Iran Varzeshi

استقالل كيش داد، كاوه مات كرد

ســاعاتي پس از وعده باشــگاه اســتقالل به تمديــد قــرارداد كاوه رضايي، اين بازيكن با باشــگاه شــارلواي بلژيك قرارداد بســت. انتقال پر ســر و صــداي شــماره 9 آبيها در حالــي خيليها را شــگفت زده كرد كــه پس از عقد قــرارداد با بيت ســعيد و شــهباززاد­ه پ

-

بازيكني كه قرار بود اولويت باشگاه استقالل در نقل و انتقاالت باشــد اما هرگز چنين نشد و شــماره 9 آبيها كه فصل بسيار خوبي را سپري كرده بود به تيم بلژيكي پيوســت. پس از انتشار تصاويري از كاوه رضايي به همراه مدير باشــگاه شارلوا، باشگاه استقالل بيانيهاي صادركرد كه با تحركات آنها تا پيش از عقد قرارداد كاوه رضايي با باشگاه بلژيكي كامال در منافات است.

باشــگاه اســتقالل در اين واكنش كوشيد به نوعي توپ را به زميــن مهاجم خود بيندازد و هــواداران را مقابل اين بازيكــن قرار دهد در حالي كه هيچ تالشــي براي حفظ بازيكنش به خرج نداده بود. استقالليها حتي مدعي شدهاند كه براي تمديد قــرارداد كاوه رضايي مبلغ يك ميليارد تومان بهعنــوان پيش قرارداد براي اين بازيكن كنار گذاشــته بودند اما اين ادعاها قابل پذيرش نيســت چون يكي از مهمترين داليلي كه كاوه رضايي را به سمت تيم شارلواي بلژيك ســوق داد همين خلف وعدههاي پيدرپي بود و نبايد از ياد برد كه در طول فصل شانزدهم بارها خبر دلخوريهاي رضايي از باشــگاه استقالل به دليل پرداخت نشدن به موقع حقوقش به گوش ميخورد و حتي خبرهاي موثقي درباره شكاف ميان اين بازيكن و مديريت باشگاه استقالل در فضاي رسانهاي دست به دست ميشد.

حتي گفته ميشد كه افتخاري مستقيم به كاوه رضايي اعالم كــرده هر جا ميخواهد برود و اســتقالل نيازي به حضور او ندارد. با اين حال سايت باشــگاه اســتقالل بدون اينكه خبرهاي منتشــره ماههاي اخير را در ياد داشته باشد يا بدقوليهاي مكرر باشگاه را مد نظر قرار دهد اين جدايي را بســيار ناجوانمردا­نه خوانده است در حالي كه اگر واقع بين باشــيم درمييابيم رفتار باشــگاه استقالل با شماره 9 به گونهاي نبود كه نشانهاي از خواستن در آن پيدا شود.

در حقيقــت همه اهدافي كــه در پس اين بيانيه نهفته شده اين است كه رضايي در مقابل هواداران قرار بگيرد و طوري وانمود شود كه اين بازيكن بدون توجه به نياز باشگاه استقالل ايران را به سمت بلژيك ترك كرده است.

رضايي كه پيش از حضور در استقالل سابقه دعوت به تيم ملي را داشت ظاهرا توقع داشته باشد با حضور در استقالل و دوستيهاي منصوريان با كيروش كه همواره از آن شنيده به تيم ملي برگردد اما چنين اتفاقي رخ نداد. كاوه رضايي حتي درميان بازيكنان استقالل بارها به طعنه از اين موضوع ياد كرده و گفته كه منصوريان براي بازگشتش به تيم ملي نتوانسته كاري انجام دهد.

منصوريان به كاوه رضايي چه گفته بود؟

3 سهميه پيش كيروش دارم

اما در جدايي كاوه رضايي از اســتقالل داليل ديگري هم مطرح اســت و گفته ميشــود سواي بدقوليهايي كه باشگاه نسبت به پرداختيهاي اين بازيكن داشته و البته جذب دو مهاجم قبل از تالش براي تمديد قرارداد، علت اصلي قطع همكاري اين بازيكن با استقالل حذف از تيم ملي است و شماره 9 توقع داشته به واســطه نمايش خوب اين فصل در ليســت تيم ملي قرار بگيرد. البته بخشي از اين دعوت نشدن به خواسته كارلوس كيروش مربوط اســت و نبايد عاليق ســرمربي تيم و مالكهايش دراين راه را بياثر دانست اما ظاهرا منصوريان پيش از جذب كاوه رضايي بــه او قولهايي داده و حتي گفته كه نزد كيروش 3 سهميه دارد و به طور قطع اگر رضايي به استقالل بيايد و نمايش خوبي داشته باشد به تيم ملي دعوت ميشود.

رضايي كه پيش از حضور در اســتقالل سابقه دعوت به تيم ملي را داشت ظاهرا توقع داشته باشد با حضور در اســتقالل و دوســتيهاي منصوريان با كــيروش كه همواره از آن شــنيده به تيم ملي برگــردد اما چنيــن اتفاقي رخ نــداد. كاوه رضايي حتي درميان بازيكنان اســتقالل بارها به طعنه از اين موضوع ياد كرده و گفتــه كه منصوريان براي بازگشتش به تيم ملي نتوانسته كاري انجام دهد.

به هر حال ماجراي دعوت نشدن كاوه رضايي به استقالل را نبايد گردن منصوريان انداخت و علي القاعده خود بازيكن اســت كــه در دعوتش به تيم ملي نقش ايفا ميكند و نه روابطي از اين دست. اگر هم رضايي روي اين دوستيها حساب كرده از بيخ و بن مرتكب اشــتباهي بزرگ شده است و بازيكن بايد به واسطه تواناييهاي ذاتي و درخشش به تيم ملي فراخوانده شود.

گرچــه دعوت شــدن رضايي به تيــم ملي با توجه بــه حضــور مهاجمان بينالمللــ­ي همچون سردار، قوچاننژاد، جهانبخش و حتي اشكان دژاگه كار ســادهاي نيســت و اين بازيكن براي اينكه به خواستهاش برسد بايد كوششــي دوچندان داشته باشد. شــايد با حضور شماره 9 در باشگاه شارلواي بلژيك و پيوســتن به صف لژيونرهاي فوتبال ايران او به آرزويش برسد و الاقل يكي از مردان مليپوش ايران در جام جهاني روسيه باشد.

 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran