Iran Varzeshi

كعبي:حاضربودمجا­يمرابهمبعل­يبدهم

چند ســال پيش خيليها فوتبال او را تمام شــده ميدانســتن­د اما اعتماد علي نظرمحمدي به او باعث شــد تا حســين كعبي تواناييهاي­ــش را يك بار ديگر به نمايش بگذارد و در صعود تيم ســپيدرود به ليگ برتر ســهيم باشــد.او حاال و پس از ســه ســال دوباره بازي در ليگ بر

- جعفر برزگر ‪Jafar Barzegar‬

تيم فوتبال ســپيدرود در فصل نقل و انتقــاالت فعاليتهاي خوبي داشته و در حد توانش بازيكن جذب كرده است.

خدا را شــكر وضعيت خوب است اما علي نظرمحمدي تنهاســت و دستش خالــي، با اين حال نفرات خوبي را به تيم اضافه كرده اســت و با اين شــرايط همه اميد و آرزوي ما هواداران فهيم سپيدرود هســتند كه مثل هميشــه از تيمشــان حمايت خواهند كرد و خيلي خوب نسبت به شــرايط تيم آگاهي دارند. به هر حال ليگ برتر با ليگ يك تفاوت زيادي دارد.

حتما فعاليت تيمهاي ديگر را هم دنبال ميكنيد. به نظرت تا امروز چه تيمهايي عملكرد خوبي در فصل نقل و انتقاالت داشتهاند.

تيمهايي كه مشــكل مالي ندارند بازيكنان مطرح تري را با مبالغ بيشــتر و باالتر به خدمت ميگيرند. پرسپوليس كه نفراتــش را حفظ كرده و دو، ســه نفري هم به اين تيم اضافه شــده، سپاهان هم همينطور. تيمهاي پارس جنوبي، فوالد و نفت آبادان هم در جــذب بازيكن موفق بودند. بــه نظرم در فصــل جديد رقابت نزديك و جالبي را شاهد باشيم.

بعضيها از همين االن سه، چهار تيم را مدعي اصلي قهرماني ميدانند ...و

من به اين چيزهــا فكر نميكنم. چه كســي فكرش را ميكرد كه دو سال پيــش تيم اســتقال خوزســتان بدون بازيكنان مطرح قهرمان شــود. من خودم باورم نميشــد امــا اين اتفــاق افتاد. به همين دليل من به تيمها از االن شــانس نميدهــم و فكر ميكنم امســال تكليف قهرماني به روز آخر كشيده شود.

خودت در چه شرايطي هستي و چقدر براي ليگ امسال انگيزه داري؟

بعد از تقريبا ســه سال ميخواهم دوبــاره در ليگ برتر بــازي كنم. از نظر جســماني در شــرايط خوبي هستم و به طور مرتب بدنســازيا­م را انجام ميدهم. مــن پارســال در ليگ يك كار ســختي داشــتم چون بازيكنان جــوان ‪1819‬ ساله را ميديدم كه از بازي مقابل حسين كعبي انگيزه زيادي داشتند اما من امسال دنبال اثبات خودم نيســتم. دوست دارم دوباره در ليگ بازی كنم آن هم به خاطر بياحترامــ­ي كه به من شــد اما يك عده بايد بدانند كه اگر چند سال دور بودم به خاطر بي احترامي آنها بود. من هميشــه گفتم و هر جا باشــم از علي نظرمحمدي سپاسگزارم كه به من اعتماد كرد. من دو، ســه سال را به خاطر بي انصافي بعضيها از دســت دادم كه دليلش هم رك بودنم بود.

ايمان مبعلي دوســت و همبازي چندين ســاله ات دوبــاره به فوالد برگشت.

خدا ميداند كه خيلي خوشحالم. من ســه روز پيش با ايمان صحبت كردم كه گفت با فوالد به توافق رســيدم. باور كنيد اگر ايمان به سپيدرود ميآمد حاضر بودم علي نظرمحمدي اسم مرا از ليست خارج كند و نام مبعلي اضافه شود.

چرا؟

چون در حــق ايمان بخصوص در تيم ملــي خيلي بي انصافي شــد. او هر ســال بهترين بازيهايــش را براي تيم انجــام ميدهــد اما به تيــم ملي دعوت نميشود. ايمان خيلي پيش از اينها بايد به فوالد برمي گشــت اما بعضيها آنجا از ما خوششان نميآيد چون باج نميدهيم. براي ايمان خيلي خوشــحالم چون روي پاي خودش ايستاد. البته همه آنها چوب كارهايشان را خوردهاند. من عددي نيستم كــه بخواهم يك نفره فوتبال را پاك كنم اما اين افراد را به خدا واگذار كرده ام.

به فوتبال خوزســتان اشــاره كردي. عبــدا... ويســي دوباره به استقالل برگشــت و پورموسوي به فوالد رفت.

ببينيد من يك خوزستاني هستم و به اين مســاله افتخار ميكنم. هميشه هم گفتم نوكر مردم خوزســتان هستم. حرفي هم كه ميزنم با بعضي از آدمهاي فوتبالي چســبيده به فوتبال اين استان است. متاسفانه فوتبال خوزستان شرايط خوبــي ندارد هر وقت توانســتند ســه، چهــار بازيكن به تيم ملــي معرفي كنند آن وقت حرف بزنند. كســاني كه اطراف اين باشگاهها هستند فوتبال خوزستان را نابود كردند. چرا يكي نيســت سراغي از اســتقال اهواز بگيرد كه چه بر سر اين تيــم آمد. همه با هم مشــكل دارند. من دلم ميسوزد كه مديرعامل با شخصيتي مثل آقاي اژدري كه خيلي هم دوســتش دارم نيتــش خدمت به فوتبال اســت اما اطرافيان باشــگاه نميگذارند. من نگران هواداران ايــن تيمها هســتم چون آنها ماندگارند و بقيه يك بار مصرف. چه كساني؟

من اســم نميآورم چون در حدي نيستند كه نامشــان را بگويم. اين كار را بكنم آنها را بيشتر بزرگ كرده ام.

از هميــن االن بايــد گفت چه مسابقهاي ميشــود بازي سپيدرود با فــوالد در اهواز، جــذاب و حتما تماشايي.

حتما تماشاگرپسن­د ميشود. جانم را براي تيمم ميدهــم. با هيچ كس هم مشكلي ندارم اما چون بايد پول حال سر سفرهام ببرم با تمام توان براي سپيدرود بازي ميكنم.

ســپيدرود كه برخــالف اكثر تيمهاي ليگ يكــي صعود كرده در ليگ برتر نقش آسانسوري نخواهد داشت؟

مــا اصا اينطوري به مســاله نگاه نميكنيم و مــدام حرفمان با بچهها اين اســت كه چون بازيكن خوب و هواداران زياد و كادر فني خوبــي داريم بايد براي ردههاي باالي جدول بجنگيم. اين حرف مــن معني غــرور نميدهد. تيــم ما اگر مشــكل مالي نداشته باشــد نتايج بسيار خوبي را به دست خواهد آورد.

 ??  ??
 ??  ??

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran