Iran Varzeshi

چمنيان: شايد با ايتاليا بازي كنيم

-

عبــاس چمنيــان ســرمربي تيــم نوجوانــان كه اين تيــم را آماده حضوري موفــق در جام جهانــي ميكند، در مورد افتتاح مركز فوتبال ايران ميگويد:«براي اولين بار همــه مربيان تيمهاي ملي كنار هم جمع شدند كه اتفاق بسيار خوبي بود. بر اســاس پلني كه مشخص شده وظايف تيمها در ســه گروه تبيين شد و همه در كنار هم حركت خواهند كرد. بر اســاس هرم رشد فوتبال تيمها به ترتيب به گروه C، گروه B و گروه A تقســيم شدند. هر گروه بايد موارد آموزشي خود را بگذراند و مسير پيشرفت را به صورت سازمان يافته و هماهنــگ براي اســتعداده­اي فوتبالي ايجاد كنند. فكر ميكنم اين طرح اجرايي شــود و بتوانيم از استعدادهاي­مان به نحو احسن استفاده كنيم. ردههاي سني 21، ‪16 51، 41، 31،‬ و 17 در گــروه C، رده ســني81، ‪20 91،‬ تــا 23 گروه B و از رده ســني باالي 23 ســال هم گروه A را تشــكيل ميدهند. طراح اين مساله كیروش اســت. اتاق هر گروه مشــخص شده و بايد همه برنامههايم­ان را سازمان دهــي كنيم تا بتوانيم همــه در كنار هم تحت عنوان ســازمان تيمهاي ملي كارها را به بهترين شكل پيش ببريم.»

ســرمربي تيــم نوجوانــان در مورد شرايط تيمش، ميگويد: «از روز پنجشنبه اردويمان را شــروع كرديم. تمركزمان را روي نقاط قوت و ضعف تيم در مسابقات چين قرار داديم. تمرينات به خوبي پيش ميرود و كارمــان را تا امروز در اين اردو دنبال ميكنيم. ايتاليا درخواستي را ارائه كرده است كه طي آن يك بازي دوستانه با تيم جوانان B ايتاليا و يك تيم باشگاهي اين كشور داشته باشيم. از سوي ديگر نياز به انجام بازي با تيمهاي آمريكاي جنوبي و آفريقا داريم كه بايد ديد چه ميشــود. اگــر بتوانيم مثل تيــم جوانان كه قبل از اعزام از تيم ســنگال دعــوت كرد و بازي دوســتانها­ي انجام داد ما هــم دو تيم را دعوت كنيم از لحاظ تجربي و آمادهسازي به ما كمك زيادي ميكند.»

چمنيان صحبتهايش را اينگونه ادامه ميدهد: «در اردوي فعلي طاها شريعتي و محمد شريفي را به دليل حضور در اردوي سايپا در اختيار نداشــتيم. اين بازيكنان براي اولين بار بــه تيم جديد خود اضافه شــدند و بــا هماهنگي كه بــا علي دايي داشــتيم آنها در اردوي سايپا ماندند تا با تيم خود به هماهنگي برســند. در ادامه دســتمان براي برگزاري اردو بيشــتر باز ميشــود و ميتوانيم از همه ظرفيتهاي خود در راستاي رسيدن به آمادگي بيشتر استفاده كنيم.»

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran