ليگ برتر، با بدشانســي قهرماني ليگ برتر را از دست داد و در رده دوم جدول ایستاد، این روزهاي خوب براي تراكتورساز­ي در سال چهارم حضورش باز تكرار شد و رده دومي تراكتورساز­ي حفظ شد.

اســتمرار تراكتورســ­ازي در باالي جدول در چند سال اخير نيز ادامه داشته است، تا ثبات این تيم در ليگ برتر و البته بهعنوان یك تيم هميشه مدعي به اثبات برسد. این مساله در بين تيمهاي نظامي نمود بيشــتري پيدا كرد و قریب به اتفاق بازیكنان مطرح فوتبال در طي سالهاي گذشته دوران سربازیشان به تراكتورساز­ي ملحق شــدند كــه از آنها ميتــوان به بازیكناني مثل محمدرضا اخباري، حامد لك، ســروش رفيعي و.... اشــاره كرد كه باز هم رده باالي تراكتورســ­ازي را نشان ميداد. مهمتــر از همه اینهــا اینكه در طول سالهاي اخير بسياري از بازیكنان فوتبال حتي به نيمكت نشــيني این تيم هم افتخار ميكردنــد و مترصد فرصتي چند ماهه ميشدند تا بتوانند در تركيب تراكتورســ­ازي دقایقي به ميــدان بروند امــا انگار روزهاي خوش تراكتورســ­ازي، زیر ســایه عملكرد نامطلــوب مدیرانش به پایان رســيده اســت. روزهایي كه با ناكامي تراكتورساز­ي در جذب بازیكن در هفتههاي نقل و انتقاالت نيم فصل، ليگ شانزدهم شروع شد و هنوز هم ادامه دارد.

به نظر برخي، محروميت تراكتورساز­ي از جــذب بازیكــن تنها بــه خاطر خواب آلودگي مدیرانش! منجر به از دست رفتن قهرماني این تيم در ليگ شــانزدهم شد اما باید گفت تراكتورساز­ي هنوز هم تاوان همان اشــتباهات را ميپردازد و نازكردن بازیكنــان نيمكت نشــين بــراي تمدید قرارداد هدیه بزرگ مدیراني مثل آجورلو، عباسي ...و به تبریزيها بوده است.

ایام براي تراكتورساز­ي و هوادارانش كامال برعكس شده اســت، این روزها نه تنهــا خبري از عالقه پيوســتن بازیكنان مطرح و ســتاره به این تيم نيست، بلكه مدیران این باشــگاه براي حفظ بازیكنان نيمكت نشــين، همجوره با بازیكنان این تيم كنــار ميآیند، بازیكنانــ­ي كه ماهها روي نيمكت تراكتورساز­ي منتظر رسيدن چنــد دقيقــه بــازي بودند، حــاال براي تراكتورساز­ي و مدیرانش ناز ميكنند و با منت تن به تمدید قرارداد ميدهند. بدتر اینكه بازیكناني مثل محمد ابراهيمي هم از این شرایط بهرهبرداري كرده و مدیران را تحت فشــار قرار ميدهند، شــاید باید بــه بازیكناني مثل ابراهيمي یادآور شــد كه چطــور بعد از غيبت یك ســاله آنها در تراكتورساز­ي، هواداران تراكتورساز­ي با حمایتشــان باعث بازگشت آنها به تيم شدند.

در هر حال جاي گلهگزاري نيســت چرا كه «خود كرده را تدبير نيست» و این آشي اســت كه مدیران تراكتورساز­ي در دامن این تيم گذاشتند.

ســعيد آقایي یكــي از بازیكناني اســت كه همچنان بالتكليف است. او قراردادي با گسترش ندارد اما به خاطر چكي كه به این باشــگاه تبریزي داده نميتواند بــه راحتي تيــم دیگري را انتخــاب كند. این در حالي اســت كه مسووالن باشــگاه تراكتورساز­ي تبریز هم به دنبال تمدید قراردادش هستند و براي این مساله تالش ميكنند.

كاظــم محمــودي سرپرســت تيم تراكتورســ­ازي تبریــز در رابطه با اظهارنظر ســعيد آقایي مبني بر اینكه اعالم كرده این باشــگاه با او مذاكرهاي نداشــته، ميگوید: «آقایي جزو یكي، دو بازیكــن ابتدایي بود كــه با او وارد مذاكره شدیم. شــخصا با آقایي تماس گرفتــم و در مــورد وضعيتش صحبت كردیم. 31 اردیبهشــت هم به باشگاه گسترش فوالد نامه زدیم و خواستيم با مــا در مورد این بازیكن همكاري كنند چراكه ما دو تيم همشــهري هســتيم و زنوزي مالك این باشــگاه هميشــه نگاه مثبتي به تراكتورســ­ازي داشــته. مسووالن گســترش فوالد اعالم كردند با توجه به اینكه چك ســعيد آقایي در اختيارشان اســت این بازیكن خودش شخصا با باشگاه صحبت كند تا تكليف این مســاله مشخص شــود. در مورد اظهارنظر آقایــي نميتوانم حرفي بزنم شاید او پيشــنهاده­ایي دارد و دوست دارد از تراكتورســ­ازي بــرود به همين خاطر این صحبتها را مطرح ميكند. ما نامه ارسالي به باشگاه گسترش فوالد را داریم و در صورت لزوم ميتوانيم آن را منتشــر كنيم. در این چند روز هم به خاطر بازي مهــم تيم ملي صحبت نكردیــم تا تمركــز ایــن بازیكن بهم نخورد. آقایي بيتجربگي كرده كه این حرفها را گفته، باز هم تاكيد ميكنم نامهاي كه به گســترش فــوالد زدیم موجود است.»

محمودي در مورد پيام خداحافظي محمد ابراهيمي با هواداران تراكتورساز­ي هم ادامه ميدهد: «ابراهيمي یك سال دیگر با تراكتورســ­ازي قرارداد دارد. او مطالبات گذشته و بخشي از پول قرارداد امســالش را به صورت نقد گرفته. شما ميدانيــد مصطفي آجورلو در این مدت زحمت زیادي كشيده و با وجود تمامي مشــكالت و نداريها، نهایت تالشش را براي حل مشــكالت كرده. ما نه تنها با ابراهيمي بلكه با ســایر بازیكنان تا قبل از شــروع ليگ تقریبا تســویه حساب ميكنيم و بخشــي از مطالباتشــ­ان را ميدادیم.»

كیروش باالتر از تمام مربیان آسیا است

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran