Iran Varzeshi

فاصله سردارتا روبين كازان: فقط يك امضا

آزمون توافق كرد، آزمايش پزشكي داد

- روح ...ا معظمي ‪Roohollah Moazami‬

بازگشــت قربان بــردياف بــه روبين كازان يك اتفاق ويژه براي اين باشــگاه بود. باشــگاهي كه بــا نبوغ بــردي اف و حضور مســتمر او روي نيمكت – به مدت 11 فصل

– موفقيتهاي بسياري به دست آورد و حتي به ليگ قهرمانان اروپا نيز رسيد. يكي از اين موفقيتها، شكست بارسلونا در نوكمپ بود. ديداري كه تا سالها بردياف و روبين كازان را بــه يكي از نامهاي آشــناي دنياي فوتبال بدل كرد.

مديران روبيــن كازان اما براي موفقيتي جديد و زنده كردن خاطرههاي خوش گذشته دوباره دست گذاشــتند روي بردياف تا اين مربي اصالتــا تركمن را با قــراردادي جديد جذب كننــد. اتفاقي كه با تغيير مديريت در باشــگاه روبيــن كازان رخ داد و بردي اف به باشگاهي برگشت كه ســالها در آن افتخار كسب كرده بود.

بردي اف كه در روســتوف نيز روزهاي موفقي را ســپري كرده و حتي با اين تيم به رقابتهاي ليــگ قهرمانان اروپا و البته نايب قهرماني ليگ روسيه رســيده بود به محض بازگشت به روبين كازان، جذب چند بازيكن روستوف را در دستور كار قرار داد. بازيكناني كه در روســتوف همراه او بودند، درخشيدند و در رقابتهاي اروپايي خودي نشان دادند.

ابتدا ناواس اســپانياي­ي، مدافع مركزي روســتوف به روبيــن كازان رفــت و قرارداد جديــد خود را امضا كرد. او نخســتين صيد بردي اف از روســتوف بود. ســپس ژانائف، دروازهبان روستوف به روبين كازان پيوست و بعد از او هم كودريشف (دفاع چپ روستوف ) به عضويت روبيــن در آمد. بردي اف پس از جذب اين ســه بازيكن، دنبال جذب زوج تهاجمي روســتوف اســت. زوجي درخشان متشكل از ســردار آزمون و ديميتري پولوز. دو بازيكنــي كــه در ليگ قهرمانــان اروپا و همچنين ليگ روسيه درخشيدند و گلهاي مهمي به ثمر رساندند.

پروسه جذب آزمون اما جديتر از پولوز پيش ميرود. مهاجم 22 ساله تيم ملي ايران كه حدفاصل ســالهاي 2012 تا 2015 و به مدت ســه فصل پيراهن روبيــن كازان را بر تن كرده بود، پس از اتمام دوران استراحت، دوشــنبه به دبي رفت و از آنجا راهي اتريش شد تا در اردوي روبين كازان حاضر شود.

آزمون سهشــنبه به اردوي روبين كازان رســيد و آزمايشهاي پزشــكي خود را زير نظر پزشكان اين باشــگاه انجام داد. او حتي عكسهايــي از حضــورش در اردوي روبين كازان منتشر كرد تا نشان بدهد با اين باشگاه به توافق رســيده اســت. البته روبين كازان قرار نيســت مثل فصل قبــل بودجه نجومي در اختيار داشــته باشد اما هدف بردي اف از حضور در اين تيم بســتن تيمي قدرتمند و موفقيت در ليگ روسيه است.

بــا حضور آزمون در روبين كازان، برخي رســانهها به ماجراي اختــاف او با اين تيم پرداختند و اين انتقال را جنجالي دانســتند. اين پرونده اما مدتهاســت كه بسته شده و فيفا هم حدود يك ســال قبل راي را به سود آزمون اعام كرد تا ديگر مشــكلي ميان او و باشگاه روبين كازان وجود نداشته باشد. اين در حالي اســت كه برخي رسانهها به اشتباه، همچنــان به اين مســاله ميپردازند و آن را مشكل بزرگي در راه امضاي قرارداد سردار با اين تيم ميدانند.

انتقال آزمون به روبين كازان نهايي شده و فقط مانده امضاي قرارداد تا شكلي رسمي به خود بگيرد. آزمون امروز يا فردا پاي برگه قرارداد با روبيــن كازان را امضا خواهد كرد تا به تمام شــايعههاي چند روز قبل پيرامون انتقال به ســلتيك، زنيت و ساير باشگاههاي مطرح اروپايي پايان بدهد.

روبيــن كازان رضايتنامــ­ه ســردار را از روســتوف گرفته و مبلغ قابل توجهي به اين باشــگاه پرداخت كرده. مبلغــي كه ميتواند بخش اعظمي از مشــكات مالي روستوف را حل كند. مشكاتي كه باعث شد روستوف در پرداخت حقوق بازيكنان خود به مدت 7 ماه ناتوان باشــد. حاال روستوف ميتواند اميدوار به پايان بحرانهاي مالي خود باشــد. آن هم با انتقال آزمون، ناواس، ژانائف و كودريشف.

روبيــن كازان با جــذب آزمون تفكرات بســياري در ســر دارد. مديران اين تيم كه متعلق به جمهوري تاتارستان در روسيه است با يك تير دو نشان را زدهاند. ابتدا بازيكني را جذب كردهاند كه مورد نظر قربان بردي اف اســت. دوم اينكه با امضاي قرارداد دو ساله با آزمون، نگاه ويــژهاي به درآمدزايي از اين بازيكــن دارند. آنها ميدانند كه درخشــش آزمون در ليگ روســيه و جام جهاني 2018 ميتوانــد هم قيمت اين بازيكــن را افزايش بدهد و هم پيشنهادهاي بسياري را به سوي او روانه كند.

روبين كازان با اين تفكر، آزمون را جذب كرده و اميدوار اســت هر دو تيرش به نشان بخورد. آزمون كه در روبين كازان چهره شد و به سطح نخســت فوتبال روســيه رسيد، روزهاي پرهيجاني را در انتظار خواهد داشت. روزهايي كه ميتواند نــام او را يك بار ديگر ســر زبانها بيندازد و از او بازيكني محبوب ميان هواداران روبين كازان بســازد. درست مثل سه سال قبل كه سردار يكي از بازيكنان محبوب كازان آره نا بود.

انتقال آزمون به روبين كازان نهايي شده و فقط مانده امضاي قرارداد تا شكلي رسمي به خود بگيرد. آزمون امروز يا فردا پاي برگه قرارداد با روبين كازان را امضا خواهد كرد تا به تمام شايعههاي چند روز قبل پيرامون انتقال به سلتيك، زنيت و ساير باشگاههاي مطرح اروپايي پايان بدهد.

 ??  ?? روبين كازان با جذب آزمون تفكرات بسياري در سر دارد. مديران روبين كازان كه متعلق به جمهوري تاتارستان در روسيه است با يك تير دو نشان را زدهاند. ابتدا بازيكني را جذب كردهاند كه مورد نظر قربان بردي اف است. دوم اينكه با امضاي قرارداد دو ساله با آزمون، نگاه...
روبين كازان با جذب آزمون تفكرات بسياري در سر دارد. مديران روبين كازان كه متعلق به جمهوري تاتارستان در روسيه است با يك تير دو نشان را زدهاند. ابتدا بازيكني را جذب كردهاند كه مورد نظر قربان بردي اف است. دوم اينكه با امضاي قرارداد دو ساله با آزمون، نگاه...

Newspapers in Persian

Newspapers from Iran